Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Har ingen aning om min BMI....

Är som FruLLAn och har inte vägt mig på år och dar. Eller jo, fakistk förra året när jag skulle hyra slalomskidor. Då vägde de en för att man skulle få rätt inställning på bindingarna. Men det var ju pounds och inte kilo, så det har jag redan glömt!! :D :D :D

• sweetstreet

Oj hemskunskap!
    Hade totalt glömt bort att man fakiskt hade det en gång i tiden!!

Är det inte lite jobbigt med just hemkunskap?
    Har minnen av att vi hade flera olika hemkunskapslärare och att det kunde vara ganska stökigt på de lektionerna.

Tills vi fick en jädrans snygg kock! Han hade pli på oss! :)

• sweetstreet

Hua, jag är iallafall glad att jag slipper gå om högstadiet!

Fast just nu känns vuxenlivet rätt trist;

dead lines och åter dead lines....

Jagande efter ägg som inte vill som man själv vill...

• sweetstreet

Nä kanske var tuggummi och snus i taket inte så dumt ändå????? :? ;)

• sweetstreet

Nu ska jag äta middag!!!

Hoppa det gick bra med tvätten Page. Får väl se om du är kvar i tråden senare, men jag måste nog jobba lite mer då. Har fått lite mer uppgifter att lösa tills imorgon även om chefen inte har läst igenom mina grejer än.

Om vi inte hörs smer ikväll/natt så ha en god natt Page!

• sweetstreet

Hellooooo Girrrlllss!

Sweet är fortfarande vaken!

Håller på att jobba för fullt faktiskt. Och jag är inte ens trött eftersom jag verkligen lyckts vända på dygnet denna veckan. Oj hur ska det bli på fredag. Då måste jag vara tidigt på jobbet eftersom det är min dead line dag...

• sweetstreet

Syrran o lapinette, jag hålller verkligen tummarna för er!!

Själv känner jag NADA (med superstora bokstäver) så jag börjar tro att allt vårt 6-ande var förgäves. Men har inte ens börjat känna depp för det eftersom jag ahr så mycket annat i huve just nu. Bra tror jag. Att ha något annat att fokusera på. Å andra sidan är jag sjuuuuukt less på detta nu. Vill ha mitt liv tillbaka!!!! *ropar högt*

• sweetstreet

Syrran, jag känner mig inge trött... Eller jo kanske lite då. Men jag arh suttit och försökt korta ner texten i typ 4 timmar nu..... Har lyckats korta ner den 1 (!!!!) A4!

Hm, nu är det bara 2 kvar. Alltså dubbelt så mycket. Om det tar lika lång tid så har jag alltså.... få se... jo runt 8 timmars jobb framför mig.
    Härligt! ;) NOT :(

Jag har därför bestämt att inte lägga mig än. Ska hålla ut och vara duktig så länge det bara går.

• sweetstreet

Förresten undrade du vilken kromsomavvikelse det var (tror det var du??)

Den kallas 1p36 och är en deletion (fackspråk som beytder att en del av kromsomen saknas) alldeles vid telomeren (mer fackspråk som betyder i änden av ) kromosome 1.

Det är ca 1 barn på 5000 som föds med den sjukdomen, så den är inte så jättevanlig. Men det är den vanligaste "telomera" deletionen (hm, svengelskt).

Jag vet även att denna kromsomskada även har hittats i vissa typer av cancerceller. SÅ även cancerforskarna jobbar med den, men med helt andra frågeställningar förstås.

• sweetstreet

Jag brukar få ont i boopsen innan mens. Så det är inget jag skulle kunna få en AHA-graviditets-upplevelse av.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???