• viktualia

När märker man av att man är...GRAVID???

Victoria80

Men SHIIIIIIIIIIIIIITTTTTTTTT

Jag kokar UPP.. vilka JÄVLA DÅRAR det finns....

Bara för att du råkat ut för ett ÄRKEPUCKO till chef som inte kan regler och inte kan hantera besvärliga situationer ska du inte ens TÄNKA TANKE på abort!!!

Om man tänkte så, så hade ju INGEN kunnat skaffa barn NÅNSIN... det är ju liksom därför vi har Föräldrarledighetslag i det här landet! Visst kan det vara svårt att få jobb när man redan är gravid, men du ska ju förhoppningsvis inte vara gravid längre än nån annan..

Näe, du okända vän nånstans i cybern. Stå på dig! Skit i alla dumma kommentarer och ta ett långt snack med juristen så snart som möjligt!!!!!!!

Och som vi diskuterat innan här i tråden - alla graviditeter kommer inte EXAKT när det passar oss moderna människor - men OCH??? Det är väl en del av livet!

• viktualia

oooops.. du hann dra Victoria80 ... jaja.. nån gång kanske du läser det där...

KRAM!!!!!

• viktualia

fruLlan förresten... badkläder hittar man ofta på sportaffärer som typ Stadium och Intersport - året om!

Lycka till! (vet hur mycket du gillar klädshopping)

• viktualia

här är en till med magkrångel.. dock varken gluten eller laktos (har testat mig för båda)... min hobbydiagnos (har alltså inte fått nån av sjukvården) är en variant på Colon irritabile - vilket tydligen är en ganska vanlig åkomma.. www.vardguiden.se/Article.asp

Jobbigt är det verkligen!

Och så är det SYND om fruLlis som har långt till vettig mat! *stackars*

• viktualia

Storasystern - ärligt svar: inget alls... det brukar gå över när man sover på saken...

.. och det beror ju på att magen blir irriterad av mat och hur den ska ta hand om maten. när man inte äter blir det bättre.

kaffe är förödande för mig - max en kopp om dagen, sen blir det kris...

..annars jobbar jag mest på att stå ut med att magen svajar som en bungyjump-hoppare med höjdskräck....

• viktualia

Storasystern - (jag är för övrigt också storasyster...) jag har hört andra som har problem med just glass - har dock ingen förklaring...

... har du testat att klara dig utan glass nån längre tid?

.. själv har jag klarat mig utan kaffe nån helg men sen faller jag dit igen.. *vansinnigt egentligen*

• viktualia

Victoria80: - familjerådgivning kanske vore något - du hittar det via kommunens växel! sköt om dig, du okända vän i cybern!!!! *kramar om*

• viktualia

Storasystern

Mitt hemgjorda laktostest:

Jag åt inget som hade med mjölk att göra på nästan ett dygn - sen åt jag rejäla mängder med messmör - som ju består av nästan rent mjölksocker. Och för mig blev magen varken ledsen eller glad.

Nån vecka senare gjorde jag ett riktigt test på Karolinska - med samma svar: Det är inte laktosen som är felet.

Ibland önskar jag att det var ett sånt där tydligt fel - ät inte det och det. Jag är ju van vid sånt, har annan allergi mot mat som ger eksem och då hade det handlat om att lägga mer till listan.... men så blev det inte.. på gott och ont som sagt...

Istället rapar jag, fiser, häckar på dass i evigheter och alla möjliga andra konstiga varianter - har kört ALLA symptom på Colon irritable!

• viktualia

Page - din shopping verkar framgångsrik.. ha ha... och kläder kan vara svåra att förstå sig på.. kanske man skulle ha bruksanvisning till vissa... hi hi.. jag äger en halternecktopp som är lite svårbegriplig också...*fnitter*

• viktualia

mugglesfan - tråden borde "gå ut" sista januari... men vår "nu har jag gjort det igen tråd del 2" gick inte ut förrän typ 3 dagar efter att det gått 3 månader.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???