Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

När märker man av att man är...GRAVID???

Jag tycker det var massor som stämde på Frullan, jag har ändå träffat henne 3 ggr!
    Bra jobbat!

• Bröllopstokiig

Heeregud Page, det stämmer ganska bra faktiskt!

• Bröllopstokiig

Nu ska jag dra mig hemmåt, men jag ska liksom FruLlan kommentera i morgon, det var mycket bra!

• Bröllopstokiig

HEJAN TJEJER.

Ska försök rätta till det LILLA som inte stämmde, uppdelar som Frullan gjorde...

CicciL:
    Bakgrund: Du var ett lugnt barn som gillade att sitta på ditt rum och leka. Jag tror att du var speciellt intresserad av att rita. Du var lugn men absolut inte feg eller jätteblyg. Du var tanternas favorit eftersom du var mycket söt som barn. Du hade en omhändertagande ådra redan som lite så jag tror att du hade me dig en docka i släptåg.

- Stämmer, jätte lugn var jag inte men gillade att rita och snacka med tanter, snacka med alla tror jag. Tycker detta stämmer bra!

Du kommer från en medelklassfamilj där båda föräldrarna hade ganska höga krav på dig. Du fick nog lite extra fickpengar när du fick bra betyg. För pengarna köpte du förmodligen ditt första sminkkitt!

- Jag kommmer från en Överklassfamilj och alla är utbildade. Men min mamma kommer från början från "medelklass" uppvuxen tillsammans med 4 personer i 2 rum o kök (de hade i och för sig ett lantställe på 150 kvm), så jag själv har sett båda världar, men var nog ansedd som bortskämd när jag var barn.
    Kände krav, jepp.

Du var mycket omtyckt i skolan, förmodligen rent utav den "populära" tjejen i klassen. Men du kände dig aldrig som en sådan själv så jag tror att du var den som stod upp för de mindre populära.

- Stämmer!

Du var duktig i skolan, hade egentligen inte något val och du gillade språk. Du läste säkert tyska/franska i högstadiet och var riktigt bra.

- Stämmer, jag läste dock tyska på högstadiet, men på gymnasiet gick jag 3-årig humaniostisk linje o läste franska, italienska, latin, polska mm mm (kommer inte ihåg allt).

Ditt intresse för språk gjorde att du åkte på språkresa eller något liknande i gymnasiet.Du hade många vänner men bara en riktigt nära kompis. Jag tror att du irriterade dig lite i smyg på dina tjejkompisar för att de inte var "djupa" nog.
    - Stämmer delvis, hade säkert en 4 nära vänner. Åkte efter gymnasiet till Florida som aupair och modell, vad var man då? 18 år kanske?

Du var inte så intresserad av musik, var nog en allätare men jag tror att du var politiskt engagerad. Kanske i Muff...

- Stämmer med musiken, är fortfarande alätare, allt från Metallica till Lisa Miskovsky

Du pluggade säkert något språkinriktat på gymnasiet men har bytt bana längs vägen.

- Stämmer, läste sedan 7 år på universitet o det var internationell marknadsföring och ekonomi

Sexuella preferenser: Du hade din sexuella debut ungefär som statistiken talar: 16-17 år. Du hade ingen riktig pojkvän på högstadiet men du hade många "friare". Du hade även en vild period någon gång efter gymnasiet där du har gjort några saker som du ibland ångrar.

- Sexdebuten vid 15, på en fest... Stämmer att jag har gjort mycket bus på denna fronten... puhhhh ångrar mest att jag slutade räkna efter 70?

Du träffade din man på någon resa som du har gjort men din man är svensk. Ni har inte varit tillsammans så jättelänge, 4-5 år.

- Jag träffade min man när jag flög hem en jul för 6 år sedan från Dubai, där jag då bodde!

Personlighet: Människor får ofta fel uppfattning om din personlighet första minuterna. Eftersom du alltid är välklädd och ser väldigt bra ut tror jag att många blir lite rädda att du ska vara någon snorkig typ. Du har dessutom många starka åsikter som gör att vissa kan bli osäkra till en början.
    Du är alldeles för snäll för ditt eget bästa och vill alla väl. Du har säkert blivit utnyttjad någon gång pga din snällhet. Du är absolut ingen mes, du kan ryta i när det behövs men du försöker alltid att vara diplomatisk.
    Du chockar människor i din omgivning eftrsom du har en förmåga att vara rätt fram och kan ibland få folk att tappa hakan genom att säga något grovt. Du är snabbtänkt och är van att ta beslut.

- Stämmer fullständigt

Nuvarande situation: Du bor i en stor tvåa som du har fått hjälp med att inreda. Du har inte köpt någon hjälp utan du har en vän som är inredningsarkitet som har hjälpt dig. Du gillar bekväma och dyra möbler. Du har det mycket sparsamt möblerat i dova, kalla toner. Möjligen "riktig" konst på väggarna.

- Stämmer inte, bor i 3a med stor terass. Är intresserad av inredning själv o har olika stilar och riktig konst hänger faktiskt på 2 väggar Skit, kuslig är du!

