Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Åååååhhhh, jag är så skidsugen så jag dör!!! Vi har superfint vinterväder här i Götet med sol, -4 och snö. Vill bara ta på mig ett par Atomic Beta Carv och köra järnet!!! Men om en vecka är jag påväg till Trysil...

• mugglesfan

Ääähh, jag vara svamlar om mina favvoskidor, inget viktigt Japp när det gäller vissa grejor är jag absolut märkessnobb!

• mugglesfan

Ja det är tur vi åker till Trysil, kan inte bli så farligt där. Hade vi åkt till Alperna så vete fan om jag kunnat hålla mig bara i pisten. Med tanke på fallrisken så har jag eg bestämt mig för lugna backåk...

• mugglesfan

Fast det är väl som att cykla lugnt - det kan jag inte heller. Hur bra föresats jag än har att cykla lugnt till jobbet så jag ska slippa duscha så funkar inte det. Det är mycket roligare att cykla fort! Allt som går fort är roligare...

• mugglesfan

Längd?! Näe, finns det något tråkigare? Varför ska man behöva staka staka staka? Har ni förresten försökt åka utför en slalombacke med längdskidor ngn gång - kan meddela att det är hur svårt som helst!

Ja just det, självklart borde jag tänkt på en sådan sajt istället. Fick en black-out och sökte direkt på Ryan. Gröt i huvudet?

Apropå bristningar: jag har fått tips att smörja in magen mkt vilket jag gör efter varje dusch nu. Kanske är en myt men jag har kompisar som gjorde det och inte fick några bristningar. Värt att pröva iaf!

• mugglesfan

Apropå förstoppning: öka mängden vätska! Drick mer vatten - det hjälpte mig! Jag får fortfarande hålla på med, verkar som om den hårda magen är här för att stanna...

AM: jag kollar upp ev resmål för vår traditionella tjejresa som går in på sin 7:e gång. Det började med att jag och två kompisar åkte till ett mysigt pensionat här på västkusten i 3 dagar när jag kom hem från mitt år i Australien. Vi hade med oss BiB och varsin bok men BiB:en blev uppdrucken och ingen bok ens öppnad Vi tjötade hela tiden... Det blev sedan en tradition fast vi åker till olika ställen varje år. Förra året skulle jag gifta mig så vi tog en lite billigare resa (bara en ö utanför Göteborg) men i år ska vi slå på lite större - Madrid el Dublin! Ska bli så kul. Måste boka in detta nu i vår (annars brukar vi åka på sommaren) så att jag kan flyga bara...

• mugglesfan

AM: har du tips om Dublin? Alltså, utanför de vanliga turistfällorna (Temple bar mm)? Du är ju restok (väl?) så du kanske har riktigt bra tips?

• mugglesfan

En gång i tiden drömde jag om en hästresa till Irland - det finns ju sådana där man rider mellan olika pubar el slott, varje kväll sover man på ett nytt ställe. Man rider över stock och sten, hoppar naturhinder mm. Verkar så himla kul! Komma fram på kvällen, ta hand om hästen och sedan äta en middag och dricka en god öl på en mysig pub ute på landsbygden bland "vanligt" folk - vilken upplevelse?! Men det blev för dyrt... Nu hade jag iofs haft råd men det får väl vänta några år kanske.

• mugglesfan

StoraSyrran: jag tar gärna emot alla tips - hur åkte ni runt? Med buss? Hyrde bil?

• mugglesfan

Ja jag har förstått att Irland är ganska litet så man borde hinna med mer än Dublin på några dagar.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???