Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Särskilt som dessa "vad man får och inte får äta-listor" ser olika ut i olika länder. Jag menar, vilken ska man gå efter????

Här i USA är det t e x hejdundrande "farligt" att dricka koffein när man är gravid. Så jättemånga skippar kaffe, te och coca-cola helt när de är gravida. Som svensk tycker man att det känns en aning överdrivet...

• sweetstreet

koko förresten!

Jag tror att du kan lägga till på listan att jag (Sweetstreet) har försökt sedan augusti i år. För det tror jag inte stod.

Förresten vad skönt att det verkar gå bra för dig på jobbet idag!!! Hurra! :)

• sweetstreet

Jessie!
    Vad KUL att du fick kolla!!!!!!!!!!!!!!!! :) :)

Måste kännas så himla coolt att se det lilla livet där inne!!
    Men kasnke lite trist att din man inte fick se. Eller var han med även om du itne visste att det skulle bli ett VUL?

• sweetstreet

Snartis o Jessie, något jag inte fattar riktigt. Men hur kan ni ligga så lika i tiden?? I min konstiga värld känns det som om Jessie plussade ett tag innan eller är det bara något jag tror för att det skrivs så förbaksat mycket i tråden att bara en dag hit eller dit kan betyda flera hundra sidor "bakåt"???

• sweetstreet

eller kasnke jag bara är allmänt dum i huvudet eller nå´t? ;)

• sweetstreet

Aha!
    Så det beror på längden på cykeln också!

Tack för upplysningen Snartis!!! :)
    Kände mig ju lite korkad eller förvirrad där ett tag.

Skönt att se att du mår mycket bättre förresten.
    Hur gick det med cappuccinon?? Kunde du dricka utan att må illa?

• sweetstreet

Jag har bara sett kort från senare ultraljud när mnan ser lite mer "bebis". Fast jag måste erkänna att även de bilderna tycker jag kan vara rätt svårtydda ibland.... Om man har tur så kan man skymta konturerna när någon (oftas stolta blivande föräldrarna) visar vad man ska titta efter! ;)

• sweetstreet

Moahahahahaaa!
    Jessie! Även killar kan ha ett sjudundrande humör!!!! ;)

Så kasnke det inte riktigt hänger på Dicken om man säger som så?? :)

• sweetstreet

HA! Jessie, ja janske är finnarna den stora utjämnaren mellan könen??
    Å andra sidan har jag hört folk som säger att det är lättare med tjejer än killar enda fram till just finnarna. Det är DÅ det börjar....

Men ärligt talat så vet jag inte om det stämmer alls. Än så länge är det inte många av mina vänner som har någr finnar mer än på sig själva då ;)

• sweetstreet

koko!
    Håller med....!!!!! ;) :D :D :D

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???