Inlägg från: utvandraren |Visa alla inlägg
  • utvandraren

Summan av allt fortsätter

Jag är så traditionell att jag vill att min glögg ska smaka glögg...
    Stod och höll i den där vita årgångsflaskan på Systemet men ställde tillbaka den! Men det verkar kul att göra sin egen! Det kanske man skulle prova!

Annars försöker jag spara lite med julklappar i år med....Gick inte jättebra dock! Tog av ordentligt med att köpa ett foto till mannen som kostade ruggit med pengar! Till mamman blir det 12 st kristallchampagne glas i vettig form, men restaurangserien köpt via mitt jobb så inget rån! Och en underbar kokbok som du hade dregglat ihjäl dig över Gemma! Kanske ni andra med... Pappa får Mackmyra Whisky, och syrran får träningskläder. Bland vänninor har jag en som jag handlar "stort" till annars blir det mest småsaker...

Ska producera fler biscotti och köpa fina glasburkar på IKEA, sen blir det lite torkade trattkantareller i fina påsar etc...

• utvandraren

Jultapas.... lät gott!!

• utvandraren

Jul, jul... jag älskar jul. I år ska jag passa på att läsa mig av min matguru till pappa så att jag kan göra alla traditionella rätter själv i framtiden.

Stålis! Du är riktigt ung du.... Men redan kommit till Kina... Jag önskar på ett sätt att jag hunnit gjort mera, men jag är ju iofs "bara" 27 så riktigt stofil är man inte.

• utvandraren

Gemma! Jag älskar när du är skvallrig....

Jag vill inte besöka din rosa granne! Svensk eller inte!

Idag fyller min man 30år och vi ska ut och mysa på en jättetrevlig restaurang.
    www.klosteret.no/index.html
    Gläder mig!!

Riktigt mysigt att krypa in där när det blåser och är mörkt!!

• utvandraren

Gemma! Generna kommer någonstans ifrån vet du! Pappa e grym. Men klassisk! Mycket vilt och långkok. Jag lagar nymodigheter som kungskrabbaravioli med havskräftglacé etc...
    Han ska lära mig att lägga in världens bästa sill, och grava lax. mmmm.

Fotografiet köpte jag på auktion och det var från Robert Capa, krigsfoto med andra ord. Men inte allt för depperimerande, utan fint.

Av mamma och pappa hoppas jag att jag får pengar till sydafrika.... För jag e pank! Det innebär att mastercard ska lida igen i Paris....

• utvandraren

Av J har jag önskat mig en diditalkamera... Vet inte om jag får det dock!

Klosteret är ju lite "kristet" men tror inte menyerna innehåller så mkt propaganda! De har däremot ett FANTASTISKT vinkart som jag ska sukta över. Med lite drygt 700viner i ALLA prisklasser. Skulle tro att valet hamnar i den kategori jag helst vill undvika, dvs vettigt och ekonomiskt! Hrumpf!

• utvandraren

Jag kan heller inte gå med 10 cm klackar! Jag är liksom 1.80 ändå...
    Men de fiiiiiiina skorna! Konst ja! Helt rätt!
    såg du den GRYMMA handväskan i siden med ormspänne?

• utvandraren

Den i rött hade gjort sig......

• utvandraren

Då var man på nytt placerad framför datorn på kontoret...

Middagen igår blev jättelyckad och vi åt en riktigt smarrig 5-rätters meny med viner till. Jag känner sommelieren från förr så vi fick kanske lite extra goda viner. Men mitt i julbordssäsongen som vi är var det helt fullt och vår söta servitör tappade dessvärre översikten ibland. Men mest en yrkesskada från vår sida som båda har historia från den branchen att sitta och märka sådana saker...

Gemma, ge mig ditt utlåtande på Louboutin väskan när du har tid!

Lapinette, gud vad kul att få smaksprov på er fondvägg... Hoppas ni håller sams vidare! Jag är hopplös att hålla nöjd i sådana sammanhang, vill alltid bestämma. Men nu har jag en foglig man (i sådana sammanhang..) så det går oftast bra.

• utvandraren

Då var det sista rycket innan jag tar helg!
    I morgon, jättejättetidigt åker vi till Paris för att njuta julskyltning, mat och vin och varandra. Det blir helt super tror jag och vi ska även gå på en wine-makers med Mumm champagne.... Gottigotti.

Gemma, jag ska dreggla på väskan och konstverksliknande skor, men mitt sladdriga mastercard hade helt tappat luften av ett sådant inköp är jag rädd.
    Vill gärna ha rymdchoklad! jag gillar alla former!

Vi ska titta ut vigselringar på Tiffany, men om vi köper dem nu eller väntar återstår att se.

Annars önskar jag er lycka till med tapetsering, hembak och julpyssel! Vi hörs på söndags kväll!

Kramiz!

Svar på tråden Summan av allt fortsätter