• A n n i s e n   25/8 - 2007

25 augusti 2007

Hej på er!

Även om några av oss redan hänger i tråden Augusti 2007 så tycker jag det kan vara roligt om vi som gifter oss den 25/8 nästa år kan skriva i en egen liten tråd också...
    ska bli kul att se hur många vi blir

Välkomna

• Svar på tråden 25 augusti 2007

Malin johansson

Vad blev det för tårta? Fyllning?
    Jag har inte bestämt mig än om det blir en moussetårta den vanliga sorten eller en amerikansk tårta med moussefyllning...

• Noomi

Malin Johansson - Vill också veta vad det var för tårta. Funderar själv en del på sånt just nu, samt kollar in inspirationsbilder. Lite farligt för dieten det där. :D

Moimukulatt - Hur ska ni göra med tårta?

• moimukulatt

Jo vår tårta ingår i kuvertpriset. Fast vi hade från början tänkt att Dreamcakes skulle göra den. De gjorde dotterns doptårta. Kanongod. Men vi går nog på den som ingår. Det är ett jättebra bageri som gör dem.. vi vet inte hurdan det skall vara än dock.

• Noomi

Ok, vad skönt att slippa tänka på det. Vi funderar på Dreamcakes eller Tårtdesign... svårt att välja.

Nu i kväll ska vi boka bröllopsresa Lutar nog åt Kroatien-split.
    Först funderade vi på ngn storstad, men vill gärna kunna njuta på fina stränder..inte så lätt i vissa storstäder..
    Vilka har bokat resa och vart? Ska ni åka dagen efter?

• Noomi

Annisen - Vad härligt! Kroatien verkar vara ett perfekt resemål om man inte vill åka så lång, ser jättefint ut!

Vi vet inte hur det blir med bröllopsresa ännu eftersom vi ev ska starta eget. Men ifall vi ska åka blir det Mauritius ett par dagar efter bröllopet... skulle vara hur skönt som helst att komma iväg!

• Malin johansson

Heej! En choklad tårta blir det med choklad mousse:) *mumma* har provsmakat:) Det blir en fyrkantig tårta med vit dekor massa. Har inte bestämt någon dekoration än. Kan inte ha marsipan rosor pga allergi. någon som har något förslag??

ÅÅÅ så har jag köpt klänning idag:) Sååå vacker, en aspera klänning! Trevlig helg!

Noomi

ja kroatien blir nog bra, vill ej åka så långt. Brukar få jjobbig hemlängtan

Malin
    Åh vad underbart att ha köpt klänning! Grattis
    Vilken blev det? Länka gärna

Malin

Klänningen är jättefin

Ja brudskor är dyrt, ska ha enkla ivoryfärgade skor.

• Noomi

Malin Johansson - Det blir inte för stabbigt med bara choklad? Vi är chokoholics båda två och vill helst ha enbart choklad, men är rädd för att det skulle bli för mycket. Men det var inte det alltså?
    Man kan göra dekorationerna i sugarpaste istället för marsipan om man har allergiker.

• Malin johansson

Noomi: Nej jag trodde också det skulle bli för mastigt, men choklad botten var jätte luftig o god:) ÅÅÅ det känns så bra nu när man hittat klänning, nu är det ju vigselring som jag måste bestämma mig för..Hur ser era ut??

• Noomi

Goda nyheter för oss! :) Då ska vi ta och provsmaka när vi bestämt leverantör.
    Kul med klänningen, den var jättefin. Jag har ingen klänning än, men väl en vigselring. Det är en slät platinaring med kant i gult guld, förlovningsringen är en enstensring, Funderar på att önska mig en alliansring i morgongåva också, skulle nog bli fint.

Förresten, det blev ingen bokning av resan i går. Det var inte så enkelt när vi väl satt oss med det.
    Sambon reser i jobbet och vi ska ta resan på hans eurobonus och sidan där man bokade var helt kass så vi väntar svar angående datum som är ok. Jag får hålla mig någon dag tyvärr

• Malin johansson

Annisen- ÅÅÅ villken vacker klänning!! Verkligen jätte fin! Ringen var också fin! Jag har en helt slät förlovningsring med ganska skarpa kanter. Vet inte alls villken vigselring jag vill ha:/

Nu har vi iaf bestämt in o ut march i kyrkan, o solosånger. så nu är det o försöka hitta en solist. Vi har pratat med en tjej men fått rekomendationer på en annan också så jag måste ringa till henne.

Malin

Kul att du gillar klänningen
    Hoppas nu att den är lika snygg i verkligheten
    Provade du många klänningar innan du slog till?

Vilka marcher o solosånger har ni bestämt?
    Vi har oxå bestämt, samt är det klart med solisten.

• Malin johansson

Jag har varit 3 gånger o provat lite olika. Var helt inne på en tubtopp, men tydligen så har jag ganska kort överkropp så vissa såg ut som jag hade polo på mig;) Igår provade jag väl 5 stycken tror jag. Solosångerna är Av längtan till dig och ännu doftar kärleken. In o ut marcherna vet jag faktiskt inte vad de heter, har bara lyssnat på en skiva jag fått låna, så nu måste jag kolla upp vad de heter;)

Svar på tråden 25 augusti 2007