Inlägg från: Nynnie |Visa alla inlägg
  • Nynnie

Mars/April brudar!!!

Har varit på vigselsamtal idag. JÄTTEhärlig präst!!!! Vi är jättenöjda båda två!
    När vi gått igenom cermonin och kom fram till vigseltal i programmet sa han tex "jag säger det jag kommer på för stunden, men ni kan va lugna, jag drar aldrig över tvåtimmarsgränsen" *lol*
    Helt underbar människa med mycket humor!
    Nu ska vi skicka efter vigselprogrammen..

• Nynnie

har ni varit i kontakt med er kantor??
    Måste man det innan? och meddela vad man vill ha för marscher m.m?

• Nynnie

_Cinderella_

Nice!!! det känns alltid som lilla julafton när man får hem nått man ska ha till bröllopet

• Nynnie

Mica1

Min blivande var och fixade kläderna redan innan jul. Men det ska tilläggas att det var jag som ringde och bokade tid för utprovningen. Vi ska för övrigt gifta oss samma dag som ni ser jag. kulkul.

• Nynnie

Nej det har du så rätt i

070303, duvan8, Stockholm (V-Haninge)
    070303, Marskatt
    070303, anNea, Stockholm
    070310, Mica1, Stockholm (Högalid)
    070310, Nynnie, Vännäs (Västerbotten)
    070324, Lillan72, Stockholm (S:t Johannes)
    070324, 07-03-24
    070325,Jädissen,göteborg
    070407, Saltakatten,landskrona/helsingborg
    070421, A:s babe, Stockholm
    070421, twentyfirst.., Gärds Köpinge
    070428, Cinderella, Vikingstad
    070428, Bettina
    070428, bridesmaid (gammalt nick )

• Nynnie

Lillan72

Jag har hjälpt min m2bs kompisar med nummer till alla men jag har fullt förtroende för dem. Det skulle inte utsätta honom för nått otrevligt. De har teorin att inte utsätta varandra för nått de inte skulle vilja göra själv. Dessutom vet jag redan vad de ska göra . De ska på Laserdoom med honom och sedan har de hyrt en relaxavdelning där det blir mat och dryck och bastning. Och efter det blir det nog krogen eller nått. (det ville veta om jag trodde han skulle tycka det vore kul)

• Nynnie

Nu är allt gjort...(utom att lämna klänningen på pressning).
    Satt och funderade över vad man ska göra av all sin tid när allt detta är förbi? Fattar ni hur mycke tid vi kommer att ha över? Då kanske man ska ta igen allt socialt liv man missat under tiden man varit i en cocong...
    Det är nästan som om man får ångest när man tänker på det. Man kanske ska gifta om sig sen så man får göra allt en gång till?

• Nynnie

Marskatt
    Jag har påsydda broderier på min klänning (från Kina) och dessutom har den varit ihopvikt och vakumförpackad på hitresan så den behövs "fixas". Detta skulle kosta runt 350-400 att göra på kemtvätten. dessutom sås tänkte jag att de kan plasta in den åt mig.

• Nynnie

Vi hade tänkt ha "Nothing else matters" som "vals". Men det är svårt med det där.... Det finns ju en del kärlekssånger att välja på.

• Nynnie

Måste bara få dela med mig av ett underbart skojjigt mail jag fick av min storebror igår. Han ska vara toastmaster på bröllopet och snäll som jag är (läs kontrollbehov) har jag skickat honom en "manual" för hur det ska gå till. Detta fick jag till svar :oD

-------------------

Kära lillasyster ( skall läsas med ironi och med en skarpsinnig högdragenhet)

Du skola icke oroa dig för hur jag kommer att sköta mina åtaganden, ehuru
    må vara att jag är en förutom formfulländad och intelligent bror också har
    utfört detta förtroendeuppdrag tidigare vid ett flertal tillfällen. Du
    skola ej heller oroa dig över konsumtionen av rusdrycker ety jag har läst
    bibeln där det står att man endast skall avnjuta rusdrycker i syfte att
    det skall skänka en glädje och vederkvickelse.

Jag är helt övertygad om att vi (läs jag)kommer att lösa anordningen av
    talen.

Jag tackar dock för din förnämliga manual och har även anmält dig till tv
    programmet "bröllop" som går på femman, där man får följa en och annan
    neurotisk blivade fru och hennes planering inför bröllopet:)

Svar på tråden Mars/April brudar!!!