Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

Nej, jag har fortfarande BIM 8-9 dec, men eftersom det traditionellt sett gör ont i brösten och börjar droppa en vecka innan så vet jag ju redan till helgen hur det kommer att gå.

Må dåligt gör jag nästa helg när det börjar rinna, tack och lov. Trist att må dåligt på resande fot (ska resa bort nu i helgen).

• Liten med Mindre

Kiiiiiyaaaaaaaaa!

*skickar några sparkar mot rödingarna*

• Liten med Mindre

ÄL:ade för en vecka sen, kändes det som, så kalendern är nog precis som den brukar.

Ger små lagom pikande hintar till maken att han nog också ska kolla sig. Vill inte behöva dra det här lasset "själv" (förutom med er hjälp då:) ). Efter nästa mens har jag fått nog. Hans tur!

• Liten med Mindre

HEJ - SE UPP!

Rikta den där bössan åt något annat håll va?!

*värmer upp inför Robin på Julafton*

• Liten med Mindre

Ansluter mig till undrarna. Har inte tidigare haft så ont i brösten (så långt innan mens i alla fall), och inte mått så illa under mens.

Det har definitivt eskalerat under hösten. Och det är inte för att jag äter mer sötsaker eller så heller. (Hörde att värken blir värre då.)

På tv pratar de ju om att zink ökar lusten, och brist på zink ger dålig lust och gräslig pms. Kan det vara så att vi gör av med mer zink under vårt aktiva lustfyllda liv - och därmed drabbas av brist (trots vitaminer och annat)?

:?

*spekulerar vilt*

Iså fall är det väl bra att ha börjat med multivitamintabletter, och inte bara b-vitamin.

• Liten med Mindre

Ska nog goffa i mig pumpakärnor och solrosfrön närmsta veckan och se om jag får en "trevligare" mens.
    :)

• Liten med Mindre

Ja, efter årets presentnoja med bröllop och födelsedagar tänker jag faktiskt inte önska mig något speciellt, utom en självuppblåsande madrass till ev nattgäster.

Vill någon köpa annat blir jag såå glad över en flaska fint vin, badbomber eller praliner från Pralinhuset.

Det känns ju yberfånigt att sitta och våndas över att behöva hitta på paket till vuxna som mest önskar sig strumpor, långkalsonger och korsord.

• Liten med Mindre

God morgon!

Sweetstreet - kan du inte leta upp en amerikansk kokbok där de har bullrecept (de gillar ju cinnamon buns där borta), och sen hälla i lite saffran i degspadet? Då borde ju proportionerna med mjöl och sånt bli rätt. Och sen baka ut till lussebullar.

Betty Crockers böcker har "klassisk" mat, kanske finns det något där? Eller någon mer bakinriktad bok.

Har haft ett aber att anpassa mina cookie-recept till svenska råvaror. Efter 15 år törs jag påstå att de är perfekta. :D

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???