• Page

Aha, det gick tom att räkna fram sin fettprocent!!
    Mitt BMI har bättrats på! Samt att jag har 22%fett. Det måste vara bra!

• Page

BMI fett% utgår säkert utifrån hur mycket ett genomsnittligt benstomme väger på man/kvinna vid en specifik längd. Vilket för min del innebär att jag har ännu mer fett på kroppen än vad som står där.

• Page

Det går åt mycket energi för att förbränna maten man stoppar i sig. Och som smal vill man behålla så mycket som möjligt av sin energi som möjligt till fettlagring!

Man ska nog äta större portioner än om man bantar.

Många portioner om dagen fungerar (Tänker på dig Ccci). Jag åt 5-6 mål mat om dagen och gick upp 3 kilo! Men fy vad trist! Tycker inte om att äta när jag inte är sugen. Mat är ett nöje för mig och det ska verkligen avnjutas.

• Page

Mindre, Men jag vill ju tro på att jag har minst 22% fett!!!

• Page

Det verkar så olika på hur mycket man ska väga för att det ska vara "lagom" och "friskt". Om menstrationen är en bra barometer på hälsan så kan jag säga att jag var frisk med ett BMI på 14,2! Det var i för sig på högstadiet men jag har alltid haft fungerande mens.

Man ska nog inte stirra sig blind på BMI och dyl som Koko sa.

• Page

Den andra %satsen verkar ocså lite konstig. För midjemåttet är inte alltid ett tecken på hur stor man är. Jag har tex storlek 32-34 överallt förutom i midjan där jag är storlek 42!

• Page

Hahaha, Lapinette! Har du verkligen provat att äta varannan timme? Du är kanske inte så sugen som du tror!

• Page

Hmm, med ditt låga BMI och din matlust har du kanske något problem med sköldkörteln. Du har kanske för hög ämnesomsättning?

Fast en banan och en macka är nästan inget! Jobbar man så behöver man äta minst 3 stora mål mat och gärna ett lite mindre!

• Page

Lapinette och Viktualia, Muggles eller Mindre har ett helkroppsfoto på mig! Hahaha, det var verkligen ingen vacker beskrivning på mig!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???