Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Cicci: jag tycker du ska hoppa på mannen trots gynbesök - det måste väl vara viktigare att pricka in ÄL än vad gynekologen tycker?! Tror du inte han fö har sett sådant förr i så fall?
    Äh, har man valt det yrket får man tåla sådant!!!

• mugglesfan

1. Försökt sedan slutet av juli (sedan bröllopet)
    2. inga barn sedan tidigare
    3. gifta sedan 29 juli 2006

Det där med alkofritt vin i egen flaska var smart (har jag inte tänkt på). Väljer man skruvkork så kan ju ingen ana ngt!

• mugglesfan

JAg är helt säker på att jag inte skrev en smiley i slutet av parantesmeningen -skumt!

• mugglesfan

Apropå att få nyfikna frågor: min mans farmor undrade när vi tänkte skaffa barn (iom att vi gifte oss i juli), om vi tänkte göra det innan eller efter att vi flyttat in i nya lägenheten (i april nästa år). Hmmmm... De tror att det bara är att trycka på en knapp...?
    Jag beställde en V70 bifuel i förra veckan som tjänstebil (miljöbil så det blir lika billigt som vår mkt mindre icke-miljöbil som vi har nu) och genast tror alla att jag är på smällen!
    Hur enkelspåriga är folk egentligen?! JAg ser ju vad de tror här på jobbet, menande blickar och antydningar om att barnvagnar går ju in bra i en V70...
    Dessutom har jag ju en jobbarkompis som råkade se förra tråden och han tittade mkt konstigt på mig nu vid fikat när jag berättade om den supergoda Strawberry Daquirin som jag drack i fredags - fniss!

• mugglesfan

Lili: vi är 2 st i Götet tror jag, har inte träffats IRL nej
    I anden hänger jag på de andra uppe i Huvudstaden. Men jag tycker deras rapport från förra mötet var lite väl knapphändig... Pga minnesluckor?!

• mugglesfan

Ja men nästa gång får ni berätta alla detaljer för oss som inte kan vara med
    Vi är ju vana vid att bli serverade detaljer om allt möjligt.
    Apropå det, det har varit ganska städat här i den här tråden, det var lite mer 6-hålligång i förra.
    Efter allt BIMande nästa helg så får vi köra en månad med bara kulsex! Inga tvångsövningar bara för att komma åt simmare!

• mugglesfan

AM: har inte du beräknat datum idag? Spännande...
    Vart tog Vänner-fan vägen förresten? Hon var en flitig skrivare ett tag...
    Japp Nenne, du antog utmaningen att skriva lite mer snusk i den här tråden också he he

• mugglesfan

Apropå ställningar och kuddar: jag tror inte de har ngn som helst betydelse. Sperman sprutar ut ur penisen med typ några hundra km/h el ngt sådant (jaaa, mkt iaf) så någon kudde behövs inte för att de ska komma rätt.
    Däremot kan nog tjock slemhinna vara ivägen. Det var väl det rosenrot el bisolvon hjälpte mot el har jag fattat fel?

Vi verkar vara många som är inne på försök 4! Känns som att det är ett gäng som blev gravida på första försöket och sedan ett gäng som fortfarande väntar. Inte så många som blivit gravida på 2:a el 3:e försöket, konstigt...

• mugglesfan

Jag har inte testat själv men jag har en kompis som fick ett vibrerande ägg (såg ut som ett hårdkokt ägg tydligen) och det var tydligen rätt effektivt.

• mugglesfan

Fin symbolik också...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???