Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

sweet: du har mejl! (äcklig direktöversättning jag vet)

cicci: ruttet katrinplommon - du e la för go!

Nu har jag precis snackat med min smygläsande kompis så att hon slipper informera sig via nätet (det visade sig att hon varit inne förra veckan och förstått att ngt ev var på g och sedan förbjudit sig själv att kolla mer, snällt ).

Lapinette: kolla sida 636 el 635 för där skrev jag detaljerat som bara den!

• mugglesfan

Sorry, 632 var det visst, herregud vad sidorna fylls på fort (men det borde jag veta vid det här laget)

• mugglesfan

Mindre: aaahh, var det det du menade. Satt här och la pannan i djupa veck men kom inte på det. Är tydligen trög både i magen och i huvudet!!!

• mugglesfan

Jag har förresten dragit ner på mitt kaffedrickande vilket också kan bidra till hårdare mage men det är nog säkert gravidhormoner, för såhär trög har jag aldrig varit innan. Spännande, själv hade jag ingen aning om att trög mage kunde vara ett symptom?! Ständigt nya erfarenheter...

I lördags tänkte jag förresten "undrar om det här är sista gången jag dricker vin?" och japp. Men då hade jag ju legat i ons, tors, fre och lör. Tror INTE jag ska informera BM om det! Fast jag tog yttepytte vinglögg (och blandade med lättglögg när ingen såg) på jobbet idag. Jag är ju inte rabiat. Mannen kommer nog att hålla mig i hårdare tyglar he he

• mugglesfan

Förresten (nu är jag igång med mina monologer igen), ni som tycker det blir för mkt tandborstsex. Ta reda på ÄL och kör varannan dag en vecka runt ÄL. Börja 1-2 dagar innan ni tror ni ska få böj och kör minst 4 dagar efter böj - då borde ni i rimlighetens namn pricka rätt utan att helt köra slut på er - det blir ju 4 gånger.

Att köra på med varannandagssex from mensens slut tror jag inte på - jag tror chansen att bli gravid så långt innan ÄL är minimal.

• mugglesfan

Apropå MF: hittade det här på niomanader.se:
    "Missfall som sker innan vecka 13, oavsett variant, beror nästan alltid på genetiska orsaker, inte på något mamman gjort eller inte gjort. Det handlar om naturens sätt att selektera bort barn som aldrig skulle klarat sig." Länken: www.niomanader.se/content.asp

• mugglesfan

Nu är det gamla glada takter i tråden, lite mer plussitivt!

fruLlan: det måste vara ett symptom att du vill ÄTA!!!

Jo lusten finns nog kvar och jag menar ju inte att ni bara ska köra en vecka runt ÄL, hemska tanke Men alltså, om man börjar tröttna... Fan, jag vill ha sex fast jag har plussat, hade det inte varit för lusten så hade det ju varit ganska meningslöst ha ha
  • mugglesfan

är sweet påväg till jobbet nu eller? hon gjorde ett kort inhopp och sedan försvann hon.

fruLlan: det behöver inte vara så att du har missat rätt tidpunkt ifall det inte blir ngt - det kan ju vara ngt fel på ägget el simmaren också. Bara så du inte skyller allt på dig själv om det inte skulle gå vägen nästa gång Jag tycker det var en suverän idé som Cicci kom med att du skulle åka hem. Då slipper du iaf gräma dig över att du ev missade ÄL (du kan inte ha missat den med den frekvensen ni har haft under helgen!). Fattar du vad det kommer att vara STORT när TS plussar! Ha, ingen av oss andra kommer ens i närheten... möjligen koko då och några bubblare till

• mugglesfan

JAg är enl FLs (ja jag var otrogen en kort stund) grav-uträkning i 4+1 el v5 (som Cicci skulle ha sagt). Woooäääähhhh, läskigt, redan v5!

sweet: du har också mejl!

Jag varnar att jag kommer att försvinna alldeles strax för att utföra ett mycket viktigt uppdrag (köpa gran). Mannen kommer och hämtar i vår blänknya V70 (hmmmm, kanske inte var så dumt att skaffa den iaf...).

• mugglesfan

jessie: jag ser dig inte på sidan
    du kan förresten lägga in en bild själv (jag vet att sidan är ganska o-användarvänlig men gratis så...). Jag kollade precis min mejl men har inte fått ngn bild.

Jag måste inflika en viktig sak som min smygläsande kompis och jag kom fram till (vet inte om vi redan har dryftat det här - sorry i så fall): ju fler ggr det går utan att det blir ngt - desto högre procents chans att nästa gång blir ett plus. Eller hur?! (Vetenskapskvinnor, håller ni med?) Eftersom 7 ggr är medel så blir ju procenten vid 5:e/6:e gången högre än vid 3:e. Och kom ihåg att 8 av 10 par är gravida efter ett år! (Ok då, jag veeet att ingen av oss vill vänta ett år men en liiiten tröst kanske?)

Nu kom ju mannen. Sorry sweet, han väntar... Jag återkommer imorgon (el ikväll hemifrån!)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???