Summan av allt fortsätter
Öööh, det blev lite för mycket champagne igår.
Jo det kan det!
Idag blir det lite lättja. Ska kolla ett avsnitt av Gilmore Girls i sängen (där jag för närvarande befinnner mig med en stor kopp espresso), sen ska jag gå iväg och beställa en ny, svart cashmerekofta eftersom jag lyckats förlägga den gamla (en Vince, beställd från USA med framför allt sjukt hög tullavgift). Ni vet när man blir av med såna där grejer som är en så viktig del av ens liv att man inte älskar dem utan bara tar dem för givna? Det är just de grejerna man saknar allra mest.
Vår Valentinesmiddag var helt OK. Fullkomligt kaos när vi anlände naturligtvis, folk som köade i entrén. Först fick vi vänta tjugo minuter. Sen ville de placera oss där nere men jag bitchade snabbt till mig ett fönsterbord. Maten var skojig men visst hade man kunnat laga den bättre själv... och det får jag tillfälle att göra redan ikväll för vi ska ha middag. Mer vin! Riojasorbeten (med rivet apelsinskal och kanel) ligger redan klar i frysen, att klickas ner i champagne. Till det blir det enkla små crostinis med ankleverterrine. Sen: Pilgrimsmusslor. Sen: Lammfilé med haricots svängda med svart senapsfrö, nypotatis (yepp!) ugnsbakad med massa färsk rosmarin, olivolja och flingsalt, sås med bland annat rödvin, grädde och karljohansvamp, special mumssallad och sen en valrhonacreme med olivolja, havssalt och smörstekta brödkrutonger + svarta körsbär.
Kommer ni hit? Det finns mat för typ... tio pers tror jag.
Stålis: Jag drömde om dig nu i natt. I drömmen skrev du jättelånga roliga inlägg dock med ett problem: Du envisades med att använda alla vi andra inläggsmakares riktiga namn. Först trodde jag att det bara var ett misstag (plus att alla som varit på min saliga hemsida ju ändå kunnat se), men sen fortsatte det tills jag kände mig lite lätt paranoid så därför skickade jag ett mail till dig där jag bad dig att inte göra så mer. Varpå du artigt förklarade att den kinesiska myndigheten bett dig att genomföra en registering av alla som florerar på Bröllopstorget.
Vill understryka att detta inte på något sätt reflekterar hur du påverkar mig i vaket tillstånd!
Kram, G.