• Moppy

När märker man av att man är...GRAVID???

Hej hopp i nya tråden!
    Moppsan är här, för att ge er update på hennes sk graviditetstillstånd.

Har nu varit och gjort VUL. Gynekologen kunde se en tydlig hinnsäck (?) mitt i livmodern men sa att det är för tidigt att se ett foster ännu. Enligt VUL var jag bara 4 veckor gravid! Jag trodde jag var i 7:e veckan... Enligt honom hade jag blivit gravid ca 1 vecka EFTER att mina ÄL tester gav utslag!
    Så tjejer - fortsätt pöka på även efter att testerna ger utslag!!

Han sa även att ca 25 % av alla kvinnor blöder under sin graviditet så det är inget jätteovanligt. Dock pga att det var så tidigt och att han bara kunde se den där hinnsäcken, kunde han inte säga om det kommer bli ett foster eller ej, utan det är bara att vänta. Nästa VUL den 10:e november kommer visa om fostret har växt till sig eller ej...

Så storyn fortsätter. Att det ska vara så svårt att få till det! Det känns dock skönt att ha tagit tag i det och att vi ska få veta ganska snart om det är något eller ej... Fortsätt hålla tummarna girls!!!

• Moppy

Monika: jag hade dock inte en liten blödning utan en vanlig mens, därav att jag varit orolig... Kommer du ihåg jur stor din 'hinnsäck' var i 4:e veckan? Min var 4 mm...

• Moppy

Sorry girls att jag går in på 'hinnsäcksdetaljer'... låter sjukt I know....

• Moppy

Nu är ju inte jag ngn expert eftersom jag inte ens vet om min graviditet är ok eller ej, men jag kände ialla fall mensvärk i princip från ett par dgr efter ÄL och framåt, känner fortfarande det. Så mensvärk kan definitivt vara = GRAVVE!!

• Moppy

till nu är jag FruL skulle det där vara... ;)

• Moppy

Ha ha ja verkligen. Det är inte lätt att vara kvinna!!

• Moppy

Det var lite komiskt när jag började rabbla ÄL datum & ÄL tester, BIM datum, gravsymptom etc för min gynekolog. Han började småskratta och sa - det är ingen matematisk formel det här.

Man tror ju att man är en liten expert, surfar runt på olika siter och tänker och räknar. I själva verket kan man ju inte påverka ett dyft vad gäller kroppen (fast man bra gärna vill ha den där lampan!)

• Moppy

Med andra ord ska man nog pöka hela tiden för att vara på säkra sidan eftersom det verkar variera när, var, hur man blir gravid...

Pust, stön, stånk...

• Moppy

Snart så... Förra ÄL fick vi böj onsdag kväll. Då hade vi haft sex på måndagen, och hade sedan sex på torsdag kväll, fredag kväll och söndag kväll. Gynekologen trodde att spermsen hade överlevt söndags-samlaget och befruktat mig på onsdagen efter, dvs de hade överlevt 3 dgr. Mycket underligt, kan ej tro att det är sant. Vad är det för monsterägg som levt i 1 vecka i min kropp! Helt galet...
    Eller så visade väl testet böj flera dagar innan den verkligen ägglossningen.

• Moppy

Ja men testerna visar väl att man kommer att få ÄL inom typ 0-48 h? Så det skulle ju kunna stämma?

Jag tog ett ÄL test även på torsdag kvällen och då visade den böj då också, så det kan ju tom ha varit ÄL 48 h från det, dvs lördag kväll.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???