• Page

När märker man av att man är...GRAVID???

Jag tror dessutom att jag kommer ha ÄL när vi är på utomlands så jag hoppas på en semesterbaby.

Nu är det ett nytt år så det är väl dags att uppsöka gyn för en undersökning. Du, Sweet, skulle väl också undersökas snart om det inte tar denna månad?

Vad är det de undersöker egentligen? Och hur gör de det? De föreslår väl inte en titthålsoperation för alla väl? Å andra sidan är det väl det enda sättet för att se om det är något fuffens med äggledarna...

• Page

Muggles, tack för infosidan. Ska genast kolla upp det så att jag vet vad jag kan förvänta mig!

Sweet, Jag tycker att det var en fantastisk idé att kolla simmarna på labbet! Jag hade lugnt gjort det. Problemet är väl att man inte vet vad man ska titta efter. De räknar inte bara mängden utan även hur bra de är som lever.
    Jo, det ska bli riktigt skönt med resan. Åk så fort ni kan på er bröllopsresa annars blir det lätt inte av. Det här är vår bröllopsresa! Vi gifte oss 1999! Bara 7 år försenad. Hahaha, jag fick i för sig min morgongåva nyligen också! Maken är verkligen inte sniken, bara seg!

Jag tror att ägget är levnadsdugligt i typ 18-24 timmar. Men när det lossnar från böjen har jag ingen aning. Jag har fått för mig att när det slutar göra ont att det är då den lossnar. De snabbaste spermierna simmar fram till ägget på en timme men de kan också lurpassa i livmodern i 2 dygn!

• Page

Nu har jag shoppat lite semesterkläder. Trist att det inte har kommit något i affärerna än men katalog duger väl. OCH jag köpte faktiskt några vita och turkosa plagg. Jag höll mig tom borta från polotröjorna. Svart, svart och polotröja är min vanliga mundering. Skittrist men efter 10 år i svart känner jag mig utklädd i andra färger. Men nu känner jag ingen där borta så ingen kommer väl glo förskräckt på mina ljusa plagg. På toppen av allt så har jag köpt en bikini! Nu är det ingen som känner mig här så ni inser inte vilka enorma steg jag tar. EN BIKINI BLAND FOLK! Stooort! Fan, jag ÄR redo för barn nu när jag vågar genomföra sånna stora förändringar.

• Page

Jag har upptäckt att varje gång jag skriver så pratar jag bara om mig själv. Hmmm, nog för att jag är egocentrerad men inte så illa som det verkar. Det blir nog lätt så när jag babblar för mig själv här på nätterna. Jag glömmer bort det jag hade tänkt kommentera några sidor tidigare. Det går inte skriva och gå tillbaka några sidor utan att texten försvinner!

Vill bara förtydliga att jag är intresserad av vad alla har att säga och att jag inte bara vill prata om mig, det blir bara så hela tiden!

• Page

Ha det bra på jobbet Sweet och gäspa inte för mycket på dagspasset!

• Page

Snart så, Vilken lättnad! *suckar ljudligt* Nu kan du kanske äntligen slappna av och njuta av graviditeten igen!!

Sweet, Det är inte så svårt att veta vilken resa som är brollopsresan eftersom det är den enda långa resan som vi kommer att göra. Jag har tyvärr några små mentala problem (haha, det låter inte bra!!) som gör att jag inte gärna reser. Förutom min hypokondri så har jag en fruktansvärt fatalistisk syn på livet. Jag försöker att hålla mig från att se hemska flygkrascher, dödliga sjukdomar och hajattacker framför mig. Jag VET att det låter urtöntigt, det ÄR fånigt, men det är tyvärr ett verkligt problem för mig. Nu har jag gett mig fan på att jag inte ska trycka på pausknappen i denna resa som kallas livet.

FruL, Vi ska till Dominikanska republiken och förhoppningsvis inte bli attackerade av malariamygg! Hahaha! Jag är en domedagsprofessor!!

• Page

Koko, din situation med vården suger! Men det finns faktiskt ljuspunker inom svensk sjukvård. När min man fick cancer tog det tre dagarn från "oj, vad är det här för knöl?" till att han var inlagd på sjukhuset. Ytterligare två dagar senare fick han sin första behandling, och de två dagarna eftersom han samlade in lite sperma. Jag har också fått snabba tiden när det gäller röntgen, ultraljud och psykologhjälp.

Det kan i för sig bero på att makens sjukdom var så pass farlig och att de hjälper mig måste bero på min desperata blick! Jag kan erbjuda kurser i hur man myglar in sig i vården genom desperation och vädjande röst och min! Hahaha, vilket företagskoncept! Mitt nya yrke kanske?

• Page

Tack Mindre, jag sög åt mig innehållet i artikeln i alla fall! Det är ju logiska förslag men det där om att äta var tredje timme är nästa omöjligt för mig. Jag äter sällan men gigantiska portioner och det är det jag måste tydligen ändra på.

BIM på minst 17?? Hahaha, då borde jag vara död vid det här laget!!

• Page

CicciL, Blir det riktigt illa med din viktnedgång finns det kosttillskott att ta till. De är inte så där jättegoda men de slinker ned om man inte är allt för kräsen!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???