Halmstad brudar 2007
Hej!
Finns här några Halmstad brudar som gifter sig under 2007? Skulle vara kul och följas åt och ge varandra lite tips och ideér...
Hej!
Finns här några Halmstad brudar som gifter sig under 2007? Skulle vara kul och följas åt och ge varandra lite tips och ideér...
Jag har tyvärr ingen bild på kronan här helelr ananrs hade jag kunnat visa.. Vit, hög o smal iaf. Väldigt söt..
DarkAngel - jag köpte min ring hos Johan Jobring i Halmstad, på Vallgatan inne i stan. Vi designade våra ringar själva o de va jätte proffsiga o duktiga. Fick hur mycket hjälp som helst. Vigselringen gjordes samtidigt som förlovningsringarna så den väntar på oss nu... *längtar*
Mina blivande svärföräldrar gjorde smycken till sitt silverbröllop där för ett par veckor sen o fick hjälp me design o grejer. Lite dyra tycker jag. Min förlovningsring kostade 3300, vigselringen är precis likadan men i vitguld o den kostade 4500. Jag vet iofs inte var priset brukar ligga på men...
Om man vill ha en lite annorlunda ring är d ju kul att gjort den själv..
Jag har hört att Johan Jobring ska vara bra, men också Smycka på Victoriagatan och Mårtenssons på Brogatan. Mårtenssons pratade jag med på bröllopsmässan på Wapnö och de var mycket trevliga. Jag har också, liksom ni, svårt att hitta exakt en sådan ring som jag vill ha så jag tänkte också låta tillverka en.
moimukulatt
Vi anlitar en vän till oss som är amatörfotograf och har fotat många bröllop tidigare. Men jag kan inte säga på rak arm vad det kommer att kosta. Först bokade vi Studio Strand och de tog 1900 bara för fotograferingen ca 1 h. 200kr extra om barnen skulle vara med och 800kr extra om vi skulle åka till havet exempelvis. Sedan fick man betala för de bilder och/eller album som man ville ha. Ganska dyrt med andra ord tycker jag. Därför bokade vi om och i och med så får vi alla bilder på cd-skiva och kan sedan göra precis vad vi vill med bilderna. Allt från att lägga upp dem på internet till att göra förstoringar och kollage.
jag håller med om att fotagraferingen är dyr. Den billigaste jag hittade i halmstad var göte karlssons foto. 3000 kr för 8 bilder i ett album.
Men jag tog en kompis kompis som e utbildad fotograf och fick fasen å mycket mer för pengarna. Annars hade det blivit göte för vår del.
Min systers man ska foto det mesta. Han har varit hobbyfotograf på typ alla bröllop han varitpå senaste 10 åren, det var så han o min syster träffades på kompisars bröllop. Han börjar bli riktigt bra på det där, lär sig fler o fler detaljer som är viktiga och får oss verkligen att slappna av.. Han har nyss köpt en svindyr digital sytemkamera oxå så nu slipper vi "krånglet" med negativ oxå det känns skönt. Man kan göra mer med bilderna då...
Sen ska eventuellt min bror fota lite oxå men då blir det svartvita rullar, som på den gamla goda tiden...
Vem var det som skulle vara i Skedalas bygdegård? Är det någon som vet om det finns så att gästerna kan övernatta där, finns det dusch och så?
Hej! Ska också gifta mig 2007 o bor i Halmstad Min sambo friade till mig nu på alla hjärtans dag!
Vi ska "bara" gifta oss borgerligt och enkelt så jag har inte så mycket att planera... Har inte bestämt datum ännu men tror att det blir 8 eller 15 juni!
Hade planerat att gifta oss förra juni nämligen (då hade jag friat, jaa... vi har förlovat oss två gånger kan man säga ) men avbokade det då det kom en massa jobbigt emellan, upprepade missfall och sådant som gjorde att vi tappade lusten till både bröllop och alltannat typ...
Men nu är vi på banan igen alltså!
vi ska vara i skedala bygdegård. Jag vet inte om det fanns dusch där men det var i alla fall två lokaler kan man väl säga. En på samma våning som man kommer in och sen kunde man gå ner en trappa där det oxå var ett stort rum. Där tänkte vi natta barnen som ska vara med så jag antar att dina gäster skulle kunna sova där nere om ni fixar lite madrasser typ. hur många blir ni? Det är ju ganska liten lokal i sig.
smart att man kan natta barnen o så... det måste vi fixa oxå... Funderade på att ha lite filmvisning o massa pyssel o sånt till barnen.
Nån här som har varit på Lilla Böslid nåt o vet om hur det är me plats för barn där..?
Välkommen Cindrella! Vi ska också gifta oss borgerligt, och det är ju inte så "bara". Fast ni kanske satsar på ett litet bröllop.
Själva ska vi ha en stor fest och hela bröllopsbalunsen, bara det att gud inte är inblandad. :)
Den 9 mars ska vi provsmaka tårta, mums!
Noomi---> Ja precis, vi ska ha ett enkelt bröllop, vigsel i rådhuset sedan bjuder vi på lunch för våra föräldrar på nån restaurang i stan sen åker vi själva på lyxweekend nånstans
Litet och enkelt, men så vi vill ha det.
Vad heter de som viger en borgerligt i kommunen? Vet du det? Eller vart man hittar det?