Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Här var det: www.monkeymia.com.au/home.htm

Det är vilda delfiner som matas med 1/3 av sitt dagsbehov. Man matar dem givetvis för att de ska komma in till stranden så att turisterna får sitt men man matar dem inte med hela deras dagsbehov för man vill att de ska fortsätta jaga själva. Sympatiskt tycker jag... När de kom upp på stranden så att man såg dem tydligt i ögonen så ser de oerhört intelligenta ut faktiskt. Man undrar nästan vem som betraktar vem...

• mugglesfan

Jag läste mitt mastersår i Sydney och vi reste runt i en månad på vårt sommarlov (i dec-jan). Jag har rest både på östkusten som de flesta gör (Cairns - Sydney) och på syd- och västkusten och jag rekommenderar absolut västkusten! Det är där alla vilda djur finns. Jag såg hajar, delfiner, kängurur, emuer, ormar, ödlor, sköldpaddor... En gång blev vi förföljda av vilda emuer - de är stora och hotfulla kan jag säga! Är man intresserad av djur och natur och vill se det där Australien som man föreställer sig (typ från Flying Doctors) så är det östkusten man ska åka till! Folket där är också mindre trötta på turister vilket innebär otroligt vänliga människor och billigare priser...

• mugglesfan

Nu måste jag rusa - jag kan berätta mer om Australien imorgon om ngn är intresserad!

• mugglesfan

Frejis: jag kan nog säga att jag förstår dig helt när det gäller Gladeligen. Jag tänkte också först att "jaha, en sådan där onödig vad-lätt-det-var-plussare" igen. Men visst kan man glädjas med någon som har försökt i 2 år men det är inte samma sak som om ngn som har hängt i tråden länge hade plussat. Det tycker iaf inte jag!

Påminn mig någon - vad betyder mea culpa nu igen? Jag har nog kunnat det (ursäkta min dåliga allmänbildning!) men glömt...

Apropå disputationer och att bli sågad - jag hade en sk "code review" förra veckan i Tyskland. Det går ut på att bli kritiserad och granskad och folk kommer med förslag på bättre och smartare sätt att lösa problem. Så eg är det en bra grej - man jag har alltid hatat att få kritik Så jag stålsatte mig verkligen, förberedde mig på att bli typ sågad vid fotknölarna. Och visst fick jag kritik men det var befogat och nu har jag fått många bra idéer om hur man kan göra samma sak fast bättre. Så det var i slutänden positivt (även om man känner sig som en kass programmerare, typ "varför tänkte jag inte på det själv?!"...

• mugglesfan

Godmorgon i tråden!

Jag har varit på mitt första UL! Det var en liten böna därinne med ett pickande hjärta. Jag började inte lipa men det kändes otroligt häftigt att se den! Och bäst av allt var nästan att se mannens glada fejs!
    JAg ska nog skriva in mig på Barnmorskegruppen (privat) här i Gbg för dem kan man åtminstone nå per mejl. De är trevliga på Kungshöjd också men så himla svåra att nå om man har frågor. Hurra för att privat sjukvård har upptäckt mejlkommunikationen!

• mugglesfan

Gladeligen: ta inte illa upp men vi har haft en del okända plussare som aldrig skrivit i tråden förut och sedan plötsligt skriver "oj, jag plussade på första gången - värst vad lätt det gick!" typ... Och det är inte så kul att höra för oss som kämpar/kämpat längre... Men detta gäller eg inte dig (men det visste vi ju inte först). Du får gärna hänga kvar, alla är välkomna!

• mugglesfan

BrudSommar: du har det verkligen inte lätt! Usch för att bli magsjuk och ramla! Kul att se dig här igen dock.

Mindre: hur ser man brist på fuktspärr? Nyfiken...

• mugglesfan

Ahaaa, då var det kanske inte så svårt. Jag är lite glad att vi ska flytta in i en nybyggd lägenhet - det känns som att det är mindre som kan gå fel. Visserligen räknar jag med att de har gjort ngt fel med våra tillval (har hört så många historier från kompisar om detta) men borde vara mindre risk än med ett äldre hus...

• mugglesfan

Snartis: du nämnde att du hade en grav-bok som var bra. Vilken är det? Jag har fått tips om en som heter Mammapraktika - är det den du har?

• mugglesfan

Huspriserna i Gbg är också väldigt höga, nästan lika höga som i Sthlm tror jag vilket är lite sjukt men vi har ju haft lite högkonjunktur här i Götet de sista åren så många vill flytta till större boende el flytta till Götet från omkringliggande mindre orter. Har ett par kompisar som bygger nytt för 4,8 mijl. Ska man köpa begagnat i bra område hamnar man lätt på strax under 4 milj. "Vanliga" människor kan ju inte ha råd med detta - typ en lärare och en sjuksköterska, det kan ju aldrig gå?!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???