• nenne78

När märker man av att man är...GRAVID???

nä, jag tror inte det. *hoppistuds*

• nenne78

eller.. jag tror säkert att du fått mat i magen, snartis, jag svarade frullan... HAHAH!

• nenne78

*rapar högljutt*
    MAAAT!!!

• nenne78

muggles
    åååh jag tycker synd om henne, men det är verkligen inte ditt bekymmer!! Jag hade inte heller tärnor men fick en möhippa jag aldrig glömmer ändå. Bra att du iaf meddelat hennes karl att ud inte vill hålla i det, förhoppnigsvis pratar han med de andra fjollorna så att de tar tag i det. *fnyser*

• nenne78

heja mindre!!

Jag har jobbat sen studenten - dvs 10 år i sommar. Hur trött som helst på det, även om jag haft många olika jobb, hade gärna pluggat ett tag så att man haft tid att fika. *hohoho, jag skojar bara. Lite*

Vi ska nog oxå dela lika, vi tjänar nästan lika mycket och min man vill verkligen vara hemma. Men jag antar att han vill sno åt sig sommarmånaderna... hehehe, my ASS att han kommer att få det. Men han är ju så snäll... Han är ju bara konsult så där är det inga problem att vara hemma.

Å vad fint och så att tänka på hans karriär, men er egen då? Det är så kort tid som aldrig kommer tillbaka, och om man tappar lite i lön för att man varit borta några månader - vad ggör det om några år?!?! Det verkar ju som att de tjänar rätt fett ändå så helt barskrapade blir ni nog inte.
    Men det är ju iofs en sak om det inte GÅR att vara ledig för att de inte har koll på svenska regler och möjligheter. Men bor ni inte i Sverige, eller?

nu kanske jag låter dum och enkelspårig och det är möjligt, men jag bara filosoferar lite om hur jag tycker.

• nenne78

jag var f ö också hos dagmamma och tyckte det var bra. Min mamma började jobba 3 månader efter att hon fött min syster, min pappa var arbetslös då och var hemmapappa med oss! Hur bra som helst, även om jag då gick på lekis.

Å det är iofs inte kul att växa upp i en familj som alltid får vända på slantarna, en mamma som jobbade jämt för att försörja familjen men på något vis blev det folk av mig med. Eller det kanske jag är fel person att säga...

• nenne78

jag kan nog tänka mig att vara hemmafru men det är nog bara för att jag är så sjukt trött på detta just nu.

Man vet inte hur det känns när man fått barn, kanske man aldrig vill börja jobba igen, eller att man får myror i brallan redan efter 7 månader. Först ska vi ju som sagt, se till att bli gravida och föda.

• nenne78

precis, jag tror också att vissa mammor vägrar dela med sig av ledigheten. Så att de kan dricka latte och gå på stan med sina accessoarer (hur fan stavas det?!?!). Stackars barn!

• nenne78

idag hade jag en väldigt simmig aladåb, dag 15, punktlig!

• nenne78

snartis
    det är ju tänkt att vi ska ha dykardräkt men det är ju så mysigt utan... Vi får se om han kan hålla tassarna borta.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???