• viktualia

När märker man av att man är...GRAVID???

Det där med tjatet känner jag igen.. och än så länge kan jag avfärda det med "näpp inte än". Förstår att det blir SKITJOBBIGT när man faktiskt försöker...

Tänk att folk är så HIMLA ouppfostrad och pinsamma. Man LÄR ju berätta för berörda personer när det är något på g.... ååååå blir så trött!!!

När vi sa att vi skulle gifta oss så var det blixtsnabba svaret från minst 20 pers (varandra oberoende): Jaha, ska ni ha barn?
    Baaaaaaaaaa som om man inte fick gifta sig för sin egen skull.... bu!

• viktualia

helt OT
    fruLlan... du försvann och inget svar på mobajlmeddelandet heller.. hör av dig om du vill supa hemma hos mig ikväll!

till alla: simma lugnt!

• viktualia

apropå jul... jag vill ha lussekatter med vit choklad NU...... men kraft att baka - inte en chans...

• viktualia

sweetstreet - här kommer receptfanatikern:

torrjäst går bra att använda, men man måste anpassa receptet efter det.. bl.a. genom att ha högre temperatur på degspadet. på svenska jästbolaget kan du säkert läsa på...

häll kesella i degen för att få den saftigare. torrt vetebröd är lätt att få till även i Sverige. Kesella på utrikiska översätts från ordet "kvarg" .. kesella är bara ett varunamn!

dra i extra ägg i smeten - kan också fixa till så att det blir saftigare!!

• viktualia

gasugnar har ett stort fel och det är att de inte ger samma typ av värme som elugnar. Man kan inte få samma typ av "gratinerad" yta på mat som är gjord i gasugn.

nu var det länge sedan jag bodde med en gasugn... så jag minns inte alla tricks... ska rota lite i minnet!

• viktualia

man ska inte ha plåten för långt ner, eftersom det bara är undervärme i de flesta gasspisarna.

Och så gäller det att ha koll på temperaturen. Om inte ugnen har en vettig termostat (vilket den uråldriga gasugn som jag använde inte hade) så är mitt tips att använda en termometer för att få rätt temperatur!

• viktualia

näpp!

jag är här!

omräkningstabell kanske?!? eller en termometer som går att ställa om mellan F och C?!?

• viktualia

spanade lite på Clas Ohlson och där fanns det ett gäng termometrar med både F och C... nåt att önska sig hemifrån Sverige kanske?!?

• viktualia

page - ingen av trådbrudar verkar vara vakna... så smygläsaren griper in...

"Hur lång tar det innan man får tillbaka en normal menscykel efter att man har ätit p-piller i mååånga år? "

Det är väldigt olika från person till person. Mina vänner som ätit p-piller och blivit gravida efter att de slutat har väntat på turen i allt mellan en månad och nåt år....

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???