• Page

När märker man av att man är...GRAVID???

Nu kallar tvätten!

Snälla Sweet, om du hittar någon tid att avvara från forskningen skriv något mer här, så det inte ser ut som om jag har fått en släng av narcissism! Ha, tillbaka till mig. Nu sticker jag men kollar in senare för att se om du har lyckats att bädda in mitt skit!

• Page

Hehehe, jag kan inte låta bli Sweet....

Page:
    BMI: 17,5
    BIM: 13-15 januari
    Skostorlek: 36 sommarskor, 37 vinterskor
    Fötternas utseende: långa, smala och lite knotiga. Stort mellan stortån och tån brevid. Alltid mycket kortklippta tånaglar.
    BH-storlek: A-kupa, B-kupa om jag är på ett optimistiskt humör.
    Hår: mörkfärgat, kort. Inte page utan en bob!

Tihi

• Page

Illamående måste vara ett pestigt gravsymptom. Jag är hellre förkyld i en vecka än magsjuk en eftermiddag!

Våra nojior är nog bara som det låter, nojior. Tror inte att någon här skulle överföra ngt till sina barn, man kan faktiskt hålla det knäppa tillbaka. Jag lyckas lura skolbarnen att jag älskar stå där framme vid tavlan och att jag inte alls tycker att det är pinsamt. Jag kan säkert lura mitt framtida barn att jag är en riktig vuxen individ.

• Page

Samhällets utseendefixering är oroande men jag hoppas att om de har en bra grund att stå på att de kan undvika bry sig om vad andra tycker. Hoppas hoppas!

• Page

Japp, på en högstadieskola. Det jag egentligen kan är bara svenska. Men jag drabbades av hybris någon gång och tackade ja till engelska, hemkunskap och So-ämnen! Jag är riktigt dålig på engelska och geografi men det funkar om jag läser på innan. De flesta elever befinner sig på My name are XXX så det är ganska lugnt.

• Page

Nä, aldrig högstadiet igen! Inte i skolbänken i alla fall.

Det är jobbigt med hemkunskap. Mest för att det är så chokerande hur lite ungdomarna vet om matlagning. Om man ska koka ägg får man verkligen berätta hur man ska göra det. Typ: ta fram ett ägg, lägg det i en lagom stor kastrull och inte 5-litersgrytan, lägg på ett lock till vattnet har kokat upp, tag sedan bort locket och koka ca 8 minuter om det ska vara hårdkokt.
    Har faktiskt glömt bort hur "dum" man är i den åldern!

• Page

Smaklig spis Sweet! Lycka till med skrivandet!

• Page

Hej till alla i förbifarten. Ska infinna mig på arbetsförmedlingen snart och diskutera mitt värdelösa yrkesliv! Tjoohoo! Älskar de där möterna:
    ABFtanten: Jaha, vi har inget att erbjuda dig...men du söker väl arbete? Jaha, här har vi då ett deltidsarbete i Luleå, sök det!
    Jag: Jaha, ok, då får jag göra det. Något annat?
    ABFtanten: Ska du inte plugga lite till kanske?

CicciL och FruL:
    En analys av era liv och personligheter kommer någon gång i kväll! *gnuggar händerna* Tänk bara på att det bygger på fördomar och fantasi och att jag kan vara enkelspårig!

Ha en bra dag å ni yrkesarbetande kvinnor!

• Page

Frejis.
    ÅÅÅÅhhhhhhh, du är min nya gud!! Har du kommit så långt inom litt.vet?? Är så avis!! Jag har läst hela magisterkursen men har ej gjort klart (eller ens börjat) min D-uppsats. Inga bra ideer vad jag vill undersöka. Är sugen på något med en mer empirisk bakgrund.
    Jag vet att några blir irriterade på att jag tjatar om era jobb och utbildningar men jag kan inte låta bli. Frejis, du har det jag vill ha!!!!!!!

Angående mitt nick. Alla mina normala nick var upptagna så jag drog till med något och eftersom jag har relativt nyligen klippt mig i en sån där lite käck page som egentligen är en bob fick det bli mitt nick. Fast jag själv läser det också som engelskans " sida" och som sagt så passar det ganska bra med mitt litt.intresse. Ingen som har läst det som franskans page=alltiallo under hovens tid? Det har kanske en annan stavning?

FruL:
    Om jag ska vara ärlig skulle jag vilja vara hemmafru på halvtid och resterande delen av tiden skulle jag vilja skriva strunt (typ krönikor) och hjälpa barn/ungdomar med läxläsning (ev förberedelse inför tentor).
    Men jag tar nästan vilket arbete som helst. Och söker vad som helst!!

Muggles,
    Jag har inte heller fått något arbete genom arbetsförmedligen, skaffat alla på egen hand, men om man vill stämpla måste man vara inskriven på ABF.
    Din analys kommer också!

• Page

Usch, jag vet att jag är det största bakåtsträvaren som kan tänka mig att "hemmafrua" på halvtid men jag tycker att det är rätt mysigt. Tyvärr så ger det inga pengar och är inte tillräckligt stimulerande heller. För min del så är jag nöjd med att vara stimulerad på halvtid.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???