När märker man av att man är...GRAVID???
Undrar om det är befogat att äta obegränsat med B&J glass om/när jag blir gravid? :)
Får jag en cool bebis då? 8)
Undrar om det är befogat att äta obegränsat med B&J glass om/när jag blir gravid? :)
Får jag en cool bebis då? 8)
O nej - ingen Ben eller Jerry bebis hos oss.
Fast just nu skulle jag helst vilja ha en oöppnad bytta glass och kyla ner mina ömma bröst med. Om det nu hjälper. De gör liksom ont under körtlarna, nedtill. Hade för mig att det var körtlarna på utsidan som brukade göra ont nu. ???
Ooops - känner nog efter för mycket. Vi skulle ju inte känna efter så mycket enligt pappersmuff-teorin.
Å - tänk om jag hade lite symptom, som inte var de vanliga före mens!!!
Får se om det hjälper att impregnera sig med bebisar under helgen. Det har ju inte funkat förut, men nu är de ju 3 stycken, så det kanske fungerar. :D
Knaprar i alla fall vidare på vitaminer, zink och magnesium (nåt jag fick hos homeopaten för evigheter sen) för att minska ner ev pms i alla fall.
FruL
Skulle det inte gå att göra hemgjord glass på laktosfri mjölk/grädde? Lite pilligt förstås. Men det måste bli godare än köpt på ICA.
Stockholms Glasshus säljer också några varianter laktosfritt. Men det kanske mest är sorbet.
Blir så ledsen över att du inte får njuta av glass. :(
Fast det finns ju annat att njuta av. Du har bara råkat hamna i en tråd med två glassoholics. :)
Tror inte att det är farligt Moppy, så vida ni inte har någon mysko bakterie eller ovaligt virus, hög feber eller så.
Sen kanske inte lusten är på topp förstås. Pöka på ni om ni känner för det.
FruL - skönt att du inte tar illa upp av glassdiskussionen.
Diskuterar gärna vin också vid tillfälle. Hade behövt lite inspiration när min syster inte klarade av att det på julklappslistan bara stod att vi ville ha gott vin. Fick klämma ur mig de få dyra sorter jag känner till - barolo, amarone och chablis, utöver champagne. (Får jag ändå önska så ska det ju vara dyrt. :D )
Hos mig beror ev molvärk i magen tyvärr på för mycket luft. Den förbrukade sorten. :(
Julgardiner Snartis - är de bara röda, eller små skoj figurer på?
Jag har inte vågat pilla på gardinerna hemma. Sydda av svärmor innan jag kom in i bilden. Hon är gardinfantast. Det är inte jag.
Fast de kanske har suttit ett tag - ska man tvätta gardiner ibland?
Det känns lite husmoderligt att tvätta gardiner.
Tänk om jag ökar mina chanser att bli mamma om jag "bejakar" mina husmoderliga sidor?? Jag kan säkert frammana några sådana, förutom bullmamman då. :D
Åh...så flitigt Snartis.
Jag är en sån tråkboll som när jag hittat något behåller det tills jag byter tapeter/möbler/bostad.
Funderade just igår hur länge mina tavlor ovanför sängen kommer att stå där. Men det är ju jag som tagit bilderna, så jag kommer att ha svårt att byta ut dem. Samma sak med vardagsrummet.
Hmm, det kanske är lättare med saker jag köpt, och som inte jag eller någon närstående gjort???
Nepp - äter inte Rosenrot. Fast funderar på om vi båda ska pröva nästa gång.
Men jag blev lite avskräckt när jag läste på nätet. Det lät ju nästan som ett lyckopiller. Rädd att bli beroende. Framför allt nu när allt är så depptrist runt omkring.