När märker man av att man är...GRAVID???
Pirr,
Skittrist!!!! Kramar till dig! :)
Pirr,
Skittrist!!!! Kramar till dig! :)
Och Muggles jag är OCKSÅ en saltlakrtisoman! :D :D :D :D :D
Så jag ber alltid folk att köpa med sig saltlakrits när de kommer o hälsar på.
Blev grymt besvikeh när vi var på Ikea här för jag ahde verkligen trott att de skulle haft saltlakrits i sin "matavdelning". Men det hade de inte!!!!:0
Det är förresten helt knäppt detta med godis när man bor utomlands.
Vi har en hel hylla i ett köksskåp fullt med svenskt godis (typ saltlakrits, zoo, etc, plus en massa Marabouchoklad och daim i kylen! Och jag har blivit värsta godisfascisten (enligt min man). Har stenkoll! Hemma brydde man sig ju knappt men här är det annorlunfa bara för att man inte kan få tag på det.
Förresten på tal om söta saker så ska man inte äta det i USA heller! Jag gillar iofs M&M's men det är typ det enda amerkanska godiet som är gott. Chokladen smakar fär j-gt! Hersey. Uääääääh!!!!! Om européer tycker att Marabou inte är "choklad" så är det ingening mot Hersey-chokladen här. Smakatr bara fett och socker! Bu!!!
Härligt Page!!
Jag tycker dina beskrivingar är jätteunderhållande att läsa!!!!! :D
Har inte varit inne på tråden så jättemycket idag för idag är ju da'n före dead line da'n så det har varit ganska mycket "akuta" saker att fixa.
Nu tar jag iallafall en liten välförtjänt paus! :)
Och självklart hamnar jag här då... :?
Det där med att tappa hår har jag hört av flera som varit gravida.
Men jag har förstått det som att man under själva graviditeten INTE tappar något hår (vilket man ju normalt gör). Tror det har att göra med att blodvolymen ökar under graviditeten och på något sätt påverkar det håret så att hårstråna stannar kvar på huvudet istället för att ramla loss lite då o då.
Men sedan när barnet är fött så återgår ju blodvolymen till normal igen och då kommer alla de hårstrån som "skulle" ha ramlat av under gravitetstiden att göra det. Men eftersom alla ramlar av "samtidigt" så märket man av det, som stora tussar nästan. Men det blir j inga kala fläckar på skallen eller så, för hrstråna som ramlar av är ju jämnt fördelade över skallen. :)
En kompis till mig har ganska tjock hår och när hon var gravid sa hon att hon gikc till frissan jätteofta för att tunna ur håret. Detta eftersom hårstråna ju inte ramlade av och hon tyckte då att håret blev olidligt tjockt.
Hm, jag har jättetjockt hår så mna undrar hur det kommer bli om man någonsin blir gravid???
Och för att förtydliga för FruL och kanske även Nenne ;) så snackar jag nu om HUVUDHÅRET!!!! Hur det är med resterande hårväxt i andra skrymslen o vrår har jag inten aning om!!! :D
Eh... fick just en konstig bild i huvudet av värsta raggarbusken i de nedre regionerna! Jag snackar alltså björnpälsmössa!!!!!Hua!!!!!! :D :D :D :D :D
*ryser och försöker skaka ur bilden ur huvudet*
Och även det där med tänderna som jag tror du Muggles skrev om typ 250 inlägg bort, stämmer. Jag har hört det med. Att det är jätteviktigt med att sköta sina tänder när man är gravid. Så tandborstesex fick plötsligt en förnyad betydelse. Ny definition: Sex som leder till att man sedan måste börja borsta tänderna hiskeligt mycket ;)
Näe nu måste jag fortsätta vara duktig igen. Men jag ser slutet!!!!!! och det känns sååååååååååå underbart!!!!! :) :)
Ska skicka sista versionen till chefen ikväll så jag får åtminstone sova inatt! Jippie! :)
Tittar in här igen när allt är skickat o klart.