• Page

När märker man av att man är...GRAVID???

När det gäller våra behov av sex så verkar det också ändras från det gamla jägarsamhället. Eller åtminstonde närma sig varandra. Eller så beror det på allt struntprat från Aftonbladets bilagor om den moderna kvinnans sexualitet. Som jag skrev tidigare: män kan få massaor med barn under sin livslängd, det kan inte kvinnor få och därför borde mannens sexdrift vara starkare.

• Page

Hahaha, upptäckte att jag sa precis samma sak som du, ja, nästan i alla fall. Det var ej meningen att upprepa det du skrev.

• Page

Om man tittar på olika stammar i urbuschen ser man säkert klart och tydligt att det finns biologiska skillnader mellan könen. Eller snarare olika biologiska förutsättningar för att överleva. Män är trots allt fysiskt starkare än kvinnor (hatar det!)och det är kvinnan som bär på barnet i sin livmoder. Samt att det faller sig ganska naturligt att hon tar hand om barnet den närmaste tiden eftersom hon ammar det. Genustankar fungerar mest på det västerländska samhället.

• Page

"Man måste ju inte likställa jämlikhet med likhet tycker jag."

Fy, vad bra sagt! Det ska jag genast sno och använda mig av vid behov! Om jag blir anfallen av någon rabiat feminist!

• Page

Humanisten har ett pytteliten biologivetenskaplig ådra i sig. I alla fall om man tittar på examenspoängen!

Japp, nu är det sluttjatat för min del!

Denna diskussion är ju egentligen baserad på allas barntankar! Synd bara att det inte kan hjälpa till vid själva befruktningen.

I dag har jag handlat två askar bisolvon. Har gömt de nu i handväskan, jag är inte så snorig att jag kan motivera förekomsten av de två askarna.

• Page

Jag tror att det var dessutom viktigt för mig att basunera ut att jag faktiskt har en utbildning, och inte bara ses som en arbetslös latmask! Jag är en utbildad, arbetslös latmask. Såååå mycket bättre eller hur??

Alla här på tråden verkar ha sånna superjobb/karriärer och god ekonomi så jag får lite mindrevärdskomplex. Och ALLA är dessutom snygga! Uhu, man skulle kunna tro att jag är en osäker tonåring.

• Page

Det var faktiskt min första tanke när jag började smygläsa era koversationer. Det känns lite osannolikt att de flesta här på tråden har bra arbeten, har det gott ställt och lever spännande liv!

• Page

Usch, det var ej min mening att fiska efter sympati, jag lovar! Jag är bara glappkäftig och berättar massa pinsamma saker om mig själv hela tiden.

Det spelar ingen roll att ditt arbete inte är så välbetalt för att det verkar vara så fantastiskt kul att få ägna sig åt forskning. Jag har tydligen en egen mental skala för vad som ses som ett "fint" arbete. Och då räknas inte vad man tjänar.

Jag ser fram emot att få läsa morgondagens inlägg. Symptom, fantomsymptom, piller, desperation och de vanliga nojiorna! Jag följer Sweets spår och ber om ursäkt för att det blev så OT.

• Page

Koko,
    Jag tillhör de som är lite fel ute när det gäller att sätta en stämpel på människor. Jag tycker inte att människor med arbetarklassbakgrund är mindre värda, det är inte så jag värderar, men jag kan inte heller låta bli att imponeras, i brist på bättre ord, av människor som har ett i mina ögon spännande arbeten (forskare tex). Jag tycker inte att man blir en bättre, mer värdefull människa om man har det gott ställt och har ett "fint" jobb, men om man inte har något av det är det nog lätt att känna sig lite underlägsen om man är arbetslös. Borde inte skriva "man" egentligen för det är mig själv jag menar.

Som någon här på tråden tidigare nämnde; det är lite som en såpa här på tråden. OCH det blir mer spännande när jag läser om alla resor inom och utanför arbetet!

Jag är medveten om att jag har ganska många och inte helt rumsrena åsikter men jag lovar att jag är ändå en rätt trevlig människa. Du skrev lite tidigare Koko, att du hade dåligt samvete för att du har råd att göra ivf privat, och att du på så sätt "tränger dig före" i kön medan jag känner rent instinktivt: varför ska man ha dåligt samvete för det? Du har med all sannolikhet arbetat hårt för att få råd men även om man är född med en guldsked i mun så tycker jag inte att man ska ha dåligt samvete för vad man har. Jag tycker att samhällsskillnader existerar vare sig man vill eller inte! Men samtidigt så tycker jag inte att dessa säger något om människans självvärde, bara samhällsvärde.

• Page

Muggles,
    Jag är inte utbildad till ett dugg! Har massa studielån, och en titel som inte är värd ett dugg (i samhället, för mig är den värd massor). Jag måste nog tillbaka till skolan så jag kan läsa in pedagogik och didaktik så kan jag arbeta som svensk/psykologilärare.

Det var faktiskt det enda fotot jag hittade på mig! Vår dator har kraschat så många gånger så vi har inga bilder på oss kvar. Men jag ska försöka ta lite kort i jul och skicka in något.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???