Din man kommer från en annan bakgrund än du har men det är skillnaderna mellan er som gör att ni har det bra tillsammans. Ingen kan ana att du är lite dominant och påhittig när det gäller sex.

- Min kommer från samma bakgrund som jag, lika barn leka bäst! (Ibland i allafall).
    - Var nog rätt påhittig ag sexbiten i början, men ju längre tiden går blir det slentrian, men det ska vi ändra på nu. Fick en dildo i julklapp

Du arbetar som någon mellanchef på ett större svenskt företag. Kanske något som har med monopol att göra.

- Jobbar för ett stort företag, ägarna är amerikanska och vi finns i äver 80 länder. Chef är jag inte, men jag har "jobbat upp mig".

- Att jag är sparsam och har lätt att förhålla mig till pengar och inte gör impulsköp... STÄMMER!!
    Min förmögenhet är inte baserad på det (kanske en del av den) utan snarare var jag placerar mina pengar, tex aktier!

Men summan av det hela, är nog att du lyckades! Grattis!

• Bröllopstokiig

Syrran, jätte ledsen jag med för att tanten kom på besök, jätte trist verkligen!
    Vilket försök var ni på?
    De flesta här inne har lyckats på 5-6e försöket om det kan vara till någon tröst.
    Drick extra vin i helgen och sen tar du nya tag nu inför nästa ÄL!

• Bröllopstokiig

Många får tidigt missfall, jag har haft det en gång och hade alla konstiga symptom innan BIM, sen när jag fick blödningen så hade jag fruktansvärt ont, verklige mensvärk from hell, som du säger!
    Tänk inte på vad det var bara, det får dig inte att må bättre gumman. Utan blicka framåt, har det gått för oss så går det för er, och som Lapinette skriver, så är genomsnittet 7 månader!

lappis: Väldigt osmakligt sagt av din värninna! Fy, jag hade blivit ledsen jag med. Jag bad mina värninnor i höstas att inte fråga mig om ngt ag barn. Och att jag inte var intresserad av att höra alla som var gravida eller ej. De har respekterat detta och de har inte frågat, vilket är bra. De vet fortfarande inte om att jag är gravid

• Bröllopstokiig

Frullan: Ja du... *harklar mig* det var ju tur att jag skrev just 70 och inte mer....

MEN igentligen, om man som jag var, singel i 10 år, så är det ju inte så konstigt!
    Om man har en tillfällig sexuell relation i månaden, det är ju 12 på ett år, så på 10 år är det ju 120 stycken!!! Vissa månader o veckor o dagar hann jag med fler än en! Om man säger så... det var en gång i tiden det.... mmmmmmmm

Japp Mindre, en oktober bebis blir det ju för dig om du fixar det denna gången, måste ju kommer i början av oktober då om jag inte räknar fel

Muggles: Jag sitter bara o ler när jag läser ag ditt möte, jag är likdan nu... tänker liksom att de kan boka upp o planera vad fan de vill, men jag kommer inte vara med ändå. Försöker dock spela intresserad, men igentligen har jag mentalt redan taggat ner ett par knop!
    Längtar sååå efter min bebis, måtte allt gå lika bra i fortsättningen!

KRAM

• Bröllopstokiig

Muggles: Japp så funkar det, ser ut som en dildo fast med kamera i toppen

• Bröllopstokiig

Hej Snarits...

Har du berättat för din chef få alltså??
    Jag har med nästäppa, jag har haft det nästan hela tiden. Köpte 2 st näspray på apoteket i går, jag lär bli beroende av dem!

Skönt att du är tillbaka, men jag vet, det kanske inte är så kul Nice att vara hemma ett tag, jag skulle gärna ha varit det själv!

Cicci är tok trött idag. Hade fest hemma i lördags. Phuu först städa ut julen, sen duak fint och handla och sen laga tre rätters middag... Efter kaffe och avec var jag helt slut, och gästerna ville inte gåhem förrän 02:30. Då hade jag druckit så många espresso, så jag var helt speedad. Somnade och sov endast 4h, grrrr, så idag är jag sombi!

• Bröllopstokiig

Snartis: Jag har inte någon svullen mage, gick in i vecka 15 i lördags och jag kan ha alla mina vanliga kläder och skärpet är på samma "hål"... Men i början var jag lite svullen, tarmarna sväller ju hela tiden och flyttar sig olika veckor, så jag tror det är lite beroende på hur de lever sina liv där inne.

På ett sätt är jag glad att det inte syns, eftersom jag INTE ska kläcka ur mig ngt på jobbet. Men samtidigt längtar jag lite efter min mage och få visa hela Sverige att jag är gravid! Min make tycker att det syns, men jag tror det är önsketänkande

Frullan; jag är och har inte varit särskillt trött, inte mer än vanligt i allafall. Tror det är vädret som påverkar lite med (förutom kroppens förändring).
    Det jag reflekterade över var i julas snarare, ivecka 11, så var jag ganska trött. Men jag har inte tillåtit mig att känna efter så mycket eftersom jag jobbat hårt, men när man väl trappade ner tempot i julas så kände jag mig lite hängig.... det är allt så att säga!

Mina symptom:
    Kissig ganska ofta!
    Nästäppa.
    Gasig i magen!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???