Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Mindre: jag tror faktiskt inte att folk räknar med det. Vår nya lägenhet kommer att kosta ca 12-13000 kr/mån med avgift, amortering mm. Så vi sparar redan för att täcka upp att en av oss är föräldraledig. Och jag tror att det är jättebra att räkna med en räntehöjning men jag tror att många stoppar huvudet i sanden när det gäller det... Att pannan går sönder ska man def räkna med om den inte är ny (har kompisar där det faktiskt hände och det kostar väl minst 50 000?).

• mugglesfan

Om jag skulle fundera på hus så vill jag ha ett nytt praktiskt hus, inte ett renoveringsobjekt med minimala badrum etc. Men vi har def inte råd med det, det går ju på nästan 5 mille. Och våra kompisar som bygger för de pengarna, de har åtminstone 1 milj i kontaktinsats när de sålt sina bostadsrätter - det har inte vi... Så vår enda chans är att vår nya lägenhet går upp mkt i pris (iofs har den redan stigit en del sedan vi skrev på för 1,5 år sedan...) Njae, hus får allt vänta. Och jag fattar inte hur man ska ha tid med tomt och gräsmatta och grejer. Vi har ju nästan inte tid att vattna blommorna inomhus idag!

• mugglesfan

Mitt drömhus är ett nybyggt "nyfunkishus" - praktiskt, vackert, inrett med dansk avskalad stil. Område Näset (nära havet) med liten tomt, gärna klipptomt (så man slipper klippa gräs för ofta). Prislapp (om man ens hittar ett sådant) säkert ca 5 miljoner... Dream on säger jag bara!

• mugglesfan

En annan sak som man får räkna in som kostnad när man byter lägenhet i stan mot hus är att man måste ha 2 bilar. Vi planerar att klara oss med en då vi både jobbar och bor i stan.

Förresten, kul att ni i Stockholm kallar det våning - här i Götet är vi mer barbarer och säger lägenhet

• mugglesfan

Ok, då är jag med. Tja våning kanske man säger om typ en representationsvåning med 5-7 rum och rokokomöbler här i Götet men annars är det mest lägenhet... Typ vår 4:a som vi ska flytta till är fortfarande en lägenhet fast den är nästan 100 kvm.

Ååååååååååååhhhhhhhhh, jag har så svårt att koncentrera mig idag... Gaaaahh, och jag har jättemkt att göra. Skärpning mugglan!

• mugglesfan

Izzie: håller med de andra tjejerna - ta chansen. Man vill ju inte ångra sådant man INTE prövat på...

Sedan tycker jag att du ska sluta tänka att du inte skulle vara kompetent. Tänk såhär: de som har bestämt efterträdare vet förmodligen precis vad som krävs i det jobbet och de har valt dig! Alltså är du i deras ögon kompetent.

• mugglesfan

Grattis förresten...

• mugglesfan

Frejis: ja det var en go skön varm känsla. Det blir verkligt på ett helt annat sätt nu. Bildbevis. Skitsvårt att försöka hålla sig här på jobbet när det eg bara bubblar över - var tvungen att skriva mejl till tjejkompisarna som kompensation

• mugglesfan

Svårt att föreställa sig att alla möjliga andra som har kläckt ut ungar till höger och vänster har varit lika uppfyllda av det och säkert tyckt att det är lika häftigt som en själv. Man är så ego så det är först när man själv är med om det som man fattar hur stort det är. Jag menar, om ngn i min närhet får barn (ja iaf om det är en jobbarkompis el bekant) så reagerar man väl ung "åh, kul" och så börjar man prata om annat. Men nu fattar man liksom att de också har varit helt fascinerade över ultraljudet mm... Ähh, svammel men ni fattar säkert vad jag menar.

• mugglesfan

Ja sweet, jag förstår att du är avis fast på ett bra sätt. Ibland känns det helt overkligt att det är jag som haft sådan tur att bli gravid och att det hittills gått bra. Jag kommer så tydligt ihåg känslan när man ville så gärna och undrade om det kanske var fel någonstans. Oron är svår att ta död på. JAg tycker iaf det är bra att gå och undersöka sig - det var ju jättebra info som storaSyrran fick! Och nu får hon ju hjälp direkt också istf att vänta ett halvår till.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???