När märker man av att man är...GRAVID???
Storasystern,
Fy vad trist när kärringen kommer på besök. Vi kan väl blöda ikapp istället för att testa ihop?
Storasystern,
Fy vad trist när kärringen kommer på besök. Vi kan väl blöda ikapp istället för att testa ihop?
Jag är så förundrad över att något i mina "analyser" har stämt med verkligheten.
Nu har jag plitat ihop en till dig Muggles och denna gång kan jag inte ha det minsta rätt. Det borde vara så pass detaljrikt så att man inte kan läsa det som ett horoskop, dvs att man tar till sig det man vill!
Ha det så skoj när du läser detta på måndagmorgonen!
Muggles:
Bakgrund: Du var ett barn som lät sig vänta på, förmodligen gick din mamma över tiden med dig. Du kom med ett gallskrik och allt sedan dess har du gått din egen väg. Du var inte det minsta intresserad av dockor och du älskade att läsa faktaböcker redan som liten. Kanske sådana om dinosaurier eller vad moln består av.
Du är uppväxt i ett medelklasshem och din mamma läste mycket för dig när du var liten men du trivdes allra bäst med din pappa.
Som liten var du lite av ett ?svart får? i din familj och intresserade dig för saker som en flicka normalt inte intresserar sig för (enligt din mamma). Jag tror att du var den första tjejen i karateklubben.
Du är inte född i Göteborg men inte långt därifrån.
Du ääälskade skolan och var den typen som var duktig i alla ämnen men du var speciellt bra på matematik och naturvetenskapliga ämnen. Trots din naturliga intelligens och tidiga verbala förmåga var du inte lärarens favorit men om du var det så upplevde de andra eleverna det inte. Du kunde ses som en liten besserwisser under de första skolåren för att du gärna deltog i alla typer av diskussioner och hade många frågor och åsikter. En tendens som du dämpade sedan till högstadiet.
Du hade många vänner och lika många intressen och var därför omtyckt av många olika människor. Det bodde nog en liten smyghårdrockare i dig men den sidan av dig har du aldrig bejakat.
Självklart läste du någon typ av naturvetenskaplig utbildning på gymnasiet men du funderade ett tag på att söka byggprogrammet ett tag, mest för att irritera din mamma. Du hade också en mycket intensiv festperiod under gymnasiet. Ingen fast pojkvän bara några enstaka ?möten?.
Utseende har du aldrig lagt ned mycket tid på, det behövdes inte. Du stod dig bra i konkurrensen i alla fall. Jag tror att många tjejer var avundsjuka på din naturliga skönhet och din förmåga att umgås avspänt med killar.
Gillade att sporta men inte för att trimma kroppen utan för att det gör dig gott mentalt. Du kunde gå upp tidigt på morgonen för att ta dig en joggingrunda.
Du gick vidare direkt till universitetet efter gymnasiet men det är mycket troligt att en del av tiden har du pluggat utomlands.
Sexuella preferenser: Du har inte haft så mycket tid för några fasta pojkvänner utan hade mest tillfälliga förbindelser. Lite kräsen var du också förmodligen. Du träffade din man sent i livet men kände på en gång att han var ?rätt? för dig så ni flyttade ihop snabbt.
Personlighet: Du är energisk och många människor tror att du är väldigt tuff och extremt självständig. Det är du också men du har en mjuk sida som vissa kanske missar. Du är känsligare än vad du vill själv erkänna. Du avskyr när människor i din omgivning mår dåligt så du hjälper och stöttar men tycker själv att du gör det för lite. Du är väldigt känslig för stämningar i din omgivning och gör allt för att ingen ska känna sig utanför. Jag tror också att du är den som ofta får fungerar som en medlare och kanske en ofrivillig ledare. Har en liten tendens till att oroa sig för vad andra ska tycka om dig (absolut inte dåligt självförtroende!!), den ödmjuka sidan av dig är lite väl utvecklad. Du har ett gott minne och är alltid den som minns andras högtidsdagar så ibland kan du bli utarbetad, för människor i din omgivning förlitar sig på att du ska ordna allt.
Du tar alltid tag i saker och är en god planerare. Kan tänkas att du skriver tom planeringslistor. Du stör dig på när något inte går som du vill eftersom du är så van att styra ditt liv i den riktning som du vill.
Är mycket praktiskt lagd så du väntar aldrig på att maken ska fixa något eftersom du är minst lika bra på det.
Nuvarande situation: På senare år har du upptäckt en lite pyssligare sida av dig och du börjar intressera dig mer för ditt hem, bygger bo. Du och din man bor i en liten lägenhet i centrum men ni ska snart flytta till en större. Ditt hem är praktiskt och du har inte mycket krimskrams i bokhyllan, kanske några minnesfotografier. Hemmet är en trygg punkt för dig eftersom det händer att du reser för arbetets skull. På fritiden gillar du fortfarande att sporta även om tiden inte alltid tillåter det. Du har nog dragit på dig en och annan skada när du åker på skidsemester.
Du är fortfarande lite nyförälskad i din man och är glad för att ha hittat den rätte. Tillsammans försöker ni resa så mycket som möjligt och jag tror att båda tycker att det är kul att gå på olika föreställningar. Även om du ibland kan tycka att du är oskyldig i jämförelse med andra kan du säkert förvåna din man genom att laga en middag naken.
Du gillar att läsa men har oftast inte tid så det ligger säkert en Larsson på ditt nattduksbord. Ni har en god ekonomi men inte så att ni kan slösa så extremt mycket. Du gillar dessutom att spara pengar.
