Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

HURRA HURRA HURRA för nya tråden!

Och en jätteeloge till Nenne och Sweetstreet som gjorde en heroisk insats för att nå över 4000 inlägg!

Tycker nog också att namnet är bra - nu kan ju eventuella nya trevliga galna äggsjuka förmågor faktiskt hitta hit när de förstår vad det handlar om.

Inget nytt skoj att rapportera. Känner mig fortfarande öm i brösten och har lätt lågt blodtryck. Är det månne...??? Eller bara rester av ÄL och lång förkylning?

• Liten med Mindre

FruL - inga dumma tankar på att byta namn på ett vinnande koncept!!

• Liten med Mindre

Lapinette, har en god vän som vid jul förra året var i stort sett "utbränd". Gick förvisso till jobbet, men inte mycket mer. Mådde med andra ord inte prima och var väl inte direkt avstressad.

Resultat: hon slutade med piller för att så småningom kunna bli med barn, vilket hon blev omgående trots stressfaktorn.

(Sen blev ju inte stressen mindre av att de jobbade på olika orter, och att hon började söka nytt jobb för att flytta till honom. Men hon fick både nytt jobb, trots graviditet, och hann med att flytta, och fick en fin bebis.)

Vad jag ville säga var att det ju kan gå trots stressen, om ni får till det en gång vid rätt tillfälle. :)

• Liten med Mindre

Lapinette - uppskattar dock inte om ni lyckas i/på en flyttkartong. För då måste vi andra börja ställa upp flyttkartonger hemma för att pröva lyckan...

;)

• Liten med Mindre

Maljor, min mamma har alltid sagt att hon hade jättelätt för att bli gravid (tror att hon hunnit med 2 aborter också, plus min syster och mig). Så jag har givetvis alltid varit jättenojig och helst kört både livrem och hängslen (nåja, nästan i alla fall).

Och nu sitter jag här, försök 5, även om de första inte var så jätteintensiva. Så lätt var det !!! Beror väl på ålder, livssituation och även på motparten.

Så det är ju inte bara på dig det kommer an.

Lycka till med besluten.

• Liten med Mindre

God morgon! Hade en lugn kväll igår. Kanske lite synd med tanke på de ägg-diskussioner som försiggått här. Hmm...och inte hinner vi i kväll heller. Har massage inbokad och så ska väskorna packas inför en weekendtrip till Falun. Attans!

• Liten med Mindre

Det snöade inget hemma i Tyresö, men när jag kom till Sundbyberg satte jag den i halsen. Sån där yrande irriterande snö. :( Vill ha stora, vackra flingor.

Förresten - blev förmodligen ledig 11 november. Flyttar resan till senare tror jag. Måste jobba lite på förmiddagen. Så sen är jag laddad för brunch. :)

• Liten med Mindre

Borde jobba - vill inte. Fast jag har förstås inte så mycket nytt att skriva här heller.

UUUUUUUTRÅKAD!!!!!

Behöver ett nytt projekt att fundera och surfa över. Vad vore väl bättre än en liten bebis i magen???

Tyvärr har min avsmak efter choklad gått över också, sen vi var på chokladprovning. Så nu längtar jag efter godis när jag har tråkigt och är stressad över det. :( Det går ju att bli tjock på fler sätt.

• Liten med Mindre

Jag är väl inte pms:ig redan? 10 dar kvar ju!

• Liten med Mindre

Förlåt Snart så, att jag började prata godis. Det var inte skoj att inte vara sugen på choklad, fast nu känns det lite trist att vara sugen. Har haft chokladmoussetårta över sen kalas i söndags, knaprat varje kväll, tillsammans med pralinerna vi fick med från provningen förra veckan. Tror ni det är bra för humöret eller?

(Jag blir så nedrans neggig av för mycket sötsaker. Inte alls Go o glad som reklamen vill påskina. Kan ju ha att göra med att magen blir som FruL beskriver så fint. :) Hur go och sexig känner man sig då??)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???