Fruktansvärt brutala mardrömmar! Vad göra åt det??!!
Hej,
jag har haft sömnproblem i ett par månader nu. Jag har inga problem att somna, men jag sover väldigt lätt och drömmer så fruktansvärt brutala mardrömmar! Så jag antingen vaknar av dem på natten (men somnar om väldigt fort igen), eller så ligger jag där lite halv-vaken/halv-sovande och drömmer mardrömmarna samtidigt som jag ligger och tänker på att det känns jobbigt som om jag vore vaken och att det har hänt på riktigt.. men jag vaknar aldrig ordetnligt av dem... jag bara liksom ligger där och "plågas"...
Drömmarna kan bestå av allt från Alien-fladdermöss som skickats i ägg ner hit till jorden för att utplåna världen (det låter kanske löjligt, men var väldigt otäckt), till brutala "slaktar" mord, där kroppsdelar hänger på grenar, till att jag klipper av mig mina fingertoppar, eller skär av mig min mage utan bedövning för att bli "smal" (Jag är redan lagom smal enligt mig själv) m.m, m.m.. och så fortsätter det så typ varje natt. Och dom är så starka och intensiva så att jag är helt slut på morgonen!
Jag försöker att skriva ner drömmarna, säga till mig själv att jag inte skall drömma mardrömmar inatt, att jag ska drömma bra saker, tänka positivt OCH så äter jag sömntabletter som bl.a. ska ändra mitt drömmönster. Men dom hjälper mig inte såå himla mycket..
Vad kan man göra åt detta? Tips på vad man kan försöka göra själv? Eller om min man kan göra något? Vad som helst är tacksamt!
Tack! /Y