God morgon,
Blev lite stressigt när jag skrev igår innan jag stack iväg till jobbet.
Gemma: Jag har inte någon exakt klänning som jag vill ha. Blev nog ett missförstånd där. Helt ärligt så har jag väldigt svårt att se framför mig hur min klänning skulle kunna se ut.
Personligen gillar jag när kläder känns hyfsat nya och aktuella, så därför åker jag just nu. Kan kännas sent, men då vet jag att dom flesta butiker har fått in sina senaste kläder (ready to wear).
Jag vet att det är lång leveranstid på många klänningar, men något inom mig säger att "min" klänning kommer råka finnas i lager ;) Måste försöka vara positiv annars känner jag mig än mer stressad.
Du som vet, finns provmodeller i olika storlekar? Jag är en 34.
Brukar jobba som så, med grafiska arbeten, att jag sitter och jobbar väldigt länge med förarbetet, skriva ner känslor och ord som har med ämnet att göra. På det sättet kan man finna en röd tråd. Efter det börjar jag samla ihop inspirationsbilder. Har just nu fastnat vid en bild på en lampa som är gul/brons färgad.
När förarbetet är färdigt går det fort att göra iordning arbetetet i Photoshop och Illustrator. Men dit har jag inte kommit ännu, men snart så.