• Moppy

När märker man av att man är...GRAVID???

Jessie: Kan du inte be BM ta ett blodprov på dig för att mäta gravhormons nivån? Vissa plussar ju inte på vanliga gravtester förrän veckor efter befruktningen..?

Känns ju onekligen som om att ngt är på G med dig... *hoppas* :)

• Moppy

Godmorgon i tråden!
    Ville bara hoppa in och säga hej. Allt är nu bra med lilla mig, har blött i helgen och gyn säger att allt är ute. Så nu är jag snart på banan igen! Så skönt att kunna ta nya tag!

Fick även lite intressant info häromdagen om att jag har bakåtvänd livmoder. Kommer ihåg att vi diskuterade detta ett tag tillbaka. Vad var det man skulle tänka på då? Vilka 'positions' skulle man använda?? Ja ni märker att Moppy är inne i cykeltänket igen.... ;) :D

Kram!

• Moppy

JA just det, bakifrån. Ja det är ju en gammal favorit ändå ;) Använde dock inte denna position när jag blev gravid förra ggr, men då blev det ju som det blev...

Faktiskt måste jag säga att jag har fått lite mer avslappnad syn på detta med bebisverkstaden efter mitt missfall. Mer respekt liksom, och typ 'händer det så händer det...' Vet inte ens om jag är sugen på att sätta iggr första cykeln utan kanske väntar till nästa (yeah right desperata ÄL jägaren kommer nog inte kunna hålla sig ;))

• Moppy

Fru Uh, jag har också ganska ont vid ÄL, kan nästan känna när ägget släpper, så det är normalt...

• Moppy

Var håller de gamla "rävarna" Cicci och FruL hus??

Hur har det gått med A.M? (har inte hunnit läsa alla inlägg...)

• Moppy

Snart så: det kan ta ett par veckor sa min gynekolog. Det beror lite på hur länge man blödde, hur snabbt man får ut allt och hur snabbt gravhormonerna går ner. Min blödning var ganska kort, över helgen bara och när gyn kollade igår var allt ute. Nu ska jag ta lite blodprov då och då för att se att hormonerna försvinner. Han sa dock att det är vanligt att man blir gravid igen ganska snabbt eftersom kroppen har vant sig vid att vara gravid, så man kan ju hoppas....

• Moppy

Vilka är det som BIMar snart?? Så man kan hålla tummarna??

• Moppy

Pratade precis med min gyn igen och han sade att mina gravhormoner har sjunkit så snabbt och är så låga att han trodde att ÄL skulle komma om 2 veckor! Känns så skönt att det trots allt blev ett snabbt slut på detta elände...

Brusommar: Grattis! Vad skönt! Nu kan du ju verkligen slappna av och njuta av din bebbe. Härligt! Har ni berättat för kompisar och familj ännu?

Lapinette: jag håller tummarna....

• Moppy

Lite husmorstips som jag samlat på mig när jag snackat lite mer informellt med alla gynekologer på sista tiden:
    - Zink är bra för fertiliteten. Både män och kvinnor ska äta de där Mitt Val kvinna /Man på apoteket
    - Män ska inte käka för mycket vitlök, det kan hämma fertiliteten (!)
    - För mycket mjölkprodukter runt ÄL kan göra slemmet hos män och kvinnor segare och göra det svårare att befrukta
    - Morötter är bra
    - Kaffe är ej bra. I Danmark avråder man alla som försöker att sluta dricka

Hmm det var allt jag kom på just nu. Känns som jag lärt mig ett och annat under den senast veckan.. ;) (ett och annat får man väl också ta med en nypa salt)

• Moppy

jag menar förstås att man i Danmark avråder alla att dricka kaffe om man försöker... blev lite snurrigt....

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???