Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

GRATTIS skärgårdsbruden!

Nu är det fullt med plussitivitet i tråden igen. Härligt!

Kom på en lite tragikomisk sak - när jag var liten hade jag en kompis som kallades "Minus", och jag var "Pluss". Haha - hur mycket nytta har jag av det nu.

• Liten med Mindre

Men visst är det skillnad om det går åt h-vete, än om det inte går alls?

Nöjer mig med att det inte gått alls denna månad. Sitter för övrigt med hjärtklappning, men med lägre puls än jag brukar ha??? Förstår ingenting??? Är det ett säkert pms-tecken eller? Eller håller det på att gå åt h-vete?? Hope not!

• Liten med Mindre

Åt h-vete: om något visar sig vara gravt fel, om ena parten tar skada av produktion, ni separerar pga gräl om 5+1/piller/barn i övrigt.

Än så länge är det bara vi två hemma, goa kära nyförälskade som alltid. = Inte går alls med produktionen, men i övrigt "bra"

Bon appetit!

• Liten med Mindre

CicciL - sympatisymptom? Och så undrar vi varför männen blir sympatigravida? :)

Visst är det väl ändå vanligare att de som lyckas på första försöket yttrar sig om att "oj, det gick fortare än vi tänkt", än att de som försökt länge säger att de försökt i 20 månader, eller fortfarande försöker?

• Liten med Mindre

FruL

Jag letade upp din virvel-mejladress som ni använde för att byta nummer inför förra dejten. Du har fått mitt nummer där, ifall jag skulle komma bort på lördag, och inte dyka upp. Eller om något annat händer.

Är redan sugen på godsaker!

Har de förresten sötsaker på brunch? OTROLIGT sötsakssugen! Har inte längtat efter choklad sen före magsjukan. Trodde det var ett säkert tecken på något annat än pms. Nu hallucinerar jag praliner igen. :(

• Liten med Mindre

Ägganlag i äggledarna, dvs halvfabrikat. Mognar ett eller kanske fler varje månad - oftast. Men tydligen inte alltid.

• Liten med Mindre

Funderar, på ägg-halvfabrikaten, kan jag och min livsstil påverka hur de mognar? Om det blir bra eller mindre bra mogna ägg?

Någon som har en teori eller länk?

• Liten med Mindre

Så, då var det äntligen dags att gå från jobbet (nåja, från ett till ett annat). Ha en skön kväll, på vilket sätt ni nu väljer.

Fast dig AM önskar jag en massa värkar (nåja lagom onda då) och en liten bebis före midnatt. :) Spika på!!

• Liten med Mindre

Och så var det en gubbe som smet in igen. Attans vad kluriga de är de där blinkisarna.

• Liten med Mindre

Jösses Storasystern, du sitter i Asien någonstans eller? Annars är du en faslig nattsuddare. :)

Inget nytt skoj att rapportera här. BIM idag eller imorgon, känns som att det är påväg. Lite huvudvärk och molar i magen.

Sååååå jobbigt att gå och vänta på nästa ÄL.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???