• margaux

Summan av allt fortsätter

Mlu,
    Ska erkänna att jag gått och väntat på berättelse och bilder då jag var sååååå nyfiken på hur klänningen och festen blev... Men där ser man hur nyckfullt livet kan vara! Tycker iofs att det låter som du är full av tillförsikt och lust att prova att stå på egna ben i Nice. Inte dumt det heller, du kommer säkert stärkt ut av denna episod! Men jag vet inte vad jag hade gjort om jag hamnat i din situation! Hoppas du har haft några bra vänner att luta dig på!

• margaux

Mlu!
    Du kanske inte har en aning om vem jag är kom jag på... Jag har bytt nick från utvandraren...

• margaux

Mlu, jag kan bara tänka mig skräcken och tomheten att bli lämnad av den man ska dela resten av livet med på "sitt livs lyckligaste dag".... Sedan att lämna dig med bröllopsgäster, fest och annat är otroligt lågt! Vad sa era släktingar egentligen?

• margaux

Lapinette,
    Alltid kul att fynda... Vad ska du göra med stenen? Halsband?

Jag är otroligt fascinerad av dessa vackra skapelser och även om det rosa duset dämpats lite av filmen jag nämde så kan det inte undertryckas helt...
    Ska lära mig ännu mer! Tyckte ocskå att Tanzanite var en otroligt vacker sten.. Har inte sett så mkt av det innan men den blå/violetta tonen är underbar! Det önskar jag mig örhängen i.

Gemma,
    vi är kanske lite unga för att ha hunnit samla på oss någon konst att prata om...
    Vi har 3 medelstora bilder från en mkt känd fotograf som min m2b slavade gratis för i ett år... Det blir kanske en total summa på runt 100', så rätt taskig timlön men kul att ha!
    Sedan köpte jag ju ett till foto till jul som också betingar ett relativt högt pris.
    Jag ser mkt på auktioner och håller ögon och öron öppna, vill gärna ha både litografier och olja! Men vi behöver lite tid.....

• margaux

Izunia! hoppas det går bra i morgon! *lyckospark*
    Du får se till att komma innom lite oftare så det inte behöver ta så lång tid för myntet att trilla ner...

• margaux

Jag hoppas verkligen inte att folk får prestationsångest av att läsa vår tråd.... Herregud! För mig är denna tråd ett litet vattenhål av glamour, till inspiration, diskussion och underhållning...
    Jag hoppas alla förstår att det som vi pratar och drömmer om här inne INTE är hela vårt liv...
    Jag vaknar upp på blåmåndagar som alla andra! Pank, trött och gnällig...

Mlu, hoppas du tittar in lite oftare hädanefter! Vi pratar faktiskt inte så mkt bröllop här ändå, den enda närliggande är Lourdes...
    Men vi är bra på coctails, hanväskor och skitsnack!! Och det behöver ju du...

Gemma! min kille är Bonsai frälst...Är det ett stort träd?

• margaux

Handväskor skulle det ju stå! Han väskor klarar vi oss utan!!

Jag fick dessutom en liten tankeväckare igår när jag såg Blood Diamond... Känns som om man har ett så HIMLA meningslöst jobb! Hade jag blivit läkare ville jag provat ett år hos Läkare utan gränser...

• margaux

Ps. Jag är mega ofokuserad idag, borde skriva avhandling om jordsmån i sydafrika som ska vara klar på fredag. Men det går bara inte!!!

Ska ut och se på en lokal till min bästa kompis idag! Blir spännade att se... HON om någon kan få en att känna sig otillräcklig där hon reser sjuttiellva gånger om året, planerar bröllop i rasande fart och jobbar 300h/mån, plus är ute och dricker vin med oss vanliga dödliga under veckorna...

• margaux

mlu? är din före detta svensk?
    Jag tycker inte hans beteende varit alls helylle svenskt... Trodde faktiskt inte det!
    Där ser man hur fördomsfull man är!

Jag ska ner till huset i Roussillon igen i sommar! Kanske du kan komma en tur då? Ska försöka få det att klaffa med min söta kusin och hennes kille också. DEt är min morbrors hus, men öppet för vänner och familj!! Underbart vilosamt i bergen mot Spanska gränsen!!

• margaux

Grattis Izunia!!!!!!
    Vad kul, kan du uppdatera en trög och lite glömsk stackare exakt vad jobbet innebar? Hur går det med det andra som du bollade med nu, är det helt ute?

Gemma. Jag vill åsså....shoppa...nu!
    Du, jag har läst om en miljöby mitt i/vid älven i Shanghai. Det låter intressant, har du hört något om det?

Idag ska jag åka upp och åka snowboard efter jobbet!
    Vi har ju några helt ok backar på 20 min avstånd och det känns roligare än att träna! Skönt att snön inte bara är i vägen...

Svar på tråden Summan av allt fortsätter