Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Åååååååååhhhhhh, de äter lunch först halv ett här i Tysklandet. Jag är van att äta ung en timme tidigare, håller på att avlida av hunger!

Är rätt orolig för hur det blir med min hemresa idag. Jag räknade ut att det verkar som att det ska blåsa 40 m/s över Nordtyskland (150 km/h) och det verkar innebära det samma för Amsterdam... Vet inte om jag har ngn vidare lust att lyfta och landa med de omständigheterna... Kanske bättre det blir inställt. Men oavsett blir man väl sittande på flygplatsen några timmar innan man får reda på läget. Ja ja, inte mkt man kan göra åt vädret...

Jag känner mig inte heller gravid. Har ömma bröst men det är för tillfället allt. Nä, glömde att magen är hårdare än normalt (även om jag fått någorlunda ordning på den). Jag hade inbillat mig att det skulle kännas betydligt mer än såhär!

Köpte förresten min första gravidtidning på Landvetter - fick ett snällt småleende av den äldre kvinnan som sålde den till mig. Kändes lite mysigt...

• mugglesfan

Japp, det är bara att avvakta. Får väl läsa mer i min bok Hade jag varit ogravid skulle jag ha tagit mig ett glas skumpa på flygplatsen...

El så får jag koppla upp min dator via mobilen och chit-chatta mer er girls. Hmmm, hur var det man gjorde nu igen... Har inte gjort det på länge

• mugglesfan

Nu har jag fått i min en seg köttrullad med sallad och "spätzle". Det kanske du vet vad det är fruLlan? En slagt tysk pasta, jag är inte speciellt förtjust i den. Ser ut som likmaskar har jag alltid tyckt...

Hittade en länk (googles bildsök är ju superbra!). Sorry att den är så überlång!
    images.google.de/imgres&imgrefurl=www.aaltonet.com/spaetzle/spaetzle.html&h=219&w=302&sz=22&hl=de&start=5&tbnid=6i7bDvPsJxnm1M:&tbnh=84&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dsp%25C3%25A4tzle%26svnum%3D10%26hl%3Dde%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26sa%3DN

• mugglesfan

Oj, det gick nog inget vidare... Den var föör lång. Men snart är vi nog inne på en ny sida...

• mugglesfan

Bäst jag fyller på med lite fler inlägg (bortgjord!)...

Bra Moppy att det känns mer positivt. Jag tyckte alltid att mensens intåg och några dagar efter det var mina värsta lågvattenmärken. Både för att den hatade tanten kom och för att man även i övrigt är på dåligt humör vid mens, så det blev liksom dubbelt upp.

Tyvärr är jag på dåligt humör nu med ibland. Men va fasen, om det är ett symptom så är det ju att föredra framför illamående mm. Illamående drabbar ju en själv medan dåligt humör drabbar andra! Skämtar bara...

• mugglesfan

Nä det kom en gubbe där... Hemskt mycket sorry!

• mugglesfan

Det blir bara mindre och mindre kvar av den ursprungliga rubriken... fniss.

• mugglesfan

Gaaaaahhh, kan den inte byta sida nu då! Nu måste man ju scrolla (!) för att se allt ni skriver.

• mugglesfan

Var har vi våra nuvarande pappersmuff - Lapinette? Det MÅSTE ju bara vara någon som plussar - det kan inte vara möjligt att ingen gör det denna månaden?!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???