• lourdes

Summan av allt fortsätter

Till slut fann jag er nya tråd ;) Det var ett tag sedan jag var här inne. Har haft fullt upp med jobb och bröllopsbestyr. Idag har jag en dag ledigt för julstädning, brainstorming av bröllopstårtor och annat smått och gott. Och självklart kommer jag hänga på BT under dagen. Synes!

• lourdes

Tackar, tackar, gemma! Jodå, är fortfarande på jakt. Ska till London och Milano i jan/feb och hoppas då finna min klännning.
    Har buntat upp med dom senaste Officiell tidningarna som jag ska plöja igenom med min tärna under julhelgen. Ska bli riktigt mysigt!

• lourdes

Hej utvandraren! Jag har varit lite frånvarande på BT ett tag. Har haft fullt upp med jobb, födelsedagsbjudningar (har 2 syskon och föräldrarna som fyller i december) och bröllopsplanering. Puh! Överlever jag december så kommer jag vara överlycklig ;)
    Till saken...
    Jag vill inte ha någon traditionell brudklänning. Kan tänka mig en klänning i ganska tunt tyg med ett underbart vackert fall. Lite Chanel, YSL, Vera Wang stil. Hm? Det är bl.a de butikerna jag kommer spana på shoppingresorna i jan/feb.
    Har funderat på kort klänning, men jag vet inte riktigt.

Hur går det för dig? Kommit någon vart med bröllopsplaneringen?

PS! Måste instämma om Hermès Paris-butik. Var där i april. Den är verkligen värd ett besök.

• lourdes

Oj, vilken rolig nyhet! Grattis Trollsändan.

Själv har jag fått en tråkig nyhet nu inför jul. Igår fick jag veta att jag inte kommer få vara kvar på mitt jobb. Pga dålig försäljning (får skylla på vädret, för ALLA butiker har haft väldigt dålig försäljning denna höst)har de inte råd att ha kvar mig. Det är ett litet företag och jag har någonstans i bakhuvudet vetat att detta skulle kunna ske. Men att få reda på det nu, dagarna innan jul, är inte roligt. Usch! Vad ska man göra.. bara att söka nytt jobb.

Utvandraren, att designa en egen klänning och låta sy upp den låter spännande. Kul, kul!! Har ni annars bestämt var ni ska ha bröllopet? Har för mig att ni varit i Frankrike och titta men att ni inte var nöjda.

Ha en bra dag, tjejer!

• lourdes

Hej tjejer!

Är mitt uppe i all bröllopsbestyr. Nu är det 4 månader kvar och tankarna är fulla av en sak: Bröllop! Hur ska detta sluta?

Måste bara tips om en helt underbar bok jag fick i julklapp av mannen; "Vera Wangs on Weddings" av självaste Vera Wang. Många härliga bilder och en massa tips. Helt underbar!!!

Till helgen har jag o mannen planerat att ta en bröllops-timeout. Inget bröllopssnack.
    Men tills dess...
    Ni som redan är gifta, hur har ni gjort med namnbytet? Behållt ert egna, bytt till mannens eller valt dubbelnamn?
    Är ganska splittrad i den frågan. Har ett utländskt efternamn o känner att om jag väljer mannens namn så förlorar jag lite av min identitet. Låter kanske konstigt, men undrar bara om ngn annan känt så.
    Har jag kvar mitt namn så känner jag att det inte riktigt kommer kännas att vi är som en familj den dagen vi får barn och de får mannens efternamn och dubbelnamn är jag inte förtjust i. Hm..!
    Vore iaf kul att läsa om någon annans funderingar i denna fråga.

• lourdes

Jag har själv svårt att hålla kolla på alla här på tråden :)
    12 maj gifter vi oss. Helt plötsligt känns det väldigt snart. Förra året tänkte man att det var lång tid kvar just för att man tänkte 2007. Men nu är det året här. Jösses vad tiden går snabbt!

Vi bor i Göteborg, men gifter oss i utkanskten av Tidaholm, Kungslena rättare sagt. Efter många besök på olika slott i utkanten av Göteborg blev det till slut det valet. Känns verkligen bra nu. Mannen min kommer därifrån.
    Vigs i en helt underbar gammal kyrka från 1100-talet.

• lourdes

Åh, hoppas att vi får tur med vädret. Det vore så vackrare med soligt o klart väder. Få saker tar en vacker vårdag...

Sitter just nu och pysslar med inbjudningarna. En av de saker jag sett fram emot mest, just för att jag är formgivare.
    Första helgen i februari åker jag o mannen till min syster i Milano för att inhandla mannens kläder och våra ringar. Två veckor efter det åker jag med mina systrar till London för att bl.a inhandla min klänning och mina skor.
    Fotograf, Tårta, jazzband... usch, det är så mycket kvar. Men det ska nog gå bra

• lourdes

Såg filmen "Marie Antoinette" nyligen och blev inspirerad av tårtorna och bakverken från filmen. Så jag har en bild på hur jag vill att det ska se ut.
    Har hittat ett bageri, men det ligger i Norrtälje, En liten smula. Blir en del kostnader att leverera tårtan. Sitter i förhandlingar med mannen om detta ;)

Dags att dra iväg till jobbet. Loggar säkerligen in på BT ikväll.
    Fortsatt trevlig dag!

• lourdes

Åker till London veckan innan visningarna börjar. Butkerna fyller på det mesta veckan innan visningarna.
    Min syster jobbar i branchen och har bokat en hel del åt mig redan. Lite stressad känner jag mig dock ändå.

• lourdes

God morgon,

Blev lite stressigt när jag skrev igår innan jag stack iväg till jobbet.

Gemma: Jag har inte någon exakt klänning som jag vill ha. Blev nog ett missförstånd där. Helt ärligt så har jag väldigt svårt att se framför mig hur min klänning skulle kunna se ut.
    Personligen gillar jag när kläder känns hyfsat nya och aktuella, så därför åker jag just nu. Kan kännas sent, men då vet jag att dom flesta butiker har fått in sina senaste kläder (ready to wear).
    Jag vet att det är lång leveranstid på många klänningar, men något inom mig säger att "min" klänning kommer råka finnas i lager ;) Måste försöka vara positiv annars känner jag mig än mer stressad.
    Du som vet, finns provmodeller i olika storlekar? Jag är en 34.

Brukar jobba som så, med grafiska arbeten, att jag sitter och jobbar väldigt länge med förarbetet, skriva ner känslor och ord som har med ämnet att göra. På det sättet kan man finna en röd tråd. Efter det börjar jag samla ihop inspirationsbilder. Har just nu fastnat vid en bild på en lampa som är gul/brons färgad.
    När förarbetet är färdigt går det fort att göra iordning arbetetet i Photoshop och Illustrator. Men dit har jag inte kommit ännu, men snart så.

Svar på tråden Summan av allt fortsätter