Inlägg från: Storasystern |Visa alla inlägg
  • Storasystern

När märker man av att man är...GRAVID???

Godmorgon!

Page - nä, forskare har inget liv!!! Tyvärr... :(

Mindre och Sweet - biologerna rockar! :) Jag är också biolog! :) :) :)
    Mindre, var på KI var du? Jag är där hela dagarna (när jag inte är i Japan) så jag blev lite nyfiken bara...

Inga som helst symptom idag, så jag har nog bara inbillat mig. :(
    Page - ska vi simultantesta på måndag om vi inte fått tantbesök innan dess??? ;) ;)

• Storasystern

Sweet, vilken sjukdom/kromosomavvikelse jobbar du med? Kan du säga, eller är det hemligt? Lite nyfiken eftersom jag jobbar med DNA-reparation! :)

• Storasystern

Tung info on Zink-brist... Jag har bergis Zinkbrist och mannen med... :(
    Fast jag tvingar honom att äta multivitamintabletter med mig så det kanske hjälper lite??? *hoppas*

• Storasystern

Lapinette, det låter som en plan! Testa _efter_ alkoholen! Det har ju funkat för så många andra! ;)

Kanske måste supa till lite i helgen... Fast den enda festlighet jag ska på är ett dop, så det ser kanske inte så bra ut??

• Storasystern

Frullan, fickplunta var en bra plan, det har jag inte tänkt på! ;)
    Eller så går jag på Lapinettes förslag med champagnen! :) Det har vi en flaska hemma ifall att dopet blir en vit tillställning!!!

Lapinette, bra med ångesten där! Håll i känslan och sup nästa helg så ska du se att det ordnar sig! ;)

Tack Mindre! Där är jag inte, så dem känner jag inte. Men jag har läst Neurokemi... ;)

• Storasystern

Koko, det låter som jag ungefär!! Humöret går upp och ner som tusan och jag har inte ens någon anledning!!! :(

• Storasystern

Koko, ja, förmodligen är det PMS... :( Ovanligt långdragen PMS bara. Som om det inte skulle räcka med ett par dagar???

Sweet, gå och lägg dig! ;) Inga symptom = bra verkar det som, så det är ju lovande för dig! :)

• Storasystern

Jessie, inget ont i bröna här inte... Inte ens lite... :( Fast det brukar jag inte ha innan mens heller. Inget ovanligt där alltså!!

• Storasystern

Ok Sweet, det var inget jag känner till, men jag kan slå upp det i PubMed! ;)

Jag håller med om att det är svårt att hålla reda på när folk BIMar. Vi borde ha en lista! ;)

Ni som har koll på läget och graviditeter: Innan fostret blir försörjt av modern kan man dricka sprit då? Vi har ett presentkort på en bra restaurang och det ingår vin!!! Måste ju veta hur jag ska planera användandet av kortet! ;)

• Storasystern

Sweet, sov gott! Jag jobbar med DSB och reparation av dessa. Jobbar med jäst som inte nyttjar NHEJ i nån större utsträckning. Sorry alla andra för det trista inlägget...

Muggles, det som du menar är gravt sjuka barn är ju egentligen rätt funktionella ur naturens synvinkel. Barn med kromosomavvikelser ex. Downs har ju fortfarande alla lemmar på rätt plats, 10 fingrar 10 tår och två ögon o.s.v. De foster som spontanaborteras har ofta misslyckats med t.o.m. dessa "enkla" saker. Jag har en otäck bok (kurslitt.) med bilder på foster som aborterats rätt sent, trots sina rätt omfattande felaktigheter, det är synnerligen avskräckande...
    Förstod ni vad jag menar?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???