• A n n i s e n   25/8 - 2007

25 augusti 2007

Hej på er!

Även om några av oss redan hänger i tråden Augusti 2007 så tycker jag det kan vara roligt om vi som gifter oss den 25/8 nästa år kan skriva i en egen liten tråd också...
    ska bli kul att se hur många vi blir

Välkomna

• Svar på tråden 25 augusti 2007
  • Noomi

;o) - Ja, vi skulle ju till Malaysia var det tänkt (Tengah, Redang och KL) men vi tyckte att det blev lite mycket pengar. Skulle vi ändå betala 40 000 eller mer (som offerten var på) ville vi åka till ett mer "speciellt" resemål.
    Så nu är det alltså Mauritius som gäller pga den höga servicenivån och de fina hotellen samt naturen, eller Franska Polynesien (kommentarer överflödiga).
    Men vi kommer absolut åka till Malaysia nån gång på en vanlig resa, verkar helt underbart!

Tänkte jag skulle få lite fart på denna tråden igen, det är ju jag som har startat den

Känner att det börjar bli hög tid att tänka till om bröllopsresan..Vill ej åka så långt, max vara borta en vecka, funderar på Portugal, Lissabon..

Har ni andra bokat resa?

Deesutom har jag funderingar på att verkligen ta tag i boka en lokal fotograf att ta foton på vigseln.Vi har bokat en jätte duktig fotograf i Växjö att ta kort på oss innan vigseln, vi ska åka till henne. Men hennes resetillägg är saftigtom hon skulle åka hit och fota vigseln och det känns onödigt att spendera pengar på det..Verkar nu ha hittat en duktig fotograf här där vi bor, som verkar kreativ och bra.

• Noomi

Bra Annisen! :)
    Vi vet inte hur det blir med bröllopsresa för oss nu eftersom vi med största säkerhet kommer att ta över ett företag till våren. Inte det bästa att börja med semster då kanske.
    Funderar du på storstad rekommenderar jag Barcelona, jättefin stad! Vi funderar på att ta en kortare weekend istället och då blir det nog Barcelona, Brighton eller London...eller Irland..eller.... :D

Noomi

Ja jädrans vad det kan vara svårt att bestämma sig

Vad är det för företag ni ska ta över? *nyfiken*

• Noomi

Ja, fullständigt omöjligt! :D

Min blivande är utbildad guldsmed så vi ska köpa en guldsmedja av en bekant till honom som går i pension nästa år. Kommer med andra ord inte bli en billig sommar 2007! :D

Noomi

Oj vilken spännande bransch

Föresten, tack för tipset om Barcelona, var inne på det för ca 2 veckor sedan
    Det är definitivt värt att kolla upp mer.

• Noomi

Ja, väldigt spännande... och väldigt smal! :D Får hoppas att det går vägen!

Ja, Barcelona är super! Kan även tipsa om en liten stad några mil norrut, Tossa. Jättemysig, och för att använta en kliché, gemytlig stad.

Noomi

Det kommer säkert gå jätte bra, kul med eget

Hur var det nu? Hade du köpt klänning?
    Bor du utomlands?

• Noomi

Jag har inte köpt klänning, men vi har väl i stort sett bestämt vad det blir för någon. Kommer nog köpa den till våren sen.
    Bodde i England i tre år, men nu är jag hemma i Sverige igen..skönt!

Hur går det själv då? Har du nån länk till fotografen ni funderar på?

Noomi

jodå jag tror jag har bestämt klänning, ska åka ner till Atelje MB i Vinslöv den 9 februari för att prova lite allmänt vad man trivs med och ser bäst ut i Och då hade jag tänkt beställa min klänning också!!

Denna fotografen har vi bokat innan vigseln
    www.mstudio.se

Svar på tråden 25 augusti 2007