Inlägg från: Trollsländan |Visa alla inlägg
  • Trollsländan

Summan av allt fortsätter

Mmm bilar, jag är tokig i bilar. Jag vet ingenting om dem men vad kul det är att köra!! Jag var helt tokig i motorcyklar för en si sådär 10 år sedan men på grund av min fartblindhet så lovade jag mig själv att helt lägga den hatten på hyllan. Det är ju så kul när det går fort och är man tonåring har man så lite i hjärnan. Numera välsignar jag farthållaren och den där andra manicken som gör att man kan gasa hur mycket som helst utan att man för den skull kommer över farten man ställt in. Otroligt bekvämt för en tankspridd mamma som ska mata glass med ena handen, torka snor med andra, fånga boken som kastats rakt i huvudet på föraren med tredje handen, svara i mobilen med fjärde, sträcka sig efter den tappade glassen i sätet under barnstolen med femte.....behöver jag fortsätta??? Farthållare och manicker är som gjorda för barnfamiljer.

• Trollsländan

Izunia
    Man blir långsammare (läs klokare) med åldern... det är precis som om man fattar hur förgängligt allt är. Tänk om man skulle köra på ett barn. Jag börjar nästan snyfta av bara tanken, blödig blir man när man blir mamma... Men jag förstår...helt klart. Börja segelflyga, eller hoppa bungyjump det ger ännu bättre kick:) Eller åk karusell...
    Var tog Gemma vägen...är hon och håller det där talet eller?

• Trollsländan

Lapinette
    Det där med mörka motorcykeln lät lockande farligt. Jag gillar att köra hellre än åka...så pass mycket att min kille när det begav sig tog motorcykelkort för att impa...och det lyckades, så här 14 år senare är vi ju gifta.

• Trollsländan

Izunia
    jag läste i en annan tråd om hur ni träffades!!! Så romantiskt, en gul spot och en röst i en mikrofon...jag hade fallit direkt om jag hade varit yngre...idag hade jag trott att det var ett sofistikerat raggningsförsök, för en sån grej skulle ju gå hem varje gång. Men så var det äkta...för ni är ju gifta idag!!! Det sprider sig lycka i mig!*ler*

Äntligen är lillan frisk igen så jag ska jobba så svetten lackar idag, sen blir det till att städa i helgen, och hänga upp alla julstjärnor. Min man ska fixa en bokhylla...vi har två hyllor som har fallit ner från väggen så vi ska fixa en lösning förhoppningsvis i helgen. Tack gud för julkalandern så man får upp barnen om morgonen...det verkar riktigt bra i år i jämförelse med i fjor.

I gårnatt satt jag och slog in alla julkalenderspaketen till vår julkalender som är ett litet rött hus i kartong, för varje fönster och dörr kan man öppna en lucka och där finns alla möjliga, onödiga, roliga, hårda paket. Jag fullkomligt avgudar julen, det är barnens högtid och jag älskar se hur det glittrar i barns ögon.

• Trollsländan

Hur mår du egentligen Gemma?? Behöver du en kram? Jag sänder en till dig *kram*. Hur gick talet?

• Trollsländan

Izunia
    Hoppas amelia tar din story!!! Och bild på dig och din vackra slöja...Du måste berätta om dom gör det så man kan köpa den...amelia alltså.

• Trollsländan

vill bara snabbt flika in utan att ha läst allt att jag kan ev bli avstängd för att jag har rekommenderat en fotograf för mycket... bara så ni vet. Jag tror att den egentliga anledningen är att jag berättade på en tråd hur det egentligen ligger till med upphovsrätt och fotografers rättigheter och det verkar som om någon eller några fotografer som hänger här surnade till... och anmälde mig för reklam. Gemma du var inne och nosade där så du vet antagligen vad jag menar. Så försvinner jag vet ni vad som hänt.
    Jag skriver klart boken troligen i morgon och sen går den förhoppningsvis att få tag på Docendo i början på nästa år, ni får hålla ögonen öppna, det är så spännande att ge ut sin första bok. Har bara fått nån dikt i tryck tidigare... vi hörs förhoppningsvis.

• Trollsländan

Gemma haha, det måste jag ha, en release fest! Med massvis med champagne!
    Jag såg att du var inne och hade åsikter om fotografi;) och förstod sedan efter lite mer läsning att du hade history med denne... Tänk att man kan ha en hel tråd som handlar om saker man inte har någon som helst koll på och komma undan med det?! Alla tror på vad man säger. Hoppas du förstår vad jag menar och jag hoppas också jag får bort det som inte är rätt.

• Trollsländan

Hej på er:) Jag har varit i stugan i helgen och sett hur det går...det bara rusar iväg och jag har lite magont av alla husbekymmer. Min lillasyrra har fått vattenkopper och även hennes lilla bebis på 5 mån. Jag hade själv vattenkopper när jag var 15 och det är inte roligt när man är vuxen.

Gemma - Jag håller med dig, det är skrämmande att folk går på allt som "experterna" skriver. Troligen är det en hel del som inte gör det, men som vanligt säger de inget. Och "experterna" skiker högst och argast om man säger emot. Jag förvånar mig över engagemanget, om man nu arbetar med nått har man då tid att sitta här och skriva...om man nu inte är brud och smiter från jobbet som många gör för att planera sitt bröllop. Det är väl ett kall. Sen är det också lite otäckt att vissa "experter" uppenbarligen håller ett öga på alla trådar inom sitt område och går in och lägger sig i, med en inte alltid trevlig ton.

Utvandraren
    det var helt ok:) Jag blev bara glad.

Idag tog maken min bil utan att lämna bilnycklar hemma till sin så jag sitter här strandad på en kobbe med en pippigalen unge hemma. Det blir till att städa och äta köttbullar.

• Trollsländan

Julklappstema
    I år har jag verkligen försökt hålla i plånboken, jag älskar att ge bort saker och att öppna paket. Men huset kostar så det finns inget över just nu... Så jag ska ge bort rattmuffar till hela släkten, hoppas att alla får sig ett gott skratt om inte annat. Sen har jag prioriterat barnen, kusinerna och dottern, det är ju trots allt deras jul främst. Sen håller dottern på att ta fram egenmålade ramar med kort i, det är alltid lite kul för farmor och farfar att få.

Svar på tråden Summan av allt fortsätter