• augustibrud8

Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..

Hallå alla Kalmarbrudar!
    Kan vi inte fortsätta i denna tråden?

Svar till Cavatina: Jag har ju bokat Vickleby kyrka för vi bor där men min barndomskyrka är Förlösa Kyrka, och det är ju den jag alltid har tänkt på.
    Jag håller med dig om att jag måste lyssna till mitt hjärta så att jag inte ångrar mig sen så vi ska titta på Förlösa Kyrka efter jul. Vore ju hemskt att ångra sig och kyrkan är ju så viktig!

• Svar på tråden Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..
  • Bjallan

ForeverYours & lottayellow:
    Ang. präster och betalning: Det ska vara gratis att gifta sig i Svenska Kyrkan. Däremot kan det vara så att de tar en avgift för bokningen om man inte tillhör församlingen. Vi betalar tex 300kr för bokning av Dörby kyrka.

Det jag vet är att om man ska ha en präst som inte hör till församlingen man ska gifta sig i så får man betala för resa och ev. uppehälle. Annars tror jag att församlingarna gör upp om kostnaden för prästens arbetstid, eller?

• Anna.123

Bjallan:
    Kul att ni ska gifta er i Dörby, jag är nämligen uppvuxen i Smedby. Det är en jättefin kyrka hade vi inte tagit Gärdslösa kyrka hade jag nog velat ha Dörby.

Min klänning kom hem i fredags och den var så otroligt fin satt faktiskt perfekt förutom att den var för lång.
    Så kul för jag trodde inte att jag skulle bli riktigt nöjd, men jag blev helnöjd, den är värd varenda krona för den var tyvärr ganska dyr.
    Jag letade nämligen jättelänge efter just en sån klänning och trodde aldrig att jag skulle hitta nån som motsvarade min krav.
    så det var verkligen jättekul..

Är det nån som har tips om vart jag kan få tag i skor i storlek 35? Verkar inte finnas nånstans. Finns på singoalla att hyra men jag gillade inte dom skorna men i värsta fall får det väl bli det. Behöver inte vara brudskor utan får gärna vara vita sandaletter.

• Cavatina

Discodivan

Jag hittade en tråd om hur du skulle få ihop ditt bröllop och vill bara säga att jag är så glad för din skull att det ordnar sig! Jag är för sent ute för att komma med tips, andra "medbrudar" kom med så bra förslag! Tyvärr vet jag inget om Rethymnon/Kreta, men det gör förhoppningsvis någon annan. (Santorino är jättefint, men det kvittar ju dig... Det är den enda grekö jag varit på och man vill ju hjälpa till... )

Kul att det ordnar sig!!

Hoppas det är ok att jag sammanfattar inlägg till flera trådar här, på detta vis..?

• discodivan

Bildoramann-Fotograf på Öland

där sänkte du dig själv
    man får inte göra reklam härinne, vilket du borde veta om du kan läsa, och om du är seriös borde du sätta dig in i sånt

det finns ett branschregister man kan betala för att finnas med i om du vill ha jobb
    usch fy o blä

•  Miss Cee

Nja, personligen tyckte jag inte att de bilderna på brudpar som fanns på den sidan skulle få mig att vilja anlita den fotografen...

Tyckte att korten var dåliga, sidan verkar oseriös och fotografen har tagit väldigt konstiga vinklar och klippt tex en halv brudbåge utan för att ändå på något sätt göra det "konstnärligt".

Däremot var väl landskapsbilderna snygga en del, men som sagt, sådana brudbilder tar jag lika bra själv..

• Meddelande borttaget
  • Davesbrud

Ang fotograf Jag är pg att ringa runt. Förstår till viss del kritiken mot dig. Nog för att det är svårt att vara egenföretagare, dessuom är du ju ärlig i att uppge i nicknamnet vem du är tiill skillnad från många andra som gömmer sig. Så nu undrar jag vad du tar i pris för porträtt ute i naturen. Säg nåt som gör att Vi ska välja just dig? Hahha låter som en jobbintervju... :)

• discodivan

rekomenderar atelje lindh

och rekomenderar bildoramann att läsa forumreglerna - och du anser inte att det är reklam när du länkar till din egen sida?????????????

• discodivan

Tips måste vara oberoende, dvs den som postar inlägget får inte ha en främjande anknytning till företaget/produkten/tjänsten (anställd eller liknande).

posta referenser, företagsnamn eller kontaktuppgifter som kan kopplas till tjänst/produkt i inlägget eller signatur.

uppge sin egen kontaktinfo för vidare information

Svar på tråden Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..