• _koko_

När märker man av att man är...GRAVID???

Wiiiiiii, vad glad jag blir snartis!!!
    Åh, vilka goda nyheter!! :) :) :) :) :) :) :)

• _koko_

Jag fick veta nu att jag sitter på väntelista för återbesök, vadå väntelista????!!! De har vetat om detta besök i 4 veckor men har ändå inte kunnat planera in det??? Blir så arg på hur svensk sjukvård fungerar (eller inte fungerar) när det inte är urakut...

• _koko_

Oj, lite mer info kanske... Jag pratade med sös nyss ang mitt återbesök efter operationen...

• _koko_

cicci - jag blev så paff att jag inte fann mig alls. Typiskt mig...

muggles - sjuuukt!!!

Jag borde ha ringt JÅ direkt efter op och bokat tid... Han har ju också väntetid...
    Nu måste jag jaga nån som kan ge mig sprutan!!

• _koko_

Jo, fast jag vill ju gärna prata med läkaren som genomförde operationen... Bara jag får sprutan i tid (det ska man kunna göra på vilken vårdcentral som helst) så har jag inte så bråttom med resten.

JÅ borde jag kunna få en tid hos inom en månad, och det borde räcka för ivf'n (jag kan säkert dra igång det själv redan nu, men det vore skönt att prata med någon opartisk först).

• _koko_

Snällt av dig storasystern. ;)

Jag har aldrig behövt sjukvården tidigare, men har trott att det fungerat ganska bra... Tills nu. Skrapar man på ytan märker man ju att var och varannan människa har skräckhistorier att berätta.

Känns som att jag hade en ohygglig tur ändå som fick op före jul...

• _koko_

Lapinette - ja, fast då kanske jag hamnar på en helt annan avdelning. :D

• _koko_

Page - jag tycker du verkar vara en grymt cool tjej som verkligen jobbar med sig själv!

Ja, jag tror att vården fortfarande fungerar väldigt bra när det är akut, men just detta att ta hand om folk som inte är akut sjuka men ändå mår dåligt, eller tom kan dö om de inte får hjälp i tid, det verkar inte vara prioriterat inom landstinget...

• _koko_

Guu vad roligt - jag hittade också precis samma sida, hahaha... Jag ligger visst på 21.5-22, känns helt ok. Men man kan ju inte stirra sig blind på det heller, jag vet ju samtidigt att jag är otränad och skulle kunna väga mer i muskler utan att det gjorde något...

• _koko_

Jag vet inte vad jag har för midjemått, men det verkade inte spela någon roll för den ena uträkningen av fettprocent - hur kan den räkna ut ens fettprocent bara genom längd vikt och ålder??? Bmi-procenten ändrades nämligen inte alls när jag ändrade midjemåttet...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???