Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Victoria: jag har tyvärr ingen aning längre när jag BIMar. Förra mensen var jättekonstig, 12 dgrs blödning. Skulle haft ÄL förra måndagen men aladåben kom på onsdag så jag kanske hade ÄL på fredagen. Igår och idag har jag haft jätteont i magen. Kan ju vara mensont men det brukar inte kännas såhär. Dels har jag nästan aldrig mensont och dels brukar det kännas annorlunda, jag brukar få ömhet i korsryggen. Men det här är mer på framsidan.
    Säkert bara allmän magbakterie...
    Kontentan är iaf att jag är osäker på min BIM, jobbigt.
    Jag försökte med att slappna av och tänka mindre på det här fabricerandet genom att strunta i ÄL-stickorna denna månad men det sket sig kraftigt. Tänker på det hela tiden (det är ju inte lättare att låta bli när det känns i magen hela tiden).

• mugglesfan

Grrrrrrr... vill inte tänka på det här, det är säkert därför det inte funkar! Aaaerrrrrgghhghh

• mugglesfan

Äntligen är jag ikapp - att vara härifrån i 2 dgr är inte lätt...
    Självklart är alla välkomna (bara inte de som bara meddelar att de har plussat och sedan försvinner)! Några är stammisar, några är nya och en del har nog försvunnit på vägen.
    Jag går väl också mot BIM. Har haft jättekonstig svullen magge hela veckan och värk i de inre organen. Är säkert ingenting men hur jag än försöker så kan jag inte låta bli att hoppas...

• mugglesfan

Grattis förresten Skärgårdsbruden! Lyllo...

• mugglesfan

Moppy: gud vad tråkigt! Även om du kände det på dig så är det ändå ett hårt slag kan jag tänka mig. Hoppas din cykel kommer igång snabbt!

A.M. du måste komma in här efter förlossningen och uppdatera oss på hur det gick!

Alla: jag är så avis att ni ska bruncha imorgon! Här sitter man på bästkusten och kan inte vara med...

Jag var tvungen att läsa alla sidorna från igår för att ta reda på om ngn plussat, är ju så nyfiken!

• mugglesfan

Jessie: vi kan väl vinka till varandra imorgon då?

• mugglesfan

Jessie: det låter som min blödning förra månaden, hade en 12-dagars. Ganska lite blod och stannade av för att sedan komma som en mörkare "klump", nästan levrat blod. Vanlig mensblödning är mer rött och lättflytande (iaf min mens). Jag var och kontrollerade mig hos BM och hon kände på livmodern och på tappen. Allt var normalt och blödningen slutade så småningom. Jag vet att jag hade ÄL den månaden eftersom jag testade med böj och hade ganska ont i äggstockstrakten. Min egen teori är att det blev en misslyckad graviditet, ett jättetidigt missfall. Jag kände att ngt var annorlunda mot tidigare.

Koko: å tråkigt men gör ett nytt test lite senare! Det låter som att du testade för tidigt.

Jag har också haft rätt mkt flytningar sedan slutet av den här veckan, det brukar jag aldrig få innan mens(?). Har inte fått mens än men jag borde BIMa vilken dag som helst. Idag både kände jag och ser att mitt högra bröst är större(?) än förut. Men bara högra? Öööhhh... Har dock inte minsta ont så det är förmodligen bara ett spratt från kroppen

• mugglesfan

Jag hoppas att ni inte glömde vinka till oss (mig, Sweet, Jessie mfl) då på brunchen?!

Jag har iaf druckit massor av vin och annat både fredag och lördag, gäller att passa på!

• mugglesfan

GRATTIS Cicci!!! Gud vad kul! Jag fick ståpäls när jag läste det...

Inne på 4:e försöket och kommer mensen snart (borde komma typ idag el så) så är jag snart inne på 5:e försöket snyft...

• mugglesfan

Ursäkta att jag nu är den som drar ner tråden (borde låta den vara glad för en gångs skull - jag vet) Jag är lite nere idag. Har haft höga förhoppningar denna gång men igår kände jag mig lite nere och började ana PMS. Senare på kvällen blev jag irriterad och jaha, då är den på gång iaf då. Idag är jag inte heller på gott humör. Bara att bunkra upp med tamponger i handväskan och vänta in... Bläää... Jag har börjat fundera på om jag kanske är för gammal ändå (ja ni hör ju att det är PMS).

Men tack för redogörelsen Cicci! Nästa gång ska jag också satsa på åtminstone Bisolvon.
    Folsyra äter jag sedan april. BM sa att man ska börja ca 3 mån innan man planerar graviditet så att man bygger upp vitaminnivån. Har nu ätit i 6 mån - till vilket nytta?! Känner mig bitter (Förlåt Cicci - är fortfarande glad för din skull.)
    Vad gör Rosenrot nu igen?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???