• margaux

Summan av allt fortsätter

Ah... Just det så var det Lourdes! gläder mig till att höra hur det går! Nu är jag just hemkommen från en av mina bästa väninnor där jag ätit middag och druckit lite vin! Hon ska också gifta sig och driftig so hon är har hon kommit mkt längre med sin planering på de 3 veckor hon varit förlovad än jag gjort på ett år.... Depperimerande! Men å andra sidan ska de ha 110 gäster och föräldrarna står för hela kalaset! Mina bidrar lite men inte i flera 100.000krs klassen... Hur gör ni?

• margaux

Stackars Gemma! Krya på dig massa och hoppas maten stannar kvar snart.... Finns inget värre än magsjuka/matförgiftning. Vilken versjon lider du av? *pepp kram*

• margaux

Vi är borta 10 dagar och ska mest vara i Wineland. Tänkte ta en tur ut på Robben Island och pingvinkolonin. Sen blir det mest vingårdar..... Har eg. bikinis jag med men ofantlig lust på en ny. Överväger också om jag ska gå och spraya mig eftersom jag inte gillar att sola, tror fläsket känns bättre om det är lite gyllent!? Linnen, kjolar, shorts och linnebyxor står på packlistan.. Sen vet jag inte!! Flip-flops och sneakers är också självskrivna. We'll se.

• margaux

Lourdes.
    Du har säkert rätt ang. planeringen. Vi har också ny lägenhet och det känns för att vara helt ärlig roligare att lägga pengarna på den, men vi får ta oss i kragen! Tror också vi kanske ska vara mindre pretantiösa så kanske vi kan göra både och.... Slottsdrömmen har ju redan gått upp i rök!

• margaux

Table Mountain ska vi naturligtvis upp på... En drink där uppe verkar inte fel!

Vi har bestämt hela veckans program på vinfronten! Vi är 15 sommelierer så det är liksom inte bara att sticka inom.....

• margaux

Hon stackaren i den andra tråden har det verkligen inte lätt... Tänk vad hemskt att inte ha några kompisar! Och hon bantardamen är ju inte sann! Gud vad taskigt, och har man redan gjort det flera ggr och inte lyckats, så kan man kanske skjuta på dieten ett par dagar...

• margaux

Jag återkommer med full rapport om SA naturligtvis!! Det är 40 grader i Paarl nu... lite väl varmt nästan, men man får kanske inte klaga innan man ens kommit dit?

• margaux

Lycka till på intervjun Izunia!!!!! Be cool. Grattis till de feta brillorna, jag vill åsså ha.... Och helst till 50% rea men det händer inte här i Norge... Men,men kanske SA har!

• margaux

Är det inte lite så att för att kunna till sig och oroa sig för ting utanför ens omedelbara närhet så måste man ha det ganska bra. Så som vi västliga som både har mat, pengar och tid till engagement? Att förvänta sig miljöemedvetenhet av folk som jobbar häcken av sig för att överleva är kanske inte helt realistiskt... Rätta mig gärna om jag har fel! Plus att rent vatten och ren natur är en "människorätt" för oss svenskar och inte alls lika självklart för den som aldrig upplevt det!

• margaux

Grattis Iza! Vad kul... Du kommer blända dem på nästa intervju!!

Lapinette, nu har jag också bokat La Colombe(söndag). Tack för tipset!!! På lördag ska vi på Aubergine som också ska vara väldigt bra.... Kul att njuta när det är så billigt!!
    Jag har inte packat.... Och inte handlat bikini heller, men jag har flera som är ok. Det mest illa är att jag är en liten fläskis som inte alls VILL ha bikini på...
    Men en runda spray tan kanske hjälper?!

Svar på tråden Summan av allt fortsätter