Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Page: jag tror absolut att du kan få mens även om du inte haft ÄL. Normalt växer en slemhinna till och 14 dgr efter ÄL (om man inte blivit gravid) så är det ett visst hormon som gör att slemhinnan släpper och det är den som är mensen. Hormonet utsöndras kanske inte om du inte haft ÄL (har jag för mig) men så småningom släpper slemhinnan ändå och då kan mensen te sig mer riklig och hålla på längre (kanske för att slemhinnan blivit lite större under tiden, vad vet jag). Så tror jag att det funkar. När jag hade min maratonblödning på 11 dgr i höstas (gången innan det tog) så trodde min BM ev att jag inte haft ngn ÄL men grejen var att den gången kom mensen 1 vecka för tidigt så det låter inte riktigt så heller.

• mugglesfan

Page: hur gick det förresten hos arb.förm? Hade de ngt superjobb att förmedla (var det det i Luleå el var det bara ett skämt )?

• mugglesfan

Page: ang 6et så var jag mer het på gröten än vanligt (ung som jag brukar vara vid ÄL annars) de första veckorna. Förmodligen för att man hade lite extra flytningar, slemhinnorna blir känsligare, jag kände mig k*t helt enkelt Mannen märkte det och det var inte till ngn nackdel direkt. Den senaste tiden har det där suget försvunnit så nu är jag som vanligt igen (sugen ibland, ibland inte). Men jag mår ju precis som Cicci väldigt bra (förutom mitt humör då ). Inget illamående hittills.

Ang tärna: jag menade inte att man enl mig måste ha tärna för att få en möhippa. Själv skulle jag aldrig vara så småsint att jag inte ordnade en möhippa för en kompis även om jag inte var tärna. Men vad jag menade var att eftersom hon uppenbarligen har lite handfallna kompisar så kanske det hade funkat bättre med att ngn känt sig manad att ta tag i det om hon nu haft en tärna. Hoppas ni förstår vad jag menar. Har iaf mejlat både brudgummen och en av de andra tjejerna och skyllt på att jag är på tjänsteresa (vilket ju iofs är sant) och att jag inte har möjlighet att ordna men att jag gärna är med om det blir ngt. Så blir det iaf inga missförstånd att alla tror att jag fixar... Jag övar på att bli bättre på att säga ifrån (du hade mer rätt än du förstår när du skrev det du skrev om mig Page )!

• mugglesfan

Snartis: lagligt tror jag att det är såhär - när du kommer tillbaka från din mammaledighet så har du rätt till en tjänst men du har inte automatiskt rätt till samma tjänst som du hade innan (rätta mig om jag har fel ngn!). Men i praktiken brukar väl företaget fixa en vikarie så att du kan komma tillbaka till samma tjänst som innan, särskilt om det har funkat bra som det verkar.

• mugglesfan

Är jag den enda som inte tänker vara hemma så länge det är möjligt? Först tänkte jag att vi skulle dela exakt lika 50/50 och då kommer jag tillbaka till jobbet efter ca 9-10 mån men eftersom jag har BF i slutet på aug kanske det praktiskt blir så att jag går hem from semestern i år och tom semestern nästa år, så då blir det ju 1 år iaf... Mannen får ta halvåret som kommer efter det (minst 6 mån!). Uj, jag tror att jag kommer att klättra på väggarna efter 10 mån... Men vad vet man om det?

• mugglesfan

Det händer så mkt i mitt jobb, nya saker att lära sig hela tiden. Jag kommer att ligga såå efter i kunskap när jag missat ett år. Men det är det värt!

• mugglesfan

Halloj sweet! Bra att du kom in där, annars ockuperar jag snart hela tråden alldeles själv!

• mugglesfan

Visst är det irriterande?! Och så kan man inte få tillbaka sin text heller. Jag har börjat med ett trick; jag skriver i Notepad och sedan när jag är klar så klistrar jag in det här i editfältet. En annan fördel med det är att man kan skriva samtidigt som man läser ikapp, bara fylla på med svar, så slipper man känna att man glömt svara på 100 frågor. För det vore ju en katastrof om folk inte fick svar på sina frågor *ironisk* Och försvinner det i filtret så har man ju texten kvar... I am a lurifax!

Ja nu är jag iaf på mkt bättre humör! Tack för att jag fick ösa ur mig förut och ni inte skrämde bort mig... Jag kände mig som ett mensmonster (hur nu det är möjligt?! ). Hoppas det inte är MF på g... Jag har tagit med mig diverse tjejgrejer på resan för det är ju lite svårt att köpa tampisar mm om man befinner sig i ett industriområde hela dagarna... OM det skulle bli illa alltså...

• mugglesfan

JAg tjänar mer än min man så vi förlorar mer på att jag är hemma, men så är jag 3,5 år äldre än honom (och har mer ansvar)...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???