Du arbetar på ett mansdominerat ställe där du är omtyckt och högt skattad, både av medarbetarna och av chefen.
Oj, den blev visst längre än vad jag hade tänkt mig och dessutom ville du ha en kort. Jaja, du får läsa varannan rad!
Jag är absolut inte en god människokännare som någon här sa. Jag får ofta ändra min uppfattning angående människor, åt båda hållen. Min tendens att bedöma människor är något som jag egentligen inte gillar i min personlighet men jag fann lite tröst när jag pluggade psykologi att det är ett vanligt fenomen. Vi är skapta för fördomar och så länge man är medveten om det så är det ingen fara.
Jag är dock förtjust i att hitta på saker om människor. Lätt hänt om man pendlar mycket. Det är så trist att sitta på tåget att jag brukar glo på min närmaste granne och fyra av massa fördomar ( mentalt så klart). Skor och händer tillhör favoriterna när man är på fabulerahumör!
Det var den sista analysen, jag lovar.
Nu kan det inte vara många timmar kvar till tantbesök, jag tycker mig se henne redan. Fattar inte det, jag VET (med största sannolikhet iaf) ju att det inte kommer att fungera naturligt ändå kan jag inte låta bli att hoppas. Usch, det är dags att börja äta p-piller så jag återfår min vanliga depressiva lynne och håller mig borta från allt som heter hopp!
Start spetember och sweet,
Tack, jag väljer att ta åt mig kommentaren som en mycket fin komplimang. Men skriva bok? Usch nej, jag kan inte hålla en och samma tanke i huvudet så länge. Skulle aldrig få ihop en längre historia, oavsett kvalité.
Funderar dock på att skriva en novell/kåseri-samling med namnet "Varför förstår ingen min storhet?" Hahahahaha.
Tanten sitter i väntrummet, de tio finnarna är redan på besök!
Muggles,
Skönt att det var mycket som var fel...började inbilla mig att jag har en medial förmåga!
Några saker som ni som jag har fördomsanalyserat har rättat har jag skrattat gott åt. Tex: Min första tanke var faktiskt att CicciL åkte som aupair och inte språkresa men jag ändrade det. Likaså tänkte jag skriva att hon träffade sin man på flygplatsen när hon reste till Dubai men det kändes för detaljerat för att det skulle stämma. Och det där med "fattig akademikerfamilj" som Mugglesfan skrev är precis vad jag hade i huvudet!
Lapinette;
I likhet med dig har jag aldrig träffat någon av tjejerna irl så jag har också blandat ihop flera personligheter. Jag minns några detaljer men jag minns inte vem de tillhör. Den personliga informationen är väldigt spridd så det är svårt att minnas och pussla ihop till en hel bild. Men visst minns jag några saker som jag utgår ifrån. Jag föreställer mig personen och hennes grundläggande drag (som jag uppfattar det), lägger till de få faktan jag minns och sen är det bara att låta hjärnan göra sitt och genom fördomar som jag har, förmodligen från min bakgrund, bygga upp en människa som passar ihop med min huvudsakliga bild.
Ex Jag tycker att FruL verkar väldigt empatisk och känslosam (det senare har hon själv sagt) så det blir grunden. Fakta: jag vet att hon inte är förtjust i tuggummipop och tyckte om att någons kompis barn hade en Ramoneströja. Därav FruLlans alternativa stil i unga ålder.
Ex CicciLs var väldigt mycket byggd på fördomar. Jag vet att hon bor på Östermalm (var det väl?) och det förknippar jag med människor som har pengar (jag säger ju att det handlar om fördomar!)Jag tycker dessutom att hon ser väldigt bra ut och i min värld är snygga människor populära. Men hennes personlighet som jag upplever det stämmer inte övverens med min bild på rika och snygga människor så jag hittade på en historia om hur hon har utvecklats till den hon är i dag.
Koko, gick jag väldigt mycket på känsla samt att hon har gett hintar om vad hon arbetar med.
Muggles har nämnt någon gång att hennes mamma är humanist (har för mig det i alla fall) men att hon själv är tekniker så jag fick för mig att de var väldigt olika till sättet. Dessutom så tycker jag att Muggles brukar minnas saker om folk här samt att hon är väldigt bra på att människor ska känna sig välkomna in i tråden (ifs så är de flesta det, men jag kände det starkast med muggles). Jag tycker också att Muggles ser bra ut på ett sportigt sätt så det var därifrån jag skapade mig en bild.
Så, trist utläggning om detta men det är ungefär så mina fördomar fungerar.
Hahaha, en sak som jag inte kan sluta fnissa åt (det är sååå fånigt) är att jag föreställde mig CicciLs man som en superöverklass-snubbe. Detta baserar jag på att hans mamma är snål!! Jag tror att alla med ärvda pengar (!!) är snikna mot andra medan att människor som har det sämre ställt är noga med presenter för att det inte ska märkas att de inte kunde spendera så mycket pengar.
Lapinette,
Jag kniper och kniper men det verkar inte hjälpa. Kliar samtidigt sönder en massa mensfinnar.
Vad kul att handla saker hem! Det är så roligt när allt är nytt och fräscht, en nystart i livet!
Ja du, den som kunde sia om framtiden!
Lapinette,
Sätt gärna in en bild på dig! Det är så kul att se alla ansikten.
Jag har inte heller någon representabelt kort på mig så därför ville jag inte förpesta nätet med den men jag skickade min bild till Mindre för att andra ska kunna se mig.