Inlägg från: nu är jag fruL |Visa alla inlägg
  • nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

lapinette: Jag har ingen aning exakt när det börjar bli svårare. Men klart är ju att det ÄR svårare när man blir äldre. Men jag tror attd et är som allt annat som har med graviditeter att göra, olika för alla. Vissa kanske fertilitetn avtar för lite tidigare, andra är nog väldigt fertila tills långt efter 40. Så något facit finns nog inte. Man får vel bara hoppas att det ska fungera över huvud taget för en själv.
    Jag blev bara så otroligt irriterad över hennes "facit"
    Nu vet ju inte hon om att vi försöker, men ändå... det svider ju lite och är iNTE det man vill höra i mitt läge.

Men men min graviditet känns jääääääääävligt avlägsen just nu. och faktum är att vi klart bevisat att så där super fertila är jag och min make INTE.
    Men man får vel hoppas att det fungerar NÅGON gång.

Hmmm nästa ÄL, då blir det ett september barn HURRA

• nu är jag fruL

helt klart är det massor av faktorer som spelar in. och visst åldern är en av dom. MEN ska man gå och gräva ner sig bara för man inte var på rätt plats livet för att skaffa barn då man var 25?
    Vissa av oss gjorde andra saker då. Typ tog examen, bodde utomlands osv så....

• nu är jag fruL

konstigt
    Det var vääääääärldens hålligång i tråden i dag ÄNDA fram tills jag kom

förlåt

• nu är jag fruL

lapinette:
    FY vad spännade !!!!!!!!!!!!!!!!
    Ihhhhhhhhhhhhh jag blir helt pirrig i magen!!!!!!!!!!!!!!!!
    tänk om det blir två stockholmsbruttor som plussar den här månaden

har du haft mycket flytningar någon annan gång? annars är det ju verkligen mysko och borde ha en orsak

ihhhhh spännande!!!!!!!!!!

• nu är jag fruL

frejs:
    vad kul att ni hade en lyckad helg. Hur ofta är din make bortrest? veckopendlar han ?
    i sådana fall STACKARE!!!!!
    förstår helt stress med att pricka ÄL osv.

själv väntar jag inte på BIM denna månad utan redan på nästa månads ÄL. är helt övertygad om att det sket sig denna månaden.

och det har i sådana fall en positiv grej, att jag kan ta hepatit B spruta nummer 2 innan vi åker på bröllopsresa.!

Klämkäcka jag måste försöka se något positivt i att vi missade ÄL...

ast jag är urusel på att vara klämkäck och se positivt på saker

mycket bättre på att se allt i svart och vara negativ ...

• nu är jag fruL

Nu har jag pendlat så här i tre månader och kommer hålla på en till...
    INTE roligt. Innan detta har jag pendlat en del innan men sluppit längre perioder.
    Jag hoppas att jag kommer slippa i framitden för det tär på ens privatliv MINST sagt. Man hinner verkligen inte någonting. Inte hemmet, maken, hobbys eller kompisar, allt blir kaos och man hinner ingenting tycker jag.

Ja jag fattar inte varför jag ALLTID ska måla fa*n på väggen och alltid tro det värsta i alla situationer. Maken kan bli ski*t irriterad på att jag är så.
    Men det är precis som du säger, man blir inte lika besviken om man inbillar sig att det inte kommer fungera ändå.

MEN nu efter några månader i bebis verkstaden så borde jag ha lärt mig att den taktiken INTE fungerar. man blir ju HELT förkrossad även fast man inbillat sig att det inte är något på g...
    så...

men den här månaden ÄR jag faktiskt säker på att vi missat ÄL och att det är kört. Men konstigt nog känns det okej och jag ser fram emot nästa ÄL.
    konstigt.

• nu är jag fruL

mindre:
    usch stackare. kan du i allafal inte säga till chefen att du är beroende av ljus för att må bra och att du därför gärna behöver ett soligt rum. Är det en vettig chef så borde dom vilja hålla sin personal frisk och glad.
    Pröva, det låter inte som du har något att förlora.

Min make börjar också precis äntligen fatta att det inte bara är att trycka på en knapp så blir man gravid. Han hade nog aldrig räknat med att det skulle ta så här lång tid för oss att bli gravida. Men det hade å andra sidan inte jag heller räknat med.

• nu är jag fruL

deppa av sig på ett träningspass
    du är ju inte normal gumman

deppa gör man hemma i soffan och äter onyttiga saker INTE genom att vara duktig och träna

skulle aldrig komma på tanken att rör mig när jag deppar
    annat än till kylskåpet då

• nu är jag fruL

snart så: vi kan vel dela på manteln vettja. det blir ju faktiskt trevligare om vi sitter och kurar under den båda två i stället för ensamma.
    kanske kan vi dela på en flarra glögg och ta några peppisar till.

varför försvinner folk när vi kommer

tur att vi har varandra

• nu är jag fruL

vad ville dom i sitt mail förresten snarties?
    släta över allt eller?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???