• Svar på tråden September 2007 Nr2!
  • Tossi

Ringde och pratade med min lillasyster J och hon ringde runt till alla salongerna i Skara (jag kunde inte eftersom jag är så hes). Och nu så har vi mer vi bestämt oss för att ta stället som vår mamma brukar klippa sig hos, de var billigast (650 för brud och 350 för tärna). Vi ska boka dem imorgon när vi vet hur många som vill vara med hos frisören. :D

Hur mkt ska ni andra betala för håret?

• Louise14

vårbrud2008: Ju tidigare man är ute desto större är ju chansen att man får just det man vill ha.

När jag skulle ringa och boka kyrka och Herrgård ( bröllop den 1/9 2007) ringde jag ett år innan ( 3/9 2006) men hade sjuk tur som fick tag det datumet jag ville ha. Både kyrkan och Herrgården var lediga pga att någon hade bokat av!

Sedan är det ju självklart så, att om man skall vara på en mindre ort ( vi gifter oss i strängnäs) så är det ju mer ont om tider.

Så vänta inte för länge bara....

• Billa

Min klänning har kommit! Den är såååå tuff!! Gillar den skarpt! Längre släp än vad jag förväntade mig dock, så det blir spännande att hantera! Hehehe!! Ska öva mig att föra mig i underkjolen! Typ sitta, gå på toa å så! Blir ett äventyr! Ev. så sätter jag in kateter och står hela dagen och kvällen! Hehehehe!!
    Länkar till bild!

www.familjeliv.se/hem/bagarberta/galleri.php

• TigerLinn

tjejer har ni bokat fotograf?
    vad betalar ni? å vad får ni för priset??

• Tossi

Väldigt fin klänning Billa!

• MochM

Har ni alla köpt klänning? Jag börjar få lite panik. Ska till Köpenhamn i helgen med mamma och systern och titta. Hoppas så att jag hittar min drömklänning där. Bortsett från klänningen är vi ganska "färdigbokade". Köpte bröllopsresa i veckan... längtar.

• TigerLinn

MochM

jag har väl egentingen bestämt vilken klänning jag ska ha bara att bställa för butiken här har den inte hemma men ska nog kolla runt lite mera tänkte jag ska beställa klänning i april...

• Tossi

MochM,
    Jag har bara bestämt vilken jag ska ha, har inte beställt den ännu, men ska göra det i slutet av mars.

• Billa

MochM , Vart ska ni på bröllops resa?!

Nu längtar jag bara tills jag kan åka upp till sthlm å köpa skor!!

• Louise14

Ang fotograf så har vi bokat en som heter e-foto, och då betalar vi 10 000

För det ingår

- förlovnings- eller secret box foto
    - tre timmar under dagen ( innan vigsel har vi val)
    - ett avancerat album av speciellt papper som håller färg och kvalitet i 75 år.

Billa: Jättefin klänning!!!!

Vet att det kansek är lite mycket pengar, men har är sjukt bra!

• vårbrud2008

Louise14
    Vi bor i en by så jag hoppas inte att det ska vara några problem med att få kyrkan vi vill ha och festlokalen. Vi väntar på att min sambo ska få reda på vilka datum han ska vara iväg i augusti och september. Sen kan vi i stort sätt välja vilken som helst. Vi har inget favoritdatum än.

• MochM

Billa

Vi bestämde oss till slut för Maldiverna. Har tittat runt en del men vi ville verkligenn "bara vara" på bröllopsresan och då är ju Maldiverna perfekt. Ligga på en kritvit sandstand med en fruktdrink i handen.... lovely!

Köpte för övrigt skor i förra veckan. På Footlight på rea... perfekt ju! Supersnygga offwhite. Håller tummarna för klänningsletandet i Köpenhamn i helgen dock

• Bröllopstokiig

MochM, vilken resebyrå åker ni med?

• MochM

Tossi

Om jag inte minns fel (sambon hade hand om den biten) så bokade vi allt själva. Vi fick dock inspiration från oasisresor.se som har många mysigt destinationer.

Svar på tråden September 2007 Nr2!