När märker man av att man är...GRAVID???
Nu sticker jag från jobbet - vi hörs imorgon!
Nu sticker jag från jobbet - vi hörs imorgon!
Ska iväg och handla julklappar nu och har tyvärr inte tid att läsa allt men vad bra att du är tillbaka koko! jag ska läsa din historia i eftm.
Kikar även in för att se om pirr testat imorse...?
Aaaah, såg nu att du testade minus igår - ååååhhh vad tråkigt! Jäkla tant! Många sympatikramar....
Hej allihopa!
Först: koko och Victory - oavsett hur det går för mig så kommer jag att tänka att jag inte har ngt egentligen att klaga på när man jämför mer er. Jag ska verkligen försöka skärpa mig och inte tycka så förbaskat synd om mig om syndafloden kommer imorgon.
Victory: fortsätt ösa här - bästa stället!
Koko: uj, vilken resa! Usch, stackars dig som har så ont. Men bra att du har en underbar sambo som tar hand om dig! Och förhoppningsvis har ni nu fått helt rätt hjälp!
Cicci & alla andra som undrar: tack för att ni tänker på mig - det värmer! Har inte fått ngn syndaflod än. BIM imorgon och jag brukar vara regelbunden. Igår kom det lite mer brunt och så kände jag lite dragningar i korsryggen så jag trodde att mensen ev skulle dra igång i natt (lite tidigt i så fall) så jag preparerade mig. Men inget har synts till än. Jag har inte vågat köpa ngt test dock för att inte reta Murphy. Om jag inte får något tantbesök (det blir bara mer och mer internat uttryck här ) imorgon så köper jag test och testar allra senast måndag med tanke på skidresebokning.
Gud, vad bra att denna tråd finns!!! Dels får man perspektiv på sina egna mödor, man känner att man inte är ensam, och man lär sig jättemycket nyttigheter!
pirr: är det säkert att du får mensen då? du kanske bara inte har kommit upp i mätbar hormonhalt? du kanske inte vill ha mer hopp nu men...
Moppy: det låter exakt som för mig! I fredags, dvs 3 dgr innan BIM fick jag lite brunt slemmigt men sedan dess inget mer - jag hoppas tillbaka på dig!
jag tror att Lapinette hade jättemycket på jobbet och inte har tid att gå in på tråden (?)
Jag har förresten funderat på olika sätt att besvara dumma frågor om när man ska ha barn. Typ "vad är det som säger att jag VILL ha barn?". Skulle vara roligt att se folks miner Det är ju nästan "onormalt" att inte vilja ha barn och just därför kul att provocera. De behöver ju inte veta att man försöker så man blir blå...
sweet: jag känner förresten igen det där problemlösartänkandet. Jag är visserligen ingen forskare men har gått teknisk utbildning vilket är en ständig källa till gräl med min mor. Hon är "humanist" och tycker jag tänker alldeles för mycket logiskt medans hon tänker "hermeneutiskt". Ja ja, beside the point.
Iaf, jag är själv problemlösare, och självklart funderar man vad man kan göra för att lösa bli-på-smällen-helst-idag-problemet
Jag har sååå svårt att låta bli att prata med min man om detta men idag kunde jag inte låta bli att nämna att mensen borde komma imorgon och vi diskuterade ev skidresa i v13. Jag vill ju inte att han ska börja hoppas också och så vill jag inte att han ska tycka att jag "ropar på vargen" varje gång. Förra ggn fick jag honom att tro lika mkt som jag att jag var på smällen men det var jag ju inte. Kände mig lite fånig efteråt. Denna gången har det ju känts delvis annorlunda (bla ont i bröstet, brun flytning) men jag vågar ändå inte säga för mycket. Därför är det så himla skönt att den här tråden finns! Herregud, jag har inte kunnat tänka på annat nästan de sista 2 dagarna (märktes kanske på mina inlägg igår ), det är inte sunt...
sweet: bra kur låter det som! Jag tror på fruLlans metod att låta deppet komma ut och mycket tröst i olika former, man ska unna sig saker när man är deppig.
Tråkigt det där med din tant. Jag vet hur det känns... Vi vet alla hur det känns. Jag förstår dig varför du höll dig borta men du var saknad!
Tittade i listan och det är ju rätt många som försvunnit efter att de plussat: ngn som kommer ihåg MrsMelin tex?
pirr: förresten Vänner-fan är också göteborgare...
Nu borde jag sluta hänga här och slå in en present till glöggkalaset ikväll.
Jajamänsan, vi rev av alla utom oss själva. Supereffektivt. Vi har en regel i år att varje klapp ska kosta max 100 kr men till varandra (och till våra päron, syskon) ger vi dyrare grejer. Men typ farmor och mormor - då får bara för 100kr. De har ju allt ändå... Skönt för nu är det bara mannen kvar och jag har ganska bra idéer till honom så det går nog fort till veckan, det också.
ja jag är så jäkla nyfiken själv... men jag får väl facit imorgon på morgonen antagligen... fast det kanske hjälper att ni är så många som håller tummarna?
jag lovar rapportera så fort jag vet ngt! det finns bara en person som får veta för er...