Jag har en teori om det här med skilsmässa:
Giftermål är "trendigt" just nu. Många människor som kommer från skilsmässohem vill gifta sig - de vill lyckas med det som deras föräldrar inte lyckades med. De tror på kärleken. Naivt kastar de sig in i äktenskapet och inser efter några år att det var en fantasi de var ute efter - de hade inte lärt känna sin partner ordentligt innan.
Sen är det ju alla de som skiljer sig av andra, helt "vanliga" anledningar. Men jag tror att detta är en jättestor grupp faktiskt.
Jag tror mycket på att lära känna varandra väldigt väl innan man gifter sig. Särskilt vad gäller värderingar, hur man vill uppfostra barn, hur man hanterar vissa avgörande situationer osv. Har en tråd med en massa såna här frågor som är "bra att ha" om någon är intresserad:
www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1914584.html
Men jag tror benhårt på att vårt förhållande kommer vara. Den inställningen måste man ha när man gifter sig tror jag, annars är det upplagt för att misslyckas. Sen vet man ju såklart aldrig hur det blir, saker kan förändras så fort ibland. Men vi förstår varandra så väl, respekterar varandra och har en god kommunikation. Det tror jag är mycket viktigt för att lyckas.