• lourdes

Summan av allt fortsätter

Gemma: Kommer du byta namn längre fram? Tyckte om det du skrev att namnet känns viktigt på samma sätt som en logga för ett varumärke :)

• lourdes

Perfekt att du kan återanvända din klänning!

Har jag tighta deadlines så jobbar jag dag och natt, men i princip jobbar jag på samma sätt. I slutändan sparar man mer tid att jobba på det sättet. Funkar iaf för mig.
    Blir ju arbetslös om 3 veckor så då kommer jag ha än mer tid.

Just nu jobbar jag i barnbutik, men jag är utbildad Grafisk Designer. Har även läst webb. Vill väl jobba med grafisk design som även kan användas till interaktiv kommunikation.

• lourdes

Gemma, den dagen ni får barn, kommer barnet då få mannens namn?
    I just den frågan blir jag tveksam till att behålla mitt namn, eftersom det kommer kännas konstigt om mannen o barnet/barnen kommer ha annat namn än jag.

• lourdes

Jag är också en hängiven Philosophy fantast. Älskar fuktighetscremen Hope in a jar!! Duschcremen Amazing Grace är också härlig. Hur gick det med testerna, utvandraren?

• lourdes

utvandraren/margaux,

Börjar smått planera inför milanoresan om två veckor där vi bl.a. ska köpa vigselringarna på Tiffany´s. Funderar på gravering i ringarna. Går det att gravera i den klassiska bandringen? Du kanske kan titta på din ring och se om det finns plats. Ringen är ju upphöjd, men det kanske den inte är runt hela ringen. Minns inte riktigt. Hoppas du förstår vad jag menar. Har du själv gravering i din?

Ni andra ringbärare,
    Vad har ni skrivit i era ringar?

• lourdes

Ja, Milano kanske inte är den vackraste staden i Italien, men den har sin charm. ;)
    Lilla-syrran, min tillika tärna, bor där så då blir det att man ser staden från andra ögon.
    I Milano ska vi hälsa på syrran, handla mannens kläder inför bröllopet och köpa våra ringar. Och så ska vi äta och dricka gott ;)

• lourdes

Brukar åka till Milano minst två gånger om året.
    Nej, det ligger inte vid havet. Det närmsta vattnet man kan komma är Gardasjön.

• lourdes

Usch, helgerna bara springer iväg. Firade vi inte nytt år nyss?! Snart är januari slut.

Såg nyss filmen "The Squid and the Whale". Någon annan som sett den? Jag hade sådana förväntningar på den, har hört en massa bra om den, MEN vad besviken jag blev. Tyckte inte alls om den. :(

Margaux.
    Jag är en av få som inte har någon förlovningsring. Mannen ville köpa den som du har, men så har jag inte riktigt vetat vad jag vill ha för ring. Jag valde då att inte ha ngn ring överhuvudtaget.
    Har velat fram och tillbaka mellan din kombo eller bara en enkel i guld:
    www.tiffany.com/expertise/diamond/rings/wedband_tiffany.aspx?
    Har fortfarande inte riktigt bestämt mig, men jag tror det blir guldband. Eller nä... eller ja... usch, vet inte. Tror det är lättare att bestämma det när jag provar ringarna.

• lourdes

Inge klänning ännu, margaux. Åker till London 2 veckor efter att jag varit i Milano. Lovar att meddela om klänningen!

Bra att även du tycker ringen är väldigt smal, för jag älskar smala ringar, speciellt smala ringar på långa fingrar. Tyvärr har jag inga långa fingrar :(
    Som sagt, får se hur det blir med ring. Meddelar dig om det också så småningom.

Hur länge kommer du vara i SA? Ha en underbar resa om vi inte hörs något mer!!

• lourdes

Du kommer igång när ni väl bestämt plats och datum. Då känns det mer på riktigt.
    Våra föräldrar bidrar med en hel del, annars så har vi även sparat ihop mycket. Det har blivit att man sparat in på så mycket under året som gått just för bröllopet. Vi har ny lägenhet, men den är inte färdig möblerad och så har vi dragit in på resor. Ska därför bli kul att både åka till Milano och London även om det inte blir så mycket nöjesresor.

Åh, gemma, krya på dig! Hoppas du mår bätter under dagen. Kram

• lourdes

Hej tjejer!

Hemma igen efter en underbar vistelse i Milano. Var ju där och hälsade på min syster och så spanade vi på bröllopskläder.
    Mannens outfit är nu färdig. Ringarna är beställda. Om 11 dagar åker jag o syrran till London för att leta vidare på klänning.

Har ätit en massa gott och shoppat mer än jag borde. Blev en del prylar till hemmet, Kiehl´s produkter, presenter till syskonbarnen och så kunde jag inte motstå den stora handgjorda Pinocchion till mig själv ;)

Tänker nu skumma igenom tråden här för att läsa det man missat.

Återkommer säkerligen!

• lourdes

Det blev den här ringen till mig:
    uk.tiffany.com/shopping/item.aspx&cid=129087&mcat=148209&menu=1&page=2
    och den här ringen till mannen:
    uk.tiffany.com/shopping/item.aspx&cid=129087&mcat=148209&menu=1&page=3

Velade fram och tillbaka mellan samma modell, men i platina. Sov på saken och dagen efter kändes det bara helrätt med guld och det gör det fortfarande ;)

Mannen ska ha en superfin kostym från Jil Sander. Provade en massa olika och när han fick på sig den han köpte satt den verkligen som gjutet. Dom sydde in lite här och där så vi kunde hämta den några dagar efter.
    Gick in till Prada och provade ett par skor som var perfekta. Vi var tvungna att gå runt lite till. Inte kan man köpa första bästa skor? Men efter att gått runt i några timmar så blev det till slut dom skorna. Perfekt!
    Hoppas på att det går lika lätt att hitta min klänning.

• lourdes

Ja, ringen är verkligen jättefin!!
    Har precis hängt in mannens kläder i klädrummet. Vi tog en snabb titt för att se att allt var okej med kostymen. We love Jil Sander och Raf Simons, designern. Han designar verkligen kläder med speciella snitt, enkelt och stilrent! :)

• lourdes

Han är produktchef inom IT-branchen. Har absolut inget med mode att göra ;)

• lourdes

Herre gud vad oförskämt av mig, har helt glömt av att fråga om Sydafrika... Är helt inne i min bröllopsvärld...
    Hur var det?? Var det som du tänkte dig, eller bättre? Något du rekommenderar?

• lourdes

Nej, jag har ännu inte varit i den ny Kiehlsbutiken. Får ta mig dit vid nästa besök i huvudstaden. Älskar ju deras Abyssine Lotion och det är perfekt att dom nu finns i Sverige så slipper jag fylla resväskan full med en massa produkter. Hehe!!

Usch, vad tråkigt med restaurangen som ni hade bokat upp er på. Hoppas det löser sig ändå. Verkar helgalet att ni måste betala en deposition.

• lourdes

Izunia: Stort grattis till det nya jobbet!

margaux: Vad roligt att ni satt ett datum! Ert planerade arrangemang låter suveränt. Vi ska också ha live jazz, om det går som vi tänkt oss. En liten skillnad på vårt kommande bröllop... 140 gäster...

• lourdes

Har suttit nu under förmiddagen och försökt konversera via msn med vår fotograf som sitter i Milano. Hon kan knappt någon engelska, pratar bara franska och italienska. Och jag kan inte någon franska och bara ngr få ord på italienska. Det roliga är att vi ändå förstod varann :)
    Det är en vän till min syster som jag lärt känna. Det är alltid roligt när vi träffas. Vi kan sitta och prata i timmar, hon med sina få ord på engelska och jag med mina få ord på italienska. Och alltid har vi lika roligt. Värre är det för min syster som ofta får hoppa in och rätta oss när vi missförstått varann.

Svar på tråden Summan av allt fortsätter