Inlägg från: utvandraren |Visa alla inlägg
  • utvandraren

Summan av allt fortsätter

Ps. Jag har en sådan där fabulös vännina som är advokat! Hon svänger alltid ihop typ 7 rätters till 12 personer och formligen frossar i nya, haut-cuisine recept.
    Sen att hon är 1.80 lång, snygg och har en miljon vänner gör inte "hela paketet" sämre. Hon blev friad till på "the Fat Duck" utanför London förra helgen, så nu kan vi planera tillsammans.
    Jag har den otroliga förmånen att ha henne som tärna, och med hennes organisationsförmåga är jag i trygga händer.

• utvandraren

Hej tjejer!

Har inte haft tid att läsa igenom än, men tänkte sticka inom en snabbis....

Paris var helt fantastiskt, storslaget, spännade, utmattande och romantiskt!

Har kursdag på jobbet, därav lite tid... Grrr. Ska lära oss ett nytt program som vi ska jobba med.

Har shoppat lite lagom, en snabbis på Hermès, Le Bon Marche, Lafayette etc. Hittade inga Louboutin skor och ingen fabulös väska Gemma! Men väl en fantastisk butik med vintage och begagnade väskor, jacker etc. Blev en underbar vit, gucci läderväska rikare, från en av deras senaste kollektioner. Ett fynd!! Och i nyskick... happy.
    Vi gick inte heller på Tiffany, så det blev inga ringar att klappa på.
    Massa god mat och vin, långa kvällar och mys!
    Hotellet var jättefint, men microskopiska rum, inte ens de dyraste schampoo på badet kan uppväga det!

Spöket Laban! Vad ledsen jag blir för din skull.... Foton som är så viktiga!

Kramar

• utvandraren

Mmmm.... Man blir alltid matsugen i denna tråd! Och en massa bra middagstips...
    Mickit bra!

Lapinette! ni är så duktiga som klarat att renovera allt så fort. Vi ska måla sovrum och spika lister i mellandagarna vi!! Och hänga upp tavlor... vi har EN tavla i hela lägenheten uppe... flitiga värre!

Gemma! Jag hoppas att du blir lite lättare i huvudet efter några dagar hemma i gråkalla men friskluftiga Skåne.
    Jag är dödsavundsjuk på din Cashmere butik... Grymt att kunna beställa egen design! Min J hade varit i himmelriket, han vägrar att ha annat stickat än cashmere..
    Jag handlade en sjal och en sånn grovvävd slips till min käre. På Hermès alltså... Min sjal är i svart och knallrosa! Superfin. Annars är butiken värd ett besök bara för att den är SÅÅÅÅÅ för mkt! Tänk dig 4 etager med hästar tittandes ut ur alla fönster ovanför gatuplan. Sadlar i knallrosa läder med (praktiska) sidendetaljer som kostar lika mkt som ett hus, ridhanskar till priset av en mindre bil etc, etc. Jag älskar själv porslinsavdelningen, och om jag blir snuskigt rik en dag ska jag köpa en servis.
    Såg förresten att du diskuterade bestick i en annan tråd! Vi kollade in Cristofle på Lafayette, otroligt praktiska silverbestik med pälshantag... Tänk dig det!!? Riktigt praktiska.

Igår bakade jag otroligt fluffiga lussekatter och biscotti med chili och valrhona... Bidde ganska bra men inte lika goda som de med saffran. Så käkade vi svettiga ostar som jag smugglat från Frankrike och drack vin! Jag är lite trött i ögat idag....

Lourdes! Vad kul att du är tillbaks!
    Har du någon aning om klänning, modell etc.?

• utvandraren

God fortsättnig alla goa tjejer!

Mätt och go i mitt pansarpyntade föräldra hem... Allt är rött eller mörkgrönt med blommor och enar, och ljus så långt ögat kan nå.
    Har just kommit hem från an långpromenad med J(välbehövd sådan) för att sen gå loss på lussekatter och småkakor igen! Lapinette! Du har något där med push-in baddräkt!

Trollsländan! Håller tummarna för dig att allt går fint! Vad roligt med en ny familjemedlem!

Ikväll efter fasanmiddag ska vi gå ut och svänga oss med mina gamla kompisar! Ska bli jättetrevligt att träffa alla igen!

Ha det så trevligt alla!!!

• utvandraren

Ahhh... Äntligen tillbaks på kontoret med ett ostört bredband så man kan surfa i fred!
    Mamma och pappa anskaffade sig bredband efter påtryckningar från oss "ungdommar" för typ ett år sedan. Men naturligtvis klarade de att få det felkopplat så så fort någon ringer måste man logga av pga störningar på linjen! Alltså korta, desperata försök att surfa mellan julhälsningarna.....

Gemma! Jag bara *älskar* Kaplands. Har handlat flera grymma smycken där... Hoppas ni hittar något fint! Min man är klockfanatiker och börjar få en gedigen samling! Den senaste var en Omega från 60-talet som är riktigt fin. Hans första vansinnesköp var en Rolex när vi jobbade i Schweiz. Den är fortfarande lika fin och det är ju det som är det sköna med klockor, de åldras liksom inte!

Fasan smakar vilt, mörkt och lite torrt. Behöver lite feta tillbehör... men väldigt gott! Till det hade vi en Amarone 2000 från Tommasi.
    Vilken Gosset köpte ni? Grand Reserve är bäst, den med den gammeldagsa flaskan.
    Jag var och bunkrade på Systemet nu, till nyårsafton då vi har stort kalas. Gläder mig till kockelerandet!!

Min bästa julmat är den maritima sidan dvs. gravlax, löjrom, sill.... mmmmm.

MKL, jag har också gjort choklad vulkan.... lätt hänt!! Nu tar jag alltid och smälter på spisen, har kommit fram till att det enkla ofta är det bästa!!

• utvandraren

Lapinette. Igår var vi och handlade belysning till sovrummet, ska handla färg idag och en hylla på Ikea.
    Ska bli såååå fint! är det skönt med inredningspaus?

• utvandraren

Hej Izunia!
    Det som för mig är helt otroligt är att de står ut med eländet... det är ju annars bara att få dit en snubbe som kopplar rätt det!!! Men lättare sagt än gjort!
    Har du haft en fin jul?
    Min pappa är som din man med klockor!! Han har en typ Casio i gummirämm som får utstå det mesta, sen köper han en ny likadan. Men sen håller han alltid på med något som jakt, fiske, bygga brygga, altan etc, etc. Där funkar liksom inte en fin klocka ändå.....

• utvandraren

Gott nytt år!!!!! Och vilken start sen... Så här dåligt som jag mår tror jag inte jag upplevt tidigare. De säger ju att baksmällan blir värre med åren, och jag tror dem! Var tvungen att räkna in vad vi druckit och man kan säga att vi förtjänar det! 9 personer, 15 fl vin, 1 flarra Port, 1 fl cognac, 1 liter vodka, 1 halv flarra rom...... Kan säga att jag är glad att den vrålgoda Chassagne-Montrachet figurerade i den tidiga delen av middagen.

• utvandraren

Kom i säng vid 6 tiden, och åt frukost kl. 17.00 idag. Ägg, bacon och vitabönor...mmmmm. Strålande! Sen var det dags att "avkladda" lägenheten. Vi hade mixat drinkar för glatta livet, lite i glaset och lite på bänken, golvet, bordet...

Svar på tråden Summan av allt fortsätter