• A n n i s e n   25/8 - 2007

25 augusti 2007

Hej på er!

Även om några av oss redan hänger i tråden Augusti 2007 så tycker jag det kan vara roligt om vi som gifter oss den 25/8 nästa år kan skriva i en egen liten tråd också...
    ska bli kul att se hur många vi blir

Välkomna

• Svar på tråden 25 augusti 2007
  • moimukulatt

Louise:
    Ett tips. Vänta inte för länge med klänningen... Om det visar sig att de behöver beställa hem din storlek så är det ca 4 mån leveranstid. Plus att du behöver extra tid för evetuella justeringar hos sömmerska...
    Bara så att du vet....

• Louise77

Jajo, det tar alltså ett tag, det ska jag tänka på! Knepigt, funderar på att beställa en från kina då tar det ca 2 mån att få den, de syr upp den efter mina mått, men det är ju bättre att vara lite i tid, man vill ju inte stå där på bröllopsdagen utan klänning :-O

moimukulatt

Nu har jag kollat på Bella klänningen också, den va läcker!
    Ja det skiljer säkert en heldel på klänningarna i verkligheten. Jag har beställt tid för att prova klänning den 9 februari och då ska den klänningen från Atelier DiagonaL som jag är sugen på ha kommit in. Hoppas den motsvarar förväntningarna, annars får vi hoppas att jag hittar någon annan drömklänning

• moimukulatt

Jag är helt övertygad om att du hittar din klänning.
    Jag var nästan helt hundra på att jag skulle ha en tvådelad klänning... men det blir det inte...

God fortsättning på er tjejer

Nu får vi försöka skaka lite liv i tråden igen

Undrar hur många gäster ni räknar med? Vi är uppe i 63st.

• Louise77

Vi ska bara vara ca 30 gäster. Vi var osäkra på hur vi ville göra först, om vi skulle bjuda alla vänner så skulle det bli jätte många och väldigt dyrt, så vi bestämde oss för att bjuda den närmsta familjen och våra 5 närmaste vänner och deras respektive.

• Louise77

Just ja, god fortsättning till dig med!

Louise77

Tack ska du ha!

Tycker det låter mysigt med 30 gäster, det är inte så bara

• Louise77

Jo, jag hoppas ju att det blir ett mysigt lite intimt bröllop, men det kommer ju inte bli värsta festen, där folk fester till kl 02. Men det känns jätte bra att det "bara" är vi 30.

• lillnalle

Hej tjejer. Hur e det med era sambos, lägger de sig i mkt när det gäller inbjudningskort och dekoration? Jag vill gärna ha ett visat intresse från min sambo men allt jag vill ha tycker han är för pluttinuttit:( Ska inte ett bröllop va lite pluttinuttit? Jag vill gärna ha ett papper med svagt markerade rosor på som går i rosa till inbjudningskorten men det kommer jag aldrig få igenom för min sambo:( Kanske är självisk här men jag tycker att mannen ska förstå att ett bröllop är kanske det viktigaste i en kvinnas liv. Vad säger ni?

Svar på tråden 25 augusti 2007