Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • Meddelande borttaget
  • mugglesfan

Mannen tycker nog att magen blivit lite större men jag har ju en mage som växer som en boll när jag äter typ 3-rätters för att sedan nästa morgon vara platt, så jag tror mer att det är mat och mindre träning som ligger bakom än ngt annat. Jag gick precis in i v9 så jag tror inte magen börjar synas än.

fruL: japp musklerna tar helt slut, det har jag också märkt.

Annars är mitt största symptom (och nästan enda faktiskt) att mitt humör är PMS-igt. JAg är lättirriterad och känner mig alltmänt sur och grining - inte roligt. Men jag borde vara glad att jag sluppit illamåendet istället!

Jag skrev ett jättelångt inlägg förut men det stoppades av BTs jävla dumma filter, förmodligen för att jag skrev ett svar på Ciccis inlägg om vad VUL-apparajten är för ngt. Och då blev jag ännu surare när mitt långa inlägg försvann. Jag ska nog inte vara här idag för jag känner mig SKITSUR och ska inte dra ner tråden. (Jag har dessutom inget reellt som tantbesök att deppa för...)

• mugglesfan

Förresten, ang schampo: jag har inte köpt ngn liten behållare till schampo och mitt favvoschampo finns nog inte i den storleken så då får man köpa en sådan liten tom och sedan hålla på och hälla över. Mäckigt blir det. Näe det var bättre förr... Funderar på att utnyttja hotellets schampo istället även om det säkert är skit. Men bättre att få med sig väskan i Amsterdam...

• mugglesfan

Snartis: jag tror inte man vågar säga ngt i början för som du sa, tänk om det bara var att du gått upp några kilo?

• mugglesfan

Tack för att jag får vara i tråden ändå fast jag är så tråkig just nu. Jag behöver ingen deppmantel egentligen, mer en surmantel

Cicci: det jag skrev förut som inte gick igenom BTs dumma filter var att VUL lät k*inky...

Syrran: jag håller med, det låter definitivt som ett tidigt MF. Enda positiva med det är i så fall att du vet att du kan bli gravid... Men jättebra att du kollar upp det, speciellt om det nu var ett MF, så de kan se om du behöver ngn skrapning el om allt kommit ut.

En annan dum fråga: en av mina kompisar sa att man inte ska bada bubbelbad om man är gravid pga infektionsrisken??? Ngn som vet om detta är en myt el om det stämmer? Bastu har jag hört om men det trodde jag var för att värmen inte är bra för fostret (men det kanske också är en myt?). Varför skulle det vara mer risk för infektion om man är gravid?

• mugglesfan

Jag ska inte kläcka ngt på jobbet förrän framåt mars. Jag vill definitivt ha mitt lönesamtal först, ska passa på att kräva lite mer i år eftersom det förmodligen blir lägre nästa om jag är mammaledig!

• mugglesfan

Måste klaga på BTs filter - det är så urbota dumt och grovt. De stoppar tydligen inlägg som innehåller vissa ord som k*inky, och f*ucking men vad uppnår de med det? Vill man skriva det så är det ju bara att infoga ngt annat tecken emellan, så smart är tydligen inte filtret. Och vaddådå, stoppar de olämpliga inlägg med den grova metoden - skulle inte tro det... Osmarta programmerare...

• mugglesfan

En annan sak jag är sur på (nu öser jag ur mig här!) är att jag på ngt oförklarligt sätt förväntas dra i en möhippa för en tjej som jag alls inte känner av de tjejer som känner henne bättre?! Hur gick det till??? Jag känner henne via min man, dvs brudgummen är fd jobbarkompis med min man och vi har träffats typ 4ggr sammanlagt (alltid med våra respektive). Eftersom vi är bjudna på bröllopet så hörde jag mig för hos brudgummen om det var möhippa på gång. Han gav mig 2 namn och när jag ringde dem så hette det "men vad bra att det blir möhippa i alla fall", "säg till om jag ska hjälpa till med ngt". HALLÅÅÅÅ, det är DU som känner henne hade jag lust att säga men kunde inte med för jag är för snäll och mesig (Cicci, jag behöver en kurs hos dig ). Imorse fick jag ett mejl från brudgummen att han kommit på fler personer som jag kunde ringa (bla hans bröders sambos) och lite instruktioner om vad hans tjej gillar(?). Ööööööhhhh... varför ber han inte sina bröders sambos att dra i alltet istället, de är ju i praktiken åtminstone hennes svägerskor. Irriterad är bara förnamnet. Jag mejlade iaf honom att jag är i Tyskland hela veckan och att jag hoppas att hennes kompisar dra i det... Känns taskigt men va fan... Jag är gärna MED på möhippan men ordnar, näe.

Så, nu fick jag gnälla ur mig lite till! Tack....

• mugglesfan

JAg menade typ jacuzzibad i en relaxavdelning, typ som man brukar göra på möhippor... Men varför skulle det plötsligt krypa in bakterier när man är gravid? En del av mina kompisar badar (alltså havsbad) tex inte när de har mens och har tampong för de har hört att det är infektionsrisk. Det har jag hört är en myt och jag badar alltid även om jag har mens/tampong och jag har aldrig haft ngt som helst problem med det. Jag vet att jag borde fråga BM men de är så svåra att få tag på och jag tänkte att ngn här kanske visste säkert.

• mugglesfan

Ok, de argumenten kan jag svälja Funderar på om jag ska försöka avstyra bubblandet då, inte kul att betala för ngt som man inte kan utnyttja. Sitta där på kanten och doppa tårna... mjaaa.

Jag mejlade ju brudgummen iaf, så vet han att jag inte drar i ngt så det inte blir missförstånd. Det är ju lite lurigt att inte utse en tärna också, då kan det ju bli såhär. Först tyckte jag synd om henne för hon verkade inte ha så många kompisar men nu när jag märker att det har hon men de bara skiter i det, så blir jag mer tveksam till att hjälpa till. Det är ju bara det att när man själv fick en grym möhippa så tycker man lite synd om henne om hon inte skulle få ngn alls...

Jag har redan idéer till mina kompisars möhippor så det är inte det att jag inte tycker om att fixa men det är ju betydligt roligare att fixa till en nära kompis än till en avlägsen bekant...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???