Rika flickor...
Jag har precis gått över till ip-telefoni.. Anv min gamla vanliga tfn, men kopplar den nu till en dosa som sitter mellan mitt bredbandsmodem och telefonen/datorn. Detta gör att jag numera inte har några fasta kostnader för min telefon alls. Betalar enbart för de samtal jag ringer.. :) Vilket var ett steg i rätt riktning för min del...
Ett annat tips är ngt som min bror gör..som jag oxå planerar på att införa..
Han har räknat ut vad alla hans räkningar blir per månad, dvs alla försäkringar, vanliga räkningar, även maxkostnaden för högostnadsbeloppet gällande medicin och läkarbesök osv..så att allt sådant ska vara avklarat och inga sådana kostnader ska kunna komma i en klump eller som en chock. Totalsumman för han över varje månad från sitt vanliga konto (direkt efter lön) till ett annat konto. Och från det andra kontot betalar han alla dessa räkningar sedan... Å när ex. bilföräkringen ska betalas (som inte betalas varje månad) så finns pengarna redan på kontot och påverkar aldrig hans månadsekonomi... För han har ju samma månadsekonomi varje månad i och med detta... Skitsmart, tycker jag personligen... Om någon hängde med på hur jag menar.. haha.... Det är ju kanske inget sätt att "spara" men att få koll på sin ekonomi, vilket oxå är ett steg i rätt riktning...