När märker man av att man är...GRAVID???
HA - har precis gjort 'Accept' i Outlook på ett möte inbokat i oktober - undrar om jag verkligen kommer att gå på det mötet?! För om allt går bra är jag mammaledig då... Kan inte låta bli att fundera på sånt
HA - har precis gjort 'Accept' i Outlook på ett möte inbokat i oktober - undrar om jag verkligen kommer att gå på det mötet?! För om allt går bra är jag mammaledig då... Kan inte låta bli att fundera på sånt
Mindre: är du taggad för nästa veckas aktiviteter?! Visst har du ÄL nästa vecka? El var det redan nu på lördag/söndag (läste ngt om det imorse men mitt minne är som en daggmasks )
Vi har ett kvalitetssystem vilket innebär att vissa möten måste hållas varje kvartal så en av mina överambitiösa kollegor bokar upp årets alla möten i början av året. Det är ju bekvämt för honom för man har ju normalt ingen aning om vad man gör 6-9 mån framåt så då får man ju lov att göra en accept oavsett...
Japp Lapinette: gaser är mkt bra! Vi har besök av min kollega som är pappaledig sedan årsskiftet. Han är här och fikar och berättade att det kan vara väldigt mysigt ibland och då tittade han menande på mig (jag är enda här som inte har barn ännu). Här på jobbet går de väl bara och väntar på att jag ska kläcka att jag ska ha unge (eftersom vi gifte oss i somras, ska flytta till en fyra i vår och dessutom skaffat kombi nyligen). Jag tänkte för mig själv att "jaa, snart kanske ni får rätt...".
Igår gjorde jag dessutom bort mig igen men jag får skylla mig själv. Nu när tråden heter ngt lite bättre så är det ju inte det som är problemet längre. Men jag gick in på ngn sida som hette "Graviditet" ngnting för att kolla vad som händer denna veckan och sedan kom min kollega in (han som sett vår gravidtråd ngn gång förut när den hette lite mer avslöjande) och jag är ganska säker på att han såg att det stod "Graviditet" på min browser längst ner på skrivbordet. Men som sagt, jag får skylla mig själv när jag gör så på jobbet
Mindre: har du haft känningar i brösten, typ på ena bröstet på ena sidan. Som skarpa dragningar. Det hade jag aldrig känt innan jag blev gravid (innan BIM)?
Ååååhhhh, vad jag inte har lust att jobba längre! Jag ska hem till en kompis och kolla på video (såå 1900-tal! hon har ingen DVD) eftersom det är svensexa hemma hos oss ikväll. Det blir pizza och ...cola? Ej vin... Men jag kan inte säga att jag är sugen faktiskt, kanske beror på att jag känt mig lite lite skum idag (inte illamående men skum ändå).
Är du fortfarande lika trött fruLlan?
Mindre: sexa på ordentligt. Det har blivit mkt mindre snack om sådant sedan Nenne försvann... Mkt matsnack nu. Fast det finns ju ngt som heter mat-orgasm så...
Det är så mkt som stämmer så jag bara måste kommentera det lilla som inte gör det - helt otroligt Page! Här kommer mina kommentarer...
Muggles:
Bakgrund: Du var ett barn som lät sig vänta på, förmodligen gick din mamma över tiden med dig.
***stämmer!***
Du kom med ett gallskrik och allt sedan dess har du gått din egen väg. Du var inte det minsta intresserad av dockor och du älskade att läsa faktaböcker redan som liten. Kanske sådana om dinosaurier eller vad moln består av.
Du är uppväxt i ett medelklasshem och din mamma läste mycket för dig när du var liten men du trivdes allra bäst med din pappa.
***Uppväxt i vad jag kallar "fattigt" akademikerfamilj och mamma läste mkt för mig ja ***
Som liten var du lite av ett ?svart får? i din familj och intresserade dig för saker som en flicka normalt inte intresserar sig för (enligt din mamma). Jag tror att du var den första tjejen i karateklubben.
***nja mamma är värsta feministen och har alltid uppmuntrat min tekniska ådra***
Du är inte född i Göteborg men inte långt därifrån. ***hur fasen visste du det?! Malmö är kanske inte jättenära men...***
Du ääälskade skolan och var den typen som var duktig i alla ämnen men du var speciellt bra på matematik och naturvetenskapliga ämnen. Trots din naturliga intelligens och tidiga verbala förmåga var du inte lärarens favorit men om du var det så upplevde de andra eleverna det inte. Du kunde ses som en liten besserwisser under de första skolåren för att du gärna deltog i alla typer av diskussioner och hade många frågor och åsikter. En tendens som du dämpade sedan till högstadiet.
***stämmer i stort sett***
Du hade många vänner och lika många intressen och var därför omtyckt av många olika människor. Det bodde nog en liten smyghårdrockare i dig men den sidan av dig har du aldrig bejakat.
***jag har faktiskt haft en hårdrocksperiod som inte blev bestående ***
Självklart läste du någon typ av naturvetenskaplig utbildning på gymnasiet men du funderade ett tag på att söka byggprogrammet ett tag, mest för att irritera din mamma. Du hade också en mycket intensiv festperiod under gymnasiet. Ingen fast pojkvän bara några enstaka ?möten?.
***Nja, jag visste tidigt att det skulle bli teknisk linje (el inte bygg). Jag var en tönt och hade inga pojkvänner (el möten) under gymnasietiden***
Utseende har du aldrig lagt ned mycket tid på, det behövdes inte. Du stod dig bra i konkurrensen i alla fall. Jag tror att många tjejer var avundsjuka på din naturliga skönhet och din förmåga att umgås avspänt med killar.
***La inte mkt tid på det nej men naturlig skönhet, nix. Mkt acne där... ***
Gillade att sporta men inte för att trimma kroppen utan för att det gör dig gott mentalt. Du kunde gå upp tidigt på morgonen för att ta dig en joggingrunda.
***Nej gå upp tidigt för en joggingrunda, uj! Är morgontrött! Har upptäckt joggingen på senare år ***
Du gick vidare direkt till universitetet efter gymnasiet men det är mycket troligt att en del av tiden har du pluggat utomlands.
***japp, pluggat i Sydney***
Sexuella preferenser: Du har inte haft så mycket tid för några fasta pojkvänner utan hade mest tillfälliga förbindelser. Lite kräsen var du också förmodligen. Du träffade din man sent i livet men kände på en gång att han var ?rätt? för dig så ni flyttade ihop snabbt.
***Var ihop i 8 år med min förra sambo, vi träffades när jag var 21. Träffade min man som 32-åring så det stämmer ***
Personlighet: Du är energisk och många människor tror att du är väldigt tuff och extremt självständig. Det är du också men du har en mjuk sida som vissa kanske missar. Du är känsligare än vad du vill själv erkänna. Du avskyr när människor i din omgivning mår dåligt så du hjälper och stöttar men tycker själv att du gör det för lite. Du är väldigt känslig för stämningar i din omgivning och gör allt för att ingen ska känna sig utanför. Jag tror också att du är den som ofta får fungerar som en medlare och kanske en ofrivillig ledare. Har en liten tendens till att oroa sig för vad andra ska tycka om dig (absolut inte dåligt självförtroende!!), den ödmjuka sidan av dig är lite väl utvecklad.
***stämmer i stort sett***
Du har ett gott minne och är alltid den som minns andras högtidsdagar så ibland kan du bli utarbetad, för människor i din omgivning förlitar sig på att du ska ordna allt.
*** har tyvärr extremt dåligt minne. min outlook synkas med mobilen och det styr mitt liv ***
Du tar alltid tag i saker och är en god planerare. Kan tänkas att du skriver tom planeringslistor. Du stör dig på när något inte går som du vill eftersom du är så van att styra ditt liv i den riktning som du vill.
*** min man retas med mig för mina planeringslistor! stämmer helt och hållet ***
Är mycket praktiskt lagd så du väntar aldrig på att maken ska fixa något eftersom du är minst lika bra på det.
*** jag väntar inte för att jag inte kan själv utan för att jag är lat i så fall ***
Nuvarande situation: På senare år har du upptäckt en lite pyssligare sida av dig och du börjar intressera dig mer för ditt hem, bygger bo. Du och din man bor i en liten lägenhet i centrum men ni ska snart flytta till en större. Ditt hem är praktiskt och du har inte mycket krimskrams i bokhyllan, kanske några minnesfotografier. Hemmet är en trygg punkt för dig eftersom det händer att du reser för arbetets skull. På fritiden gillar du fortfarande att sporta även om tiden inte alltid tillåter det. Du har nog dragit på dig en och annan skada när du åker på skidsemester.
*** är stilfascist så hemmet är kliniskt rent från prydnadssaker, det stämmer. Älskar att vara hemma med mannen och mysa nuförtiden (var mer party animal förut). Har aldrig skadat mig faktiskt, haft tur ***
Du är fortfarande lite nyförälskad i din man och är glad för att ha hittat den rätte. Tillsammans försöker ni resa så mycket som möjligt och jag tror att båda tycker att det är kul att gå på olika föreställningar. Även om du ibland kan tycka att du är oskyldig i jämförelse med andra kan du säkert förvåna din man genom att laga en middag naken.
*** HA! stämmer helt, förutom kanske matlagningen naken men va fan - kanske ngt att testa?! ***
Du gillar att läsa men har oftast inte tid så det ligger säkert en Larsson på ditt nattduksbord. Ni har en god ekonomi men inte så att ni kan slösa så extremt mycket. Du gillar dessutom att spara pengar.
*** gillar att läsa ja men ej serietidningar. Gillar inte direkt att spara (älskar att spendera) men är väl vuxen nog att spara en del iaf... ***
Du arbetar på ett mansdominerat ställe där du är omtyckt och högt skattad, både av medarbetarna och av chefen.
***japp mansdominerat är ordet. Högt skattad, nja jag vet inte. Ibland får man kämpa för att få lite uppskattning ***
Men herregud Page - så mkt rätt trodde jag aldrig att du skulle fixa! Vad kul att läsa!!!
Sitter uppe och väntar på att svensexan som befinner sig in vår lägenhet ska ha vett att gå hem...
Åh nej blev det en massa tantbesök i helgen? Tråkigt!!!
Själv har jag ångest över min Tysklandsresa. Hade blivit fel med hotellbokningen också så jag fick till slut tag i ett rum för rökare (bläää), enda som fanns kvar. Stuttgart är ju en mässtad, ibland är det omöjligt att få tag i ett rum så jag får väl vara "glad".
Funderar på att slänga ut schampot ur packningen så att jag slipper checka in min kabinväska, har så tajt byte i Amsterdam att jag förmodligen inte hinner få med den annars. Och det lär väl dessutom vara förseningar idag med tanke på att det fortfarande ska blåsa 16-23 m/s här i Götet. Jobbigt det här med de nya reglerna för vätskor...
Nä usch, vilka I-landsproblem. Jag lider med er som fått tantbesök!
Förresten, en sak som jag funderat på länge: det här med VUL. En dum fråga: är det ngt de sticker in i vaginan? Till skillnad från vanligt UL som jag sett på film att de gör utanpå